Strona 1 z 1
ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 06:38
autor: matimoto
Witam kolegów
Mam problem z moim explo 95r. Mianowicie od kilku dni skrzynia odmawia posłuszeństwa gdy jest zimna. Objawia się to tym że po zapaleniu auta ( dodam ze pali na dotyk) jest ok po czym włączam bieg i ruszam i niby jest ok ale po przejechaniu kilku metrów skrzynia jakby rozłącza biego i wbija luz po czym po chwili znowu zapina bieg tak samo dzieje sie w przypadku jazdy do przodu i do tyłu, na dosłownie chwilę rozpina biego po czym sama bez żadnych moim ingerencji zapina go spowrotem, nie sygnalizuje przy tym nic żadnych kontrolek czy czegoś takiego. Czy mogę prosić znawców o pomoc ? Z góry serdeczne dzieki. Pozdrawiam Mati.
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 07:26
autor: starwind
prawdopodobnie coś z olejem,
albo gęstnieje od zimna albo dostało się coś do niego np. woda
zacząłbym od sprawdzenia jego poziomu i stanu
bo niestety następna w kolejności jest ASB

Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 09:05
autor: matimoto
Dzięki kolego dzisiaj to sprawdze i napisze czy poziom jest ok, co do wymiany i tak bedę musiał bo mam już 160tys kilometrów i olej nie był nigdy wymieniany w skrzyni. A czy przychodzi wam jeszcze coś do głowy co mogę sprawdzić co się stało może jakaś elektronika albo wiązka nie wiem co jeszcze bo w sumie nie miałem wczesniej problemów z nim.
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 09:21
autor: Rad-T

160 tys bez wymiany oleju w skrzynce ? zalecane wymiany sa co 30-50 tys km. Wiec nie dziwie sie ze zaczela sie slizgac. Oby tylko na wymianie oleju i filtra sie skonczylo... Ale generalnie proponowalbym Ci wymiane dynamiczna bo statyczna to raczej na wiele juz nie pomoze...
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 09:57
autor: adam533
Czasem po takim przebiegu wymiana oleju może jeszcze pogorszyć pracę skrzyni
ale wymienić trzeba i to szybko i tak jak napisał Radek tylko dynamiczna wymiana
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 11:41
autor: Valdi
Jezu!!

160 tyś.km. BEZ WYMIANY???!! Ja wymieniam co 40 tyś. i na szczęście nie mam problemów z żadnym z moich automatów pomimo tego, że Ex miał "robioną" skrzynie 50 tys.km. temu

Tak jak piszą Radek i Adam- wymiana dynamiczna i w trybie "na wczoraj"!!

Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 21:51
autor: kra
Z opisu można by się pokuśić o stwierdzenie, że to elektronika ale wtedy kontrolka powinna dać błąd, jednak racjonalne podejście trąci jednak chyba starym olejem, jeśli to prawda, że te 160k na nim skrzynia ciągnęła. Jeśli nie ma błędów w komputrze to najlepiej zacząć od zlania oleju i sprawdzenia co w nim pływa.
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-20, 22:50
autor: RAFBOR
Koledzy.... podejdźmy do sprawy optymistycznie. To tylko dowód na to że fordowska skrzynka działała bez wymiany oleju od 160 tys km. Czy to nie budujące?

Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-21, 11:45
autor: Valdi
Koledzy.... podejdźmy do sprawy optymistycznie. To tylko dowód na to że fordowska skrzynka działała bez wymiany oleju od 160 tys km. Czy to nie budujące?

No fakt!

Od tej strony na ten problem nie spojrzałem...

Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-22, 10:18
autor: matimoto
Witam koledzy
Autko mam teraz u mechanika i powiedział że woda dostała sie do oleju poprzez chłodnice oleju czy to jest możliwe czy skrzynia ASB jest chłodzona wodą ? Czy jest jakieś miejsce przez które woda mogła się dostać do środka skrzyni ?
Czy do ASB jest osobna chłodnica dla ASB i czy podłączona jest do niej woda?
Proszę o pomoc i z góry dziekuje za szybką odpowiedź.
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-22, 11:20
autor: adam533
Woda a raczej płyn chłodniczy mógłby się dostać z chłodnicy bo to jest jedna chłodnica ale to raczej mało prawdopodobne
prędzej zassała wodę odpowietrznikiem
Re: ASB dziwne zachowanie na zimnym silniku
: 2010-01-22, 16:42
autor: RAFBOR
W Exie w wersji europejskiej sa dwie chłodnice ASB. Jedna jest zintegrowana z główną, a druga tak jakby dodatkowa i mniejsza jest przed główną chłodnicą. Tak jak powiedział
adam533, mało prawdopodobne żeby to był przeciek na głównej chłodnicy. Wtedy miałbyś w głównej wodę z olejem i byś to zauważył odkręcając korek chłodnicy. Przynajmniej tak mi się wydaje. Najprawdopodobniej ktoś wjechał w głębszą wodę (przekraczającą połowę koła i zassało odpowietrzeniem. Ale wtedy to pewnie już woda i mostach jest też.... lepiej sprawdzić od razu niz potem
