Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
morfeusz453
Posty: 468
Rejestracja: 2008-11-04, 20:58
Lokalizacja: Nowy Dwór
Kontakt: Strona WWW

Regulacja taśm hamujących

2011-01-20, 17:03

Witam ponownie szanownych kolegów a zwłaszcza znawców skrzyni A4ld Mam pytanie związane z jaką częstotliwością regulujemy taśmy ,to znaczy czy raz na rok czy dwa lata czy w zależności od przejechanych kilometrów na ile talkowe się zużywają i jak to sprawdzić czy cuś w tym temacie ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-01-20, 20:08

Jak będzie problem z naciągiem to będzie problem ze zmianą biegów..... Jak skrzynka ci zmienia bez problemu to po co chcesz grzebać??? Żeby popsuć??? :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

BaaderEsz
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-06, 20:40
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 17:04

moze mi ktos powiedzieć która sruba jest od jakich biegów ? expo 4.0 OHV 96r
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 17:09 przez BaaderEsz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 19:09

pierwsza śruba od strony dzwona to OD
druga to biegi pośrednie

ale nie bierz się za ich regulację bez klucza dynamometrycznego.
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 19:10 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 19:55

Hubi, to już napisz jakim momentem się toto dokręca :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

BaaderEsz
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-06, 20:40
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 21:35

pierwsza śruba od strony dzwona to OD
druga to biegi pośrednie

ale nie bierz się za ich regulację bez klucza dynamometrycznego.
jestem laikiem w tych sprawach wiec zapytam co to "dzwon" ?

nie bede tego sam robił tylko kolega ale nie wiedział teraz jaka sruba od czego

gdzies na forum wyczytałem ze pierwsza sruba ma byc wykrecona o 1,5 obrotu a druga o 2

wiec pytanie moje po co klucz dynamometryczny ? do dokrecenia na maxa i wtedy wykrecic o te 1,5ra i 2 obroty

jeszcze jedno pytanie czy regulowac srube od OD czy od posrednich jezeli mi przeciaga jedynke a reszta biegów ok jak za szybko przespieszam na 1 to włacza sie i mruga kontrolka OD

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 21:46

"dzwon" jest od strony silnika- to ta szersza część skrzyni

Co do śrub, to dokręca się je z określoną siłą i dopiero potem cofa o określoną liczbę obrotów.

Co do ostatniego pytania, to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma praktyczną wiedzę w temacie
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 21:50

"dzwon" jest od strony silnika- to ta szersza część skrzyni

Co do śrub, to dokręca się je z określoną siłą i dopiero potem cofa o określoną liczbę obrotów.

Co do ostatniego pytania, to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma praktyczną wiedzę w temacie
Często występuje określenie dokręcamy "do końca" i odpuszczamy dwa obroty. Problem jest tylko z tym do końca.
Jak mi chłopaki ustawiali to próbowali na różne sposoby i kluczem też. W końcu dokręcili palcami i odpuścili dwa obroty i biegi zmienia. Trochę jeszcze przeciąga z 2 na 3 ale to kwestia doregulowania :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 22:12

moim zdaniem nie należy robić tego "na czuja", bo to się może skończyć spaleniem taśmy jak będzie ocierać o bęben. Nie ma czegoś takiego jak dokręcamy "do końca", bo dla każdego "koniec będzie w zupełnie innym miejscu.

dokładne wartości w Nm mogę podać jutro. Manual do skrzynki mam poza domem.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

BaaderEsz
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-06, 20:40
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-19, 23:47

hubi dzieki za odpowiedz , jezeli ci nie sprawi to wiekszego problemu to podaj jutro z jaka siła dokrecac te sruby

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-20, 07:28

Hubi tylko to jest skrzynia od dwójki
taki manual też masz ??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-20, 08:59

Hubi tylko to jest skrzynia od dwójki
taki manual też masz ??
no wiem wiem, ale gdzieś miałem spis momentów do kilku modeli skrzyń
pytanie tylko czy znajdę :P
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-20, 16:12

Naciągamy taśmy z siłą 14Nm,odpuszczamy 2obroty ,dokręcamy nakrętki kontrujące z siłą 47-61Nm.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

BaaderEsz
Posty: 19
Rejestracja: 2011-04-06, 20:40
Lokalizacja: Tczew

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-20, 17:25

rozmawiałem z qubi przez tel i póki co taśm nie ruszam , olej w skrzyni jest jasno brazowy co nie wróży dobrze , dzisiaj zczytak kody błedów jakie wywala skrzynia i sie okaże co i jak , do tego wymienie olej i filtr na nowy i zobaczymy czy cos to pomorze

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Regulacja taśm hamujących

2011-05-30, 11:40

nie wiem czy w dobrym wątku pisze ale mam taki problem:

od paru dni skrzynia przeciąga mi przy zmianie z 3 na 4.
a dokładnie robi sie tak jak w manualnej skrzyni przy zmianie biegów i nie puści się sprzęgła do końca.
obroty rosną auto nie przyspiesza a później wrzuca bieg i jest lekkie szarpnięcie.
kiedy wciskam gaz lekko wszystko jest ok.
dzieje sie tak tylko przy dynamicznej jeździe.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”