Strona 1 z 1

uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-20, 19:27
autor: adam2411
Zazwyczaj nie robię gwałtownych ruchów ;-) ale dzisiaj ślisko i w ogóle. Cofałem sobie i po wyjeździe na główną drogę musiałem szybciutko uciec wiec jadąc jeszcze do do tyłu, na hamulec ,autko jeszcze na śliskim jechało do tyłu, koła stały bo lód na drodze a ja na D i gaz i jak nie p.......e strzał w skrzyni - taki konkretny. Skrzynka po remoncie na gwarancji nigdy nie robiłem zmiany biegów "w locie" więc może tak ma być? W audi z R przy pełnej szybkości mogę dać na D i tylko "dym leci z opon.

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-20, 19:36
autor: Rad-T
no coz, oprocz tego ze skrzynka dostala po dupie to jeszcze reduktor, krzyzaki etc. Zapominasz ze jak masz uslizg tylu to przod Ci dopina automatycznie, wiec dales w palnik wszystkim czesciom po kolei... to nie audi :P

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-20, 21:13
autor: starwind
a duże uderzenie oznacza tylko bliski koniec krzyżaków

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-20, 22:43
autor: RAFBOR
Tak ma nie być. Generalnie nasze skrzynki nie powinny strzelać.

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 07:33
autor: starwind
Rafał ale to najprawdopodobniej nie skrzynia tylko krzyżaki ( z napięcia w jedną stronę w drugą)

PS
Ty masz całkiem inną skrzynie :D

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 11:17
autor: bondek
Ja tak mialem do niedawna, po cofaniu nie chciał wrzucic D, dopiero po dodaniu gazu z wielkim hukiem złapał bieg i z piskiem opon ruszył do przodu.
To brak uszczelnienia dla 1-ki.
Błachostka, ale trzeba wyjąć i rozebrać ASB.

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 11:54
autor: BigBoyKR
bondek, ale tuaj to raczej kwestia krzyżaków lub luzu na przeniesieniu napędu. adam2411, a nie masz czasem tak, że jak ruszasz na 4wd auto na sliskim to też szarpie i stuka (jak zapina i ropzina prżód kiedy traci przyczepność tyłu)?

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 12:23
autor: bondek
BigBoyKR ja dokładnie tak mam, jak opisujesz na Auto, praktycznie zawsze, gdy ruszam. Jeśli włączę High, to tego szarpania nie ma. Sądziłem, że to taka uroda, zbyt czujny jest i ciągle dopina przód.

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 13:09
autor: starwind
bo tak właśnie działa Auto4x4
po to jest high a w starszych wersjach trzeba sobie to HIGH "zrobić" :D

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 13:51
autor: bondek
No to pocieszyłeś mnie. Ale wobec tego co do ego mają te krzyżaki?

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 14:04
autor: starwind
jeżeli masz luz na krzyżakach to za każdym razem jak zapina wał lub przy zmianie kierunku obrotu luz trzeba wybrać czyli będzie pukać

ewentualnie jeżeli D zapina się dopiero na wyższych obrotach można zrobić próbę
wrzucić pierw 2 nie puszczając hamulca przerzucić na D i zobaczyć czy będzie opóźnienie
jeżeli będzie wystarczy podregulować linkę (u mnie tak jest, ale nie chce mi się za to zabierać :) )

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 14:43
autor: Marcin Koło
a umnie teraz po takim wyczynie niema jedynki i wstecznego i też poczułem uderzenie
w skrzyni
a na 2 rusza i bardzo ładnie idzie

Re: uderzenie w ASB po szybkiej zmianie z Rna D

: 2010-01-21, 15:13
autor: adam2411
bondek, ale tuaj to raczej kwestia krzyżaków lub luzu na przeniesieniu napędu. adam2411, a nie masz czasem tak, że jak ruszasz na 4wd auto na sliskim to też szarpie i stuka (jak zapina i ropzina prżód kiedy traci przyczepność tyłu)?
nic nie szrpie, po uslizgu szybko zapina przód i ciagnie.

Jak napisałem ASB świerzutko po remoncie generalnym.
Jedynie występuje takie "spięcie sie auta" przy zmianie z D na R ale fachowcy od skrzyni powiedzieli że niestety te typy tak mają.
Wyciagając wnioski, trzeba wejść pod auto i sprawdzić wszelkie luzy na przeniesieniu napedów i pomyśleć o reduktorze. Z luzami sobie poradzę ale jak sprawdzić reduktor?