Strona 1 z 1

Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-21, 22:49
autor: Arek B
Witam Wszystkich
Mam taką zagwozdkę.
Samochód normalnie jeżdzi, ale po przełączeniu na 4x4 strasznie ciężko przerzucić jest bieg
na N lub wsteczny itp.
Zdarza się że samochód lekko się buja i w ogóle nie ciągnie, dopiero po poruszaniu kilkukrotnym wajchą n,p,d wrzuci jakiś bieg.
Po wyłączeniu 4x4 problem się kończy. I jeszcze jedno pytanie co to jest za bieg za n, takie jakby D w kółeczku - później jest zwykłe D.
Dzięki za pomoc

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-22, 20:34
autor: jash
Co do drugiego - bieg D w kółeczku. To tzw. overdrive, czyli nadbieg. Nie wiem jaki masz model exa, ale jak jest to I to są biegi 1, 2, D (drive, czyli 3) i OD (czyli taka, powiedzmy, czwórka). Na dłuższych trasach używa się właśnie OD, choć ja tam hulam na OD stale. Fakt, że w mieście, gdyby jeździć przepisowo, nie używa się OD, tylko D.
Co do pierwszego, pojęcia nie mam. To jakieś dziwne zaburzenie. Włączanie biegów terenowych nie powinno mieć wpływu na działanie pozostałych, choć mechanizm działania automatu jest dla mnie totalną tajemnicą.

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 06:54
autor: Arek B
Dziękuję za informację.
I jeszcze jedno pytanie. Olej w skrzyni biegów sprawdzamy na zimno czy przy włączonym silniku.
Gość od którego kupiłem twierdzi że przy rozgrzanym. Mam exa 1.
Pozdrawiam
Ark

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 07:59
autor: Rad-T
procedure sprawdzania stanu oleju skrzyni opisywalismy ze 100 razy :( czemu nikt nie uzywa SZUKAJ ?

Cieply silnik, rozgrzana skrzynia, przewachlowac pare razy przez wszystkie biegi i dopiero potem sprawdzac.

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 19:23
autor: qubi
Sprawdź też stan i ilość oleju w raduktorze. Aha, i co chodzi ciężko? Sama wajha od biegów czy skrzynia nie zmienia bo to trochę różne przyczyny mogą być..

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 21:01
autor: Arek B
A możesz mi powiedzieć jak się sprawdza stan oleju w reduktorze ?

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 21:11
autor: Rad-T
odkręcić korek wlewowy - jak leci olej to jest OK :) jeśli chodzi o ilość.
jak nie - sprawdzić ile brakuje pod korek i dolać.
Ale najpierw złap troche oleju i zobacz czy nie zalatuje spalenizną i czy ma różowy kolor jak w ASB - ten sam olej (czyli np ATF Mercon V jesli SOHC jak do skrzyni, ale może być zwykły Mercon, Dexron II albo III). Z którego roku masz auto bo nie wiadomo w ogóle jakiego masz Exa.

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-02-24, 21:24
autor: jacek4
ArekB
a tak swoją drogą większośc z nas ma 4.0l V6
więc jak w profilu nie podasz generacji EX
to chociaż podaj rocznik
wtedy jak potrzeba pomocy to nikt mając EX - XV nie będzie wypowiadał się na temat EX - XI generacji ;-)

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-03-01, 22:51
autor: Arek B
Przepraszam że tak długo nie pisałem i dziękuję za szybką odpowiedź.
Zmodyfikowałem info o moim autku.
Jeszcze jedno pytanie.
Co się może dziać jeśli po włączeniu silnika muszę czasem szarpać wajchę bo nie chcą mi wchodzić biegi ??
Olej w skrzyni biegów jest ok.
Czasem muszę naprawdę użyć siły aby wrzucić R.
Poza tym nie pokazuje mi biegów tylko jest na stałe w pozycji P.
Z góry dziękuję
PS: Po przerzuceniu wajchy biegi normalnie działają

Re: Problem z biegami terenowymi

: 2010-03-02, 21:57
autor: RAFBOR
Co to znaczy szarpać???? To że nie wskazuje ci biegów to błachostka, poprostu muszisz rozebrać ustrojstwo i naprawić połączenie wskaźnika. Jak nie masz wskaźnika to pewnie źle ustawiasz wajche i stąd problem z biegami. Napraw wskaźnik, później wyreguluj ustawienie cięgna i powinno się poprawić. Chyba że nie masz sprężny w skrzynce. ja jak nie miałem to tez wsteczny dziwnie wchodził.