Strona 1 z 1

padła skrzynka?

: 2010-01-23, 12:28
autor: jash
Dzisiaj odpaliłem na obcej ziemi, w Lądku Zdroju swojego exa i niestety...wylał się spod niego jakiś płyn z automatycznej skrzynki. Oleum znaczy. Tylko nie wiem dlaczego - lało się jak diabli aż wylało się wszystko na łączeniu skrzynki z czymś tam za miską olejową skrzynki biegów w kierunku tyłu. Nie wiem czy jest tu jakaś uszczelka, próbowałem całość skręcić ale już nie było co. Wygląda mi to na padniętą uszczelkę, ale nie wiem czy od góry da to radę jakoś skręcić, a jeśli da to jak? Stoję teraz między Lądkiem a Orłowcem i czekam na brata z LR do ściągnięcia mnie do domu. Ma ktoś pomysł? Mam jeszcze tylko pół litra płynu do skrzynki. Nie mam biegu wstecznego, mam przednie, ale nie jadę bo zgrzeję skrzynkę. A zatem co poszło nie tak?

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-23, 19:31
autor: Rad-T
kurcze z opisu by wynikalo ze pocieklo ci z laczenia reduktor skrzynia, wiec moze jakis zimering puscil a potem to juz sie lało z samego laczenia. A nie przegrzales skrzynki przypadkiem ? Bo to taki standardowy objaw zagotowania skrzyni - wyrzyganie oleju najslabszym miejscem organizmu. Pamietaj zeby waly poodpinac na czas holowania zeby nie pomielic skrzynki.

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-24, 11:40
autor: Hubi
najszybciej to uszczelniacz (część nr 074)
0,5 litra oleju w żaden sposób ciebie nie ratuje.

Jeśli przegoniłeś auto w górach i po przegrzaniu wyrzucił olej to po uzupełnieniu stanu powinieneś spokojnie doczłapać do domu (pod warunkiem, że biegi ci się nie ślizgają)

Jeśli wyciek nastąpił tak po prostu po odpaleniu to musiał to być uszczelniacz.

Jeśli zdecydujecie się na holowanie to koniecznie odkręć wał (chyba oczkową 13 jeśli dobrze pamiętam - śruby są "gwiazdkowe", ale oczkowym kluczem spokojnie to odkręcisz (z pewną dozą siły ;) ).

PAMIĘTAJ O OZNACZENIU POŁOŻENIA WAŁU - źle założony będzie bił w czasie jazdy

wsteczny nie działa, oleum wyciekło

: 2010-01-24, 12:21
autor: jash
Pociekło mi nie z łączenia skrzynia-reduktor, a z łączenia silnik-skrzynia. Przed miską olejową skrzynki. Zrobiłem zdjęcie, może komuś zobrazuje dokładnie co i jak. Żeby było ciekawiej, wczoraj jak wlałem jakieś 2 litry oleum to auto ciągnęło jak szalone do przodu. Do tyłu niestety nie. Objaw był taki jakby się przesunęły cięgła. Niby pokazuje na tablicy rozdzielczej że jest 1,2 itd a w rzeczywistości nie odpowiada to rzeczywistości. Cholera, nie wiem co jest. Czyżby zapowiadał się remont skrzyni? Teraz już nawet nie trzyma oleju - wszystko wycieka. Uszczelka? No, na pewno, ale dlaczego brak wstecznego? Z holowaniem nie ma problemu - auto normalnie odpala, silnik chodzi, neutral się włącza i na neutralu da radę go holować bez odczepiania wału, tylko teraz pytanie - jak to naprawić. Ktoś już miał takie coś? Ktoś się w to bawił?

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-24, 13:05
autor: norbi73
na neutralu też trzeba odpiąć wał do holowania

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-24, 13:27
autor: Rad-T
jash nie holuj go na N bez odpiecia walu - chodzi o to ze skrzynia nie ma wtedy porzadnego smarowania i cisnienia bo pompa oleju nie chodzi, a mimo wszystko skrzynia kreci wszystkim bo kola (poprzez waly) beda to wymuszaly i moze sie to juz w ogole zle skonczyc :(
myslalem ze laczenie skrzynia reduktor bo pisales ze za miska w kierunku tylu auta.

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-24, 14:39
autor: RAFBOR
Z przodu też jest uszczelniacz, ja miałem z tego miejsca wyciek w drodze na zlot na Kaszubach. W Bydgoszczy był robiony. Uszczelniacz 20 pln, + olej na uzupełnienie. Robota to 1 dzień, ale szczegółów nie podam, bo to nie ja robiłem.

Re: padła skrzynka?

: 2010-01-24, 14:54
autor: Hubi
jash, napisałeś "wylało się wszystko na łączeniu skrzynki z czymś tam za miską olejową skrzynki biegów w kierunku tyłu" i stąd nasze przypuszczenie, że to tylny uszczelniacz.

Jeśli to od strony silnika to jest to uszczelniacz od strony "dzwonu" i pompy (nr 070)

co do znikających biegów, to lepiej nie wachluj biegami dopóki nie rozwiążesz problemu wycieku. W najlepszym przypadku po uszczelnieniu i zalaniu wszystko wróci do normy...

co do holowania, to tak jak pisze Radek - jeśli poholujesz na N to remont murowany :(

Re: padła skrzynka?

: 2010-02-01, 20:03
autor: chevidan

Jeśli zdecydujecie się na holowanie to koniecznie odkręć wał (chyba oczkową 13 jeśli dobrze pamiętam - śruby są "gwiazdkowe", ale oczkowym kluczem spokojnie to odkręcisz (z pewną dozą siły ;) ).

PAMIĘTAJ O OZNACZENIU POŁOŻENIA WAŁU - źle założony będzie bił w czasie jazdy
klucz do odkręcenia wału to 12mm dwunastokątny,lub ewentualnie 13mm ośmiokątny.
jeżeli wał zostanie odkręcony (przy reduktorze lub moście) można go przykręcić w jakikolwiek sposób bo nie ma to znaczenia.istotne jest odpowiednie poskładanie wału jeżeli są wymieniane krzyżaki lub rozłącza się wał na wieloklinie-tam trzeba zwrócić uwagę na to aby poskładać w ten sam sposób.

Re: padła skrzynka?

: 2010-02-01, 20:17
autor: chevidan
jash nie holuj go na N bez odpiecia walu - chodzi o to ze skrzynia nie ma wtedy porzadnego smarowania i cisnienia bo pompa oleju nie chodzi, a mimo wszystko skrzynia kreci wszystkim bo kola (poprzez waly) beda to wymuszaly i moze sie to juz w ogole zle skonczyc :(
myslalem ze laczenie skrzynia reduktor bo pisales ze za miska w kierunku tylu auta.
nie ma potrzeby odkręcania wału,jeżeli silnik pracuje w czasie holowania.
pompa oleju ma bezpośredni napęd z silnika i pompuje olej jak należy.poza tym większość części jest smarowana metodą rozbryzgową przez wirujące elementy skrzyni tak samo w czasie jazdy jak i holowania.
jeżeli ktoś bardzo chce może odkręcić wał ale od strony mostu i podwiesić go.w tym wypadku w czasie holowania dżwignia zmiany biegów w położeniu P.

nawiązując do sedna sprawy obfity wyciek oleju między skrzynią a reduktorem nie jest możliwy.
wygląda to na przelewający się olej przez odpowietrznik skrzyni lub reduktora.
jeżeli leci z odpowietrznika reduktora to za pewne przelał się do niego olej ze skrzyni przez uszkodzony uszczelniacz który też musiał zostać przez coś uszkodzony.
jeżeli leci ze skrzyni i olej poleciał zaraz po odpaleniu to nie mam pojęcia nawet zielonego dlaczego tak się stało.
sorry za dwa posty pod rząd ale nie dało się zacytować dwóch osób w jednym.

PS obejrzałem dopiero zdjęcie josh-a i zadaje się że źle opisał o co chodzi.
wygląda na to że leci między silnikiem a skrzynią.tam faktycznie musiał puścić uszczelniacz tyle że one bez powodu się nie psują.
najczęściej panewka zaciera się na konwerterze i opiłki wykańczają uszczelniacz.

Re: padła skrzynka?

: 2010-02-06, 20:12
autor: jash
Daniel,
a Ty się nie bawisz w naprawy skrzyni? No, przynajmniej wiesz co i jak. No bo ja to w skrzynkach to totalny lajkonik. Ze skrzynek to może tylko te na listy lub jabłka. Innych nie qmam.