Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Skrzynia padła...

2011-11-11, 17:03

Jak w temacie dzisiaj w czasie przejazdu po leśnych drogach gdy skręcałem w lewo chciałem powiedzmy dość szybko stamtąd wyjechać a z przyzwyczajenia wrzuciłem na 1 zamiast D i depnąłem doszedł do max obrotów zauważyłem ze to wbite jest 1 i już było za późno, coś dość mocno stuknęło przyhamowało mnie i już w sumie od tamtej pory stałem, nie ma biegu na żadnej pozycji wszędzie tak jak by był luz (N) a w dodatku gdy wbijam P to słychać jak by się chciało coś zazębić ale nie może . Jakieś sugestie? Tylko nie piszcie że skrzynia w dół bo to jest oczywiste i wtedy będę wiedział co się zmieliło/urwało, może ktoś miał podobnie i już mógłby mi conieco napisać. Jest jeszcze jedna rzecz że jak mnie holował szwagier to mrugały mi jednocześnie kontrolki od napędów ale raczej reduktor nie ma z tym nic wspólnego, pewnie jakiś błąd...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 17:23

To sugestia, ale wydaje mi się że to padła pompa olejowa w skrzyni. Pradopodobnie rozerwało zembatkę pompy. Tak czy inaczej skrzynia w dół.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 18:42

dokładnie ja sobie zrobiłem dokładnie to samo dwa lata temu :)
niestety u mnie zerwana pompa narobiła całkiem sporo szkód w środku
Załączniki
DSC_2216.JPG
DSC_2208.JPG
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 19:02

A tak z grubsza to jakie to były szkody? poza pompą? Kupowałeś nową czy używaną?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 19:48

całość mnie kosztowała 1200 + koszty montażu i demontażu skrzyni u mnie w warsztacie
nowa pompa z wałkiem i jakieś łożyska
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 20:09

no to super :/ w następny weekend skrzynia w dół więc będę wiedzieć jak bardzo i co sie zmieliło, ale też tak miałeś że nawet na zgaszonym silniku nie było nawet P parkingu? Wieczny LUZ ? :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 20:15

Za brak P to raczej nie odpowiada rozerwana pompa. A może po prostu spadło cięgno zmiany biegów (ale wtedy dźwignia chodziła by bardzo lekko)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 20:29

nie nie cięgno chodzi, to juz sprawdzone, w momencie gdy chce wrzucić P na odpalonym aucie słychać zgrzyty :/

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 20:48

za brak P odpowiada urwana zapadka lub urwany wałek
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-11, 20:57

jezeli tak jak piszesz to by sie w sumie zgadzało :) Zdejmiemy zobaczymy... szkoda tylko ze auto stoi :/ ale chyba przy okazji zrobię rozrząd, jak skrzynia będzie na dole i już będzie pszczółka :D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 00:48

jak u mnie shift motor się powiesił pomiędzy 2H a następnym przełożeniem (nie pamiętam jakim) to objawy były trochę podobne,z tym że po wrzuceniu D lub R albo innego biegu do jazdy było słychać straszne trzaski dochodzące z okolic skrzyni i reduktora,P też nie miałem,ale jak mi się to stało to nie czułem żadnego przyhamowania tylko wszystkie biegi zniknęły.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 07:52

jak u mnie shift motor się powiesił pomiędzy 2H a następnym przełożeniem (nie pamiętam jakim) to objawy były trochę podobne,z tym że po wrzuceniu D lub R albo innego biegu do jazdy było słychać straszne trzaski dochodzące z okolic skrzyni i reduktora,P też nie miałem,ale jak mi się to stało to nie czułem żadnego przyhamowania tylko wszystkie biegi zniknęły.

Mi się też zdaje że reduktor powinieneś oblukać przed wyjęciem skrzyni.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 13:51

hmm, sam nie wiem już.. stukniecia co prawda az takiego nie było może bardziej w mojej głowie :) a może być coś z tego bo można powiedzieć że pulsują kontrolki na desce od napędów... a jak by to reduktor to co? jak to sprawdzić ?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 14:33

jeżeli migają kontrolki to znaczy że nie zgadza się ustawienie shifta lub tarczki z reduktorem lub przełącznikiem
spróbuj przełączyć napędy i/lub odłączyć aku może to tylko faktycznie błąd shifta i rozłączył napędy
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 17:36

albo wejdź pod samochód i odkręć shift motor,jak go zdejmiesz to zobaczysz metalową ośkę,którą ten shift motor obraca,sprawdź jak jest ustawiona,są tam oznaczenia jakie przełożenie jest aktualnie wrzucone-powinno się zgadzać z tym co masz w kabinie.
Ten opis dotyczy OHV ale SOHC chyba ma podobnie,cała robota to 20 minut,więc chyba możesz zaryzykować.
tel. 606414212

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”