Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 20:02

witam
problem jest następujący :
po tym jak niestety zajezdziłem skrzynie podczas upalania , kupiłem druga z gwarancja ...
założyłem i klops :-(
skrzynia nadmiernie się ślizga tzn nie ma możliwości szybkiego ruszenia ze świateł , a o pociągnięciu przyczepki to mogę zapomnieć :-(
skrzynia przed montażem rozebrana przez fachowca od asb - tarczki OK wymiany potrzebowaly tylko tloki pasow hamulcow ...
podczas próby energicznego startu obroty silnika lecą na 3 a nawet 4tys obr/min (w zależności jak mocno wcisnę pedał gazu :-D a fordzik rusza ospale jak by miał przyczepę z ładunkiem 10ton co najmniej , nie ma nawet siły zerwać "kapcia" :cry:
olej w skrzyni (DexronII) nie ulega "spaleniu"
pod maska 4.0 160 KM i po zniszczeniu skrzyni jak go kupiłem jest wciąż kłopot
nawet konwenter oddałem do regeneracji w midparts'ie i dalej lipa :506:

Koledzy może Wy macie jakąś koncepcje ???
może trzeba skasować jakieś błędy po zmianie skrzyni ???

Explo przez ten czas co go mam uległo niewielkim przemianom , urosło troszkę , dostało większe butki i takie tam :500:
a od długiego czasu mam kłopot i auto stoi , bo tracę już do niego siły :cry:

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 20:08

Tasmy wyregulowane?
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 20:09

masz źle wyregulowane taśmy hamujące biegiem do majstra niech poprawi zanim je spalisz ;-)

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 20:11

Bylem szybszy..... :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-D :-D :-D ;-) ;-) ;-)
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 21:41

A może rusza z dwójki... taśmy nic nie mają do jedynki z tego co mi się wydaje.... Spróbuj ruszyć jak w manualu, zapnij jedynkę i później zmieniaj wyżej. Może coś z płyta sterującą. Dokręcona dobrymi momentami? Co to za fachowiec ją rozbierał?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-08, 22:06

Co to za fachowiec ją rozbierał?
Trzeba bylo nie rozbierac jak kupiles uzywke na gwarancji. Ja mojej nie rozbieralem tylko nowy filtr i olej. Te ASB sa wrazliwe na pseudo fachowcow.... ;-)
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-09, 21:25

witam :)
tasmy hamulca regulowane na 2 obroty , pozniej na 1,5 i tak jest minimalnie lepiej
do skrzyni zagladal chlop z okolic olsztyna nie pamietam jak ma na imie , na podwórzu staly o wiele drozsze auta niz moj EX (bmw7 2004r bmw e38 i e39 jaguar)
z tego co z nim rozmawialem przez tel i podczas oddawania skrzyni , to niby zna sie na rzeczy ...

EX rusza z pierwszego biegu , manualnie zmieniajac czuć kazda zmiane tak jak zmieniam lewarkiem ...
podczas jazdy na manualnej 1 i 2 nie ma mozliwosci hamowania silnikiem gdy puszcze pedal gazu ...

a moze to cos z elektryka ???
co i gdzie sprawdzic , jaki czujnik , gdzies znalazlem jakis schemat z ktorego wynika ze nawet wlacznik swiatel hamulca ma cos wspolnego ze skrzynia ...

a powiedzcie mi koledzy , gdzie jest komputer silnika (moze tam cos jest nie halo? doczytalem sie ze ten sam komp steruje rowniez skrzynia)

zastanawiam sie wlasnie tez nad sterownikiem jak kolega rafbor1973 zasugerowal , moze jakis zawor nie otwiera sie do konca i nie ma wystarczajacego cisnienia w ukladzie ?
elekt. zaw. sa wprawdzie tylko dwa , jutro sprawdze czy tykaja jak podam napiecie :)
ale za to "tłoków" w sterowniku jest chyba z 12 albo i wiecej , moze ktorys sie zacią i nie ma odpowiedniego przeplywu oleju , co za tym idzie odpowiedniego cisnienia ?
holera nie wiem :(

z gory dziekuje za wszelka pomoc i podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 2012-03-09, 21:42 przez maniekgd, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-09, 21:45

maniekgd, mam podobny problem jak ty, ale jednocześnie cierpię na notoryczny brak czasu, żeby zająć się naprawą. Skrzynka przerzuca biegi idealnie przy 60, 80 i 100 ale stanowczo przy zbyt wysokich obrotach.
Muszę silnik wykręcić na dobre 3500 obrotów i bieg wchodzi dopiero przy osiągnięciu przez auto odpowiedniej prędkości.
Regulowanie pasów już dawno mi się znudziło.
Wymieniłem elektrozawory na nowe, ale bez efektu.
Kilka miechów temu kupiłem modulator, ale z braku czasu nie mam kiedy zająć się tematem i auto gnije pod domem...
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-09, 21:50

zastanawiam sie wlasnie tez nad sterownikiem jak kolega rafbor1973 zasugerowal , moze jakis zawor nie otwiera sie do konca i nie ma wystarczajacego cisnienia w ukladzie ?
elekt. zaw. sa wprawdzie tylko dwa , jutro sprawdze czy tykaja jak podam napiecie :)
heh, żebyś tylko się nie zdziwił, że jeden będzie "cykał", a drugi nie ;)
Jak zrzuciłem płytę sterującą i wyciągnąłem elektrozawory to jeden cykał jak oszalały a drugi kompletna cisza. Byłem pewien zbliżającego się sukcesu i zamówiłem komplet zza oceanu.

Zanim założyłem sprawdziłem je w ten sam sposób.... jakie było moje zdziwienie jak okazało się, że jeden cyka identycznie jak ten mój, a drugi podobnie jak jego poprzednik milczy przy podłączeniu zasilania...

Zdaje się, że trzeba na zaworach zmierzyć oporność, ale nie jestem pewien. Na amerykańskim forum, w a4ld rebuild diary jast jakieś info na ten temat.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-11, 17:42

z racji tego ze dzis niedziela , to jutro mam zamiar zabrac sie za demontaż sterownika w skrzyni
sprawdze opornosci EZ , rozbiore go na czesci pierwsze i zobaczymy co w trawie piszczy , mam nadzieje ze nie pomieszam czesci poszczegolnych tlokow , bo bedzie :cry:

aaa i jeszcze jedno , wyczytalem , ze kolega KRA w styczniu 2009r , z tego wlasnie forum mial rowniez objaw slizgania i przyczyna byl czujnik elektryczny ... (tylko ze on ma EX I z92r i II z97r i nie wiem o ktorym akurat pisal :(
KRA napisal :
"...jak mi sie slizgala na D i nie dalo sie jechac to mialem blad

P0720 - output speed sensor ckt fault
P0721 - output speed sensor performance
przyczyna byl uszkodzony kabel biegnacy od czujnika na skrzyni do kompa
pociagnalem nowy kabel, wpialem do komputera i gotowe
zaczela normalnie dzialac

to bylo zwiazane z OSS sensorem nie z VSS ale Ty masz ciutke inne objawy choc nieco zblizone

nie wiem dokladnie jakie objawy powoduje brak odczytu z vss ale poczytaj ne explorerforum.com bo to moze byc 20 zlotowa naprawa

ja bym zaczal od usuniecia tego bledu

nie sadzilem wczesniej, ze slizganie sie moze miec podloze elektroniczne (a nie zuzycie jakby mozna bylo sadzic) - a jednak... "

koniec cytatu :mrgreen:

a ktory kabelek i gdzie go podpiac do komputera silnika ??? tego to juz nie napisal :cry:
Ostatnio zmieniony 2012-03-11, 21:01 przez maniekgd, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-11, 18:04

Jak będziesz zciagał płytę, to pamiętaj tylko żeby potem dac nowe uszczelki, bo może być kłopot...
Napisz co wymysliłes ;-)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-15, 21:02

witam ponownie
a wiec sterownik odkrecony
EZ raczej sprawne
TCS 30ohm
3-4 28ohm
oba tykaja (aczkolwiek nie wiem czy to nie odglos iskry podczas polaczenia)

wszystkie popychacze hydrauliczne czyste i bez najmniejszej ryski ...

jedyne co mnie zastanawia to fakt ze papierowa uszczelka przykleila sie tak mocno do labiryntu , ale spokojnie żółwim tempem udalo mi sie zdjac ja w jednym kawalku (uszczelka jest bardzo twarda - wieloletnie uzytkowanie oraz wysoka temperatura zrobily z niej twardziela a nie papier :-D )

teraz musze poszukać w okolicy tylko takie uszczelki i zabieram sie za skladanie ;-)

z moim szczesciem przeprowadzenie takiej operacji pewnie nic nie pomoze , ale to juz chyba ostatnie moje podejscie do niego ...

wiecie moze gdzie w okolicy trojmiasta dostane uszczelki pod plyte sterownika ???
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 09:21 przez maniekgd, łącznie zmieniany 2 razy.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-17, 20:58

Co do uszczelek to chyba Cię ratuje tylko zakup całego ohaku.
A teraz rada sprawdz tłok taśmy rewers, to ta co wystaje z płyty sterującej czy nie ma na o ringu zaciec etc.
Jak jest ok to to siada uszczelnienie na koszu forward (skrzynia do wyrwania)
Ostatnio zmieniony 2012-03-17, 20:59 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 08:22

jedyne co mnie zastanawia to fakt ze papierowa uszczelka przykleila sie tak mocno do labiryntu , ale spokojnie żółwim tempem udalo mi sie zdjac ja w jednym kawalku (uszczelka jest bardzo twarda - wieloletnie uzytkowanie oraz wysoka temperatura zrobily z niej twardziela a nie papier :-D )
to akurat normalne. Ja moją musiałem zdrapywać żyletką ;)
raczej będziesz skazany na zakup kompletu uszczelek. Nie widziałem nigdzie dostępnych samych kompletów do płyty głównej
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 11:22

Co do uszczelek to chyba Cię ratuje tylko zakup całego ohaku.
A teraz rada sprawdz tłok taśmy rewers, to ta co wystaje z płyty sterującej czy nie ma na o ringu zaciec etc.
Jak jest ok to to siada uszczelnienie na koszu forward (skrzynia do wyrwania)
uszczelki do plyty udalo mi sie dostac u Sosnowskiego na Marynarki Polskiej w Gdansku po 20pln szt :-D
tlok z oringami ideal zadnej ryski czy zaciecia , w mojej starej pierwszej skrzyni byl w gorszym stanie i skrzynia po pierwszej naprawie chodzila tak samo jak ta "nowa" co mam dzis , jedyną roznicą bylo to ze po włączeniu dzwigni czekalem kilka sekund na załączenie biegu , ale to mi sie wydaje ze to przez "podrapane" tłoczki w płycie sterownika ... ale to tylko moje przypuszczenia - nie jestem mechanikiem od ASB :oops: bo jak by tak było to moja fruwała by jak trzeba :grin:

co do "wyrwania" skrzyni to mnie to juz nie przeraża , ostatnio w kanale zajeło mi to 2h 20min bez wariacji , a w sumie to wyciagałem ją juz 7 razy i wciaż nie działa jak powinna :-(
brak mi juz sił do niego :cry:

biegi zmienia pieknie , OD po osiagnieciu predkosci około 80km/h , przy 100km/h jakies 2300obr/min
jedynym problemem jest wciaz nadmierny poslizg na wszystkich biegach :-(
obawiam sie ze jak tak bede jezdzil to po raz kolejny spale tarczki w nastepnej skrzyni :-(

Po naprawie pierwszej skrzyni u partacza z Zajączkowa koło Tczewa , ktory ogłasza sie nie tylko w necie i prasie jako fachowy zaklad naprawy skrzyn automatycznych , jego stwierdzenie po naprawie za grube siano
"skrzynia musi sie dopasowac , bo sa w niej nowe czesci''
od momentu wyjazdu z warsztatu nadal byl objaw nadmiernego poslizgu na wszystkich biegach , wynikiem jego naprawy bylo spalenie skrzyni podczas zwyklej jazdy , bo po pierwszym spaleniu skrzynki na poligonie jezdze tylko po czarnym :-/

i co Wy na to szanowni koledzy ???

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”