Strona 1 z 1
					
				uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-20, 19:27
				autor: adam2411
				Zazwyczaj nie robię gwałtownych ruchów  

 ale dzisiaj ślisko i w ogóle. Cofałem sobie i po wyjeździe na główną drogę musiałem szybciutko uciec wiec jadąc jeszcze do do tyłu, na  hamulec ,autko jeszcze na śliskim jechało do tyłu, koła stały bo lód na drodze  a ja  na D i gaz i jak nie p.......e strzał w skrzyni - taki konkretny. Skrzynka po remoncie na gwarancji nigdy nie robiłem zmiany biegów "w locie" więc może tak ma być? W audi z R przy pełnej szybkości mogę dać na D i tylko "dym leci z opon.
 
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-20, 19:36
				autor: Rad-T
				no coz, oprocz tego ze skrzynka dostala po dupie to jeszcze reduktor, krzyzaki etc. Zapominasz ze jak masz uslizg tylu to przod Ci dopina automatycznie, wiec dales w palnik wszystkim czesciom po kolei... to nie audi 

 
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-20, 21:13
				autor: starwind
				a duże uderzenie oznacza tylko bliski koniec krzyżaków
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-20, 22:43
				autor: RAFBOR
				Tak ma nie być. Generalnie nasze skrzynki nie powinny strzelać.
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 07:33
				autor: starwind
				Rafał ale to najprawdopodobniej nie skrzynia tylko krzyżaki ( z napięcia w jedną stronę w drugą) 
PS
Ty masz całkiem inną skrzynie 

 
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 11:17
				autor: bondek
				Ja tak mialem do niedawna, po cofaniu nie chciał wrzucic D, dopiero po dodaniu gazu z wielkim hukiem złapał bieg i z piskiem opon ruszył do przodu.
To brak uszczelnienia dla 1-ki. 
Błachostka, ale trzeba wyjąć i rozebrać ASB.
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 11:54
				autor: BigBoyKR
				bondek, ale tuaj to raczej kwestia krzyżaków lub luzu na przeniesieniu napędu. adam2411, a nie masz czasem tak, że jak ruszasz na 4wd auto na sliskim to też szarpie i stuka (jak zapina i ropzina prżód kiedy traci przyczepność tyłu)?
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 12:23
				autor: bondek
				BigBoyKR ja dokładnie tak mam, jak opisujesz na Auto, praktycznie zawsze, gdy ruszam. Jeśli włączę High, to tego szarpania nie ma. Sądziłem, że to taka uroda, zbyt czujny jest i ciągle dopina przód.
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 13:09
				autor: starwind
				bo tak właśnie działa Auto4x4
po to jest high a w starszych wersjach trzeba sobie to HIGH "zrobić" 

 
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 13:51
				autor: bondek
				No to pocieszyłeś mnie. Ale wobec tego co do ego mają te krzyżaki?
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 14:04
				autor: starwind
				jeżeli masz luz na krzyżakach to za każdym razem jak zapina wał lub przy zmianie kierunku obrotu luz trzeba wybrać czyli będzie pukać
ewentualnie jeżeli D zapina się dopiero na wyższych obrotach można zrobić próbę 
wrzucić pierw 2 nie puszczając hamulca przerzucić na D i zobaczyć czy będzie opóźnienie 
jeżeli będzie wystarczy podregulować linkę (u mnie tak jest, ale nie chce mi się za to zabierać 

 )
 
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 14:43
				autor: Marcin Koło
				a umnie teraz po takim wyczynie niema jedynki i wstecznego i też poczułem uderzenie
w skrzyni
a na 2 rusza i bardzo ładnie idzie
			 
			
					
				Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D
				: 2010-01-21, 15:13
				autor: adam2411
				bondek, ale tuaj to raczej kwestia krzyżaków lub luzu na przeniesieniu napędu. adam2411, a nie masz czasem tak, że jak ruszasz na 4wd auto na sliskim to też szarpie i stuka (jak zapina i ropzina prżód kiedy traci przyczepność tyłu)?
nic nie szrpie, po uslizgu szybko zapina przód i ciagnie.
Jak napisałem ASB świerzutko po remoncie generalnym.
Jedynie występuje takie "spięcie sie auta" przy zmianie z D  na R ale fachowcy od skrzyni powiedzieli że niestety te typy tak mają. 
Wyciagając wnioski, trzeba wejść pod auto i sprawdzić wszelkie luzy na przeniesieniu napedów  i pomyśleć o reduktorze. Z luzami sobie poradzę ale jak sprawdzić reduktor?