Strona 1 z 1
Regulacja taśm hamujących
: 2011-01-20, 17:03
autor: morfeusz453
Witam ponownie szanownych kolegów a zwłaszcza znawców skrzyni A4ld Mam pytanie związane z jaką częstotliwością regulujemy taśmy ,to znaczy czy raz na rok czy dwa lata czy w zależności od przejechanych kilometrów na ile talkowe się zużywają i jak to sprawdzić czy cuś w tym temacie

Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-01-20, 20:08
autor: RAFBOR
Jak będzie problem z naciągiem to będzie problem ze zmianą biegów..... Jak skrzynka ci zmienia bez problemu to po co chcesz grzebać??? Żeby popsuć???

Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 17:04
autor: BaaderEsz
moze mi ktos powiedzieć która sruba jest od jakich biegów ? expo 4.0 OHV 96r
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 19:09
autor: Hubi
pierwsza śruba od strony dzwona to OD
druga to biegi pośrednie
ale nie bierz się za ich regulację bez klucza dynamometrycznego.
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 19:55
autor: RAFBOR
Hubi, to już napisz jakim momentem się toto dokręca

Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 21:35
autor: BaaderEsz
pierwsza śruba od strony dzwona to OD
druga to biegi pośrednie
ale nie bierz się za ich regulację bez klucza dynamometrycznego.
jestem laikiem w tych sprawach wiec zapytam co to "dzwon" ?
nie bede tego sam robił tylko kolega ale nie wiedział teraz jaka sruba od czego
gdzies na forum wyczytałem ze pierwsza sruba ma byc wykrecona o 1,5 obrotu a druga o 2
wiec pytanie moje po co klucz dynamometryczny ? do dokrecenia na maxa i wtedy wykrecic o te 1,5ra i 2 obroty
jeszcze jedno pytanie czy regulowac srube od OD czy od posrednich jezeli mi przeciaga jedynke a reszta biegów ok jak za szybko przespieszam na 1 to włacza sie i mruga kontrolka OD
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 21:46
autor: Hubi
"dzwon" jest od strony silnika- to ta szersza część skrzyni
Co do śrub, to dokręca się je z określoną siłą i dopiero potem cofa o określoną liczbę obrotów.
Co do ostatniego pytania, to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma praktyczną wiedzę w temacie
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 21:50
autor: RAFBOR
"dzwon" jest od strony silnika- to ta szersza część skrzyni
Co do śrub, to dokręca się je z określoną siłą i dopiero potem cofa o określoną liczbę obrotów.
Co do ostatniego pytania, to musi wypowiedzieć się ktoś kto ma praktyczną wiedzę w temacie
Często występuje określenie dokręcamy "do końca" i odpuszczamy dwa obroty. Problem jest tylko z tym do końca.
Jak mi chłopaki ustawiali to próbowali na różne sposoby i kluczem też. W końcu dokręcili palcami i odpuścili dwa obroty i biegi zmienia. Trochę jeszcze przeciąga z 2 na 3 ale to kwestia doregulowania

Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 22:12
autor: Hubi
moim zdaniem nie należy robić tego "na czuja", bo to się może skończyć spaleniem taśmy jak będzie ocierać o bęben. Nie ma czegoś takiego jak dokręcamy "do końca", bo dla każdego "koniec będzie w zupełnie innym miejscu.
dokładne wartości w Nm mogę podać jutro. Manual do skrzynki mam poza domem.
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-19, 23:47
autor: BaaderEsz
hubi dzieki za odpowiedz , jezeli ci nie sprawi to wiekszego problemu to podaj jutro z jaka siła dokrecac te sruby
pozdrawiam
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-20, 07:28
autor: starwind
Hubi tylko to jest skrzynia od dwójki
taki manual też masz ??
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-20, 08:59
autor: Hubi
Hubi tylko to jest skrzynia od dwójki
taki manual też masz ??
no wiem wiem, ale gdzieś miałem spis momentów do kilku modeli skrzyń
pytanie tylko czy znajdę

Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-20, 16:12
autor: mastan
Naciągamy taśmy z siłą 14Nm,odpuszczamy 2obroty ,dokręcamy nakrętki kontrujące z siłą 47-61Nm.
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-20, 17:25
autor: BaaderEsz
rozmawiałem z qubi przez tel i póki co taśm nie ruszam , olej w skrzyni jest jasno brazowy co nie wróży dobrze , dzisiaj zczytak kody błedów jakie wywala skrzynia i sie okaże co i jak , do tego wymienie olej i filtr na nowy i zobaczymy czy cos to pomorze
Re: Regulacja taśm hamujących
: 2011-05-30, 11:40
autor: tomb2
nie wiem czy w dobrym wątku pisze ale mam taki problem:
od paru dni skrzynia przeciąga mi przy zmianie z 3 na 4.
a dokładnie robi sie tak jak w manualnej skrzyni przy zmianie biegów i nie puści się sprzęgła do końca.
obroty rosną auto nie przyspiesza a później wrzuca bieg i jest lekkie szarpnięcie.
kiedy wciskam gaz lekko wszystko jest ok.
dzieje sie tak tylko przy dynamicznej jeździe.