Strona 1 z 3

Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 17:03
autor: resetx
Jak w temacie dzisiaj w czasie przejazdu po leśnych drogach gdy skręcałem w lewo chciałem powiedzmy dość szybko stamtąd wyjechać a z przyzwyczajenia wrzuciłem na 1 zamiast D i depnąłem doszedł do max obrotów zauważyłem ze to wbite jest 1 i już było za późno, coś dość mocno stuknęło przyhamowało mnie i już w sumie od tamtej pory stałem, nie ma biegu na żadnej pozycji wszędzie tak jak by był luz (N) a w dodatku gdy wbijam P to słychać jak by się chciało coś zazębić ale nie może . Jakieś sugestie? Tylko nie piszcie że skrzynia w dół bo to jest oczywiste i wtedy będę wiedział co się zmieliło/urwało, może ktoś miał podobnie i już mógłby mi conieco napisać. Jest jeszcze jedna rzecz że jak mnie holował szwagier to mrugały mi jednocześnie kontrolki od napędów ale raczej reduktor nie ma z tym nic wspólnego, pewnie jakiś błąd...

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 17:23
autor: MirEx68
To sugestia, ale wydaje mi się że to padła pompa olejowa w skrzyni. Pradopodobnie rozerwało zembatkę pompy. Tak czy inaczej skrzynia w dół.

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 18:42
autor: starwind
dokładnie ja sobie zrobiłem dokładnie to samo dwa lata temu :)
niestety u mnie zerwana pompa narobiła całkiem sporo szkód w środku

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 19:02
autor: resetx
A tak z grubsza to jakie to były szkody? poza pompą? Kupowałeś nową czy używaną?

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 19:48
autor: starwind
całość mnie kosztowała 1200 + koszty montażu i demontażu skrzyni u mnie w warsztacie
nowa pompa z wałkiem i jakieś łożyska

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 20:09
autor: resetx
no to super :/ w następny weekend skrzynia w dół więc będę wiedzieć jak bardzo i co sie zmieliło, ale też tak miałeś że nawet na zgaszonym silniku nie było nawet P parkingu? Wieczny LUZ ? :)

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 20:15
autor: MirEx68
Za brak P to raczej nie odpowiada rozerwana pompa. A może po prostu spadło cięgno zmiany biegów (ale wtedy dźwignia chodziła by bardzo lekko)

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 20:29
autor: resetx
nie nie cięgno chodzi, to juz sprawdzone, w momencie gdy chce wrzucić P na odpalonym aucie słychać zgrzyty :/

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 20:48
autor: starwind
za brak P odpowiada urwana zapadka lub urwany wałek

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-11, 20:57
autor: resetx
jezeli tak jak piszesz to by sie w sumie zgadzało :) Zdejmiemy zobaczymy... szkoda tylko ze auto stoi :/ ale chyba przy okazji zrobię rozrząd, jak skrzynia będzie na dole i już będzie pszczółka :D

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-12, 00:48
autor: karolb863
jak u mnie shift motor się powiesił pomiędzy 2H a następnym przełożeniem (nie pamiętam jakim) to objawy były trochę podobne,z tym że po wrzuceniu D lub R albo innego biegu do jazdy było słychać straszne trzaski dochodzące z okolic skrzyni i reduktora,P też nie miałem,ale jak mi się to stało to nie czułem żadnego przyhamowania tylko wszystkie biegi zniknęły.

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-12, 07:52
autor: perkuter
jak u mnie shift motor się powiesił pomiędzy 2H a następnym przełożeniem (nie pamiętam jakim) to objawy były trochę podobne,z tym że po wrzuceniu D lub R albo innego biegu do jazdy było słychać straszne trzaski dochodzące z okolic skrzyni i reduktora,P też nie miałem,ale jak mi się to stało to nie czułem żadnego przyhamowania tylko wszystkie biegi zniknęły.

Mi się też zdaje że reduktor powinieneś oblukać przed wyjęciem skrzyni.

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-12, 13:51
autor: resetx
hmm, sam nie wiem już.. stukniecia co prawda az takiego nie było może bardziej w mojej głowie :) a może być coś z tego bo można powiedzieć że pulsują kontrolki na desce od napędów... a jak by to reduktor to co? jak to sprawdzić ?

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-12, 14:33
autor: starwind
jeżeli migają kontrolki to znaczy że nie zgadza się ustawienie shifta lub tarczki z reduktorem lub przełącznikiem
spróbuj przełączyć napędy i/lub odłączyć aku może to tylko faktycznie błąd shifta i rozłączył napędy

Re: Skrzynia padła...

: 2011-11-12, 17:36
autor: karolb863
albo wejdź pod samochód i odkręć shift motor,jak go zdejmiesz to zobaczysz metalową ośkę,którą ten shift motor obraca,sprawdź jak jest ustawiona,są tam oznaczenia jakie przełożenie jest aktualnie wrzucone-powinno się zgadzać z tym co masz w kabinie.
Ten opis dotyczy OHV ale SOHC chyba ma podobnie,cała robota to 20 minut,więc chyba możesz zaryzykować.