Strona 1 z 2

Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-13, 00:54
autor: jarq
Dzisiaj zabrałem się za regulację taśm w skrzyni biegów i zgodnie z zaleceniem powinienem
wkręcić je obie do samego końca, po czym wykręcić każdą o 2 obroty wstecz.
U mnie obie taśmy udało się wkręcić tylko po 1,5 obrotu, każda.

Myślałem, że w skutek zużycia okładziny na taśmie, będzie się ją dało wkręcić o 2,5 lub 3 obroty
a potem wykręcić zgodnie z zaleceniem. Natomiast u mnie, jak pisałem,
dało się je wkręcić tylko po 1,5 obrotu, każda.

Czy spotkaliście się z czymś takim?

Pozdrawiam

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-13, 10:02
autor: karol449
Obie sruby regulacyjne tasm powinny byc wykrecone o 1,5 obrotu , dotarlem ostatnio do danych regulacyjnych.

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-13, 16:16
autor: jarq
A co powiecie na to ? - obrazek ściągnąłem z postu kra
Chyba że Ex I i Ex II mają różne wartości regulacji taśm w skrzyni.
Obrazek

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-13, 16:19
autor: starwind
bo jedynak ma zupełnie inną skrzynię niż dwójka :D
to nawet dwójki mają dwa rodzaje skrzyń :D

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-13, 19:18
autor: karol449

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2010-08-14, 00:06
autor: mastan
Manual do A4LD podaje 2 obr. dla biegów średnich oraz 3,5 obr. dla taśmy OD tzw. podwójnej ,która występowała w latach 90-92 .
Pozatym wszystkie taśmy czyli biegów średnich i OD popuszczamy o 2obr. oprócz taśmy biegów średnich z roczników 95-98 ,które popuszczamy 2,5 obr .
Informacja dotyczy skrzyń A4LD i R55E.

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-10, 19:55
autor: RAFBOR
Dobra.... dzisiaj z braku zajęcia znów wlazłem pod tego mojego gamonia i przeregulowałem taśmy zgodnie z zaleceniami Mastana i .......

Mastan i albricht do tablicy :evil: . Po jeździe próbnej okazało się że skrzynka grzeje sie bardziej niż powinna. Miernik pokazuje temperature 90-100 st C :shock:

czy mądrzejsi ode mnie koledzy mogą cos na ten temat powiedzieć?? Czy możliwe jest że jednak dwa obroty do tyłu to zxa mało dla mojej tasmy OD?? Jak było 3,5 obrotu do tyłu to skrzynka sie nie grzała, ale nie było 4.... Teraz skrzynka się grzeje i chyba dalej pierdzielonej 4 nie ma.... porabię chyba ta skrzynkę i będzie spokój..

Czy możliwe jest np że tasma musi sie ułożyć? Bo już w końcu nie wiem ile tych obrotów odpuścić na OD. Aha i dodam że dociągałem śruby kluczem dynamometrycznym 14 Nm.

Pomóżcie chłopaki bo juz nie wiem gdzie szukać tej 4. jak dałem napięcie 12V na kabelki przy małej wtyczce to przekaźniki się załanczają, ale mniałem wrażenie że to gdzieś wyżej, tak że nie wiem czy to elektrozawory cykają. Kabelki były trzy, dwa czezrwone i jeden jakiś kolorowy i na wszystkich taki sam efekt. jakby przekaźniki w komorze silnika czy coś podobnego. Albricht, masz jakiś pomysł żeby zdiagnozować brak 4 biegu?

poniżej wstawiam fotkę moich taśm. Z tego wynika że jednak mam te nowsze

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-10, 20:05
autor: Speedo
modulator masz sprawny i podłączony szczelnym wężem?

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-10, 20:08
autor: RAFBOR
Modulator połączony szczelnie i chyba sprawny, bo olej z niego nie cieknie, ale chyba jakby to był problem modulatora to niższych biegów by tez nie było co?

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-10, 20:12
autor: Speedo
hm to może "co do czwartego biegu, należy sprawdzić tłok spięcia taśmy kosza OD. Bardzo częstą przyczyną braku właśnie czwartego biegu jest stwardnienie lub uszkodzenie wargi tłoka."

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-10, 20:18
autor: RAFBOR
Myślałem o tym, ale jakoś nie udało mi się go wygrzebać, nie mam co prawda katalizatora, ale mam tam trochę rzeźby z wydechem....
Ale jak te taśmy ogarnę to zostanie chyba tylko ten tłok...

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-11, 14:37
autor: kizio 730
rafbor1973 odłącz na 15- 20 min. akumulator potem podłącz i jedz na próbę rozpędz autko do 90-100 km i przejedz tą prędkością kawałek jeżeli 4 ty bieg znajdzie się na chwilkę to będzie problem z przepływomierzem powietrza lub czujnikiem położenia przepustnicy ale stawiam bardziej na przepływke miałem podobny problem w niebieskim i po czyszczeniu przepływki wszystkie biegi się znalazły

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-11, 16:20
autor: morfeusz453
a co ma wspulnego przepływka z skrzynią że się tak zapytam :-? bo nie kumam może w wyższych modelach lecz nie w 94ohv . Za czwarty bieg są odpowiedzialne taśma /tłok/elektrozawór/uszczelka na koszu/płyta sterujaca/ tochyba wszystko ;-)

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-11, 20:29
autor: kizio 730
a elektrozawory to poco w a4ld są 2 ale akurat od 4 i lock-up jeżeli nie będzie odpowiednich warunków czyli prędkość przepustnica za bardzo wychylona i przepływ powietrza nie prawidłowy to parametry z tych czujników za bardzo się różnią i komputer nie puści prądu i na elektrozawory i albo nie będzie lock upa albo 4 i lockupa

Re: Regulacja taśm w ExI

: 2012-11-11, 21:35
autor: RAFBOR
u mnie lock-up jest :-D , czwórka tylko gdzieś się zapodziała :-/... Ech głupi człowiek chociaz stary. jakby wiadomo było co po kolei pospraedzać to bym se posprawdzał. A jak te czujniki mozna posprawdzać miernikiem? Przepływka chyba OK, bo by chyba silnik kulał nie? a silnik chodzi jak zegarek. Może ten czujnik przepustnicy faktycznie sprawdzić.... tylko jak? Jakies pomysły? jakies opory powinien mieć czy jak?