Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Zgrzyta

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:10

ja wolę to dokręcić jak trzeba co by mi póxniej łożyska nie posypały się... za luźne, żle, za mocno dokręcisz większe opory i szybciej siądą...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:11

i tak źle, a tak nie dobrze , hm jak bym nie wiedział że to explo to by się dziwił :-P
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 22:12 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:32

dokręcić można zwykłą żabką bez żadnych problemów, a postępując zgodnie z instrukcją po dołożeniu zadanym momentem popuszcza się 90stopni i gotowe (tak jak każą)

Jankes zwrócił tu uwagę na rzecz niezwykle istotną, a mianowicie: przykręcić trzeba ani nie za silno ani za słabo lecz w sam raz :-D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 23:19

trzeba dokręcić, później popuścić 1/4 obrotu i dokręcić słabiej... to pierwsze dokręcenie to mocniej, żeby zlikwidować luz na łożyskach... a drugie ma być w sam raz.

a tak na oko to facet w szpitalu...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 09:37

jeśli chcesz pomóc to uzupełnij moją wcześniejszą informację momentami dokręcania (bo ja podałem żeby to zrobić zgodnie z instrukcją, która zawiera takie info, lecz ja tego nie pamiętam), a nie wypisuj: "a tak na oko to facet w szpitalu..."

co wniosłeś swoim postem? ani to śmieszne ani kształcące

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 11:03

Pany bez stresu!!!
Tu jest cały manual ze zdjęciami wymiany sprzęgiełek z automatów na manualne...

http://therangerstation.com/tech_librar ... ubswap.htm

Można powiększyć zdjęcia i opisano jakimi momentami dokręcić...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 11:43

Shogun, Bracie,
do dopiero teraz chcesz się tu bawić ze schematami i naukami co i jak zrobić? A gdzieś Ty się chował wcześniej? Po lasach? Jutro wstawimy tu schemat a Ty już sobie opracuj co i jak chcesz opisać. Wydaje mi się, że to się wszystkim przyda. Zwłaszcza teraz. Hm, swego czasu rozbierałem to dziadostwo kilka razy i głowiłem się dlaczego nie działa. Widziałem pokruszone ząbki, ale doszedłem do wniosku, że to nie może być tylko to. Za delikatne. Więc skręciłem, rozkręciłem, skręciłem i tak w kółko aż sobie tematu nie odpuściłem do momentu zakupu Warnów.
Zapodaj ten temat w nowym wątku jak wstawimy schemat.

Pozdrawiam
Jash

Awatar użytkownika
Shogun
Posty: 93
Rejestracja: 2007-07-19, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 13:05

Jash mówiłem o tym wcześnej Danielowi ale nie było potrzeby wstawiania tematu naprawy sprzęgiełek nikt się nie pytał ,teraz temat wraca to się odezwałem.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 16:59

Sorry jeśli się wygłupiłem choć obserwując całe forum doszedłem do wniosku, że nie jesteśmy tutaj aż tak strasznie poważni, nie aż do bólu.

zresztą...

Dana 35 z manualnymi sprzęgiełkami, zakręcamy pierwszą nakrętkę kluczem dynamometrycznym do 35 lbs/ft (47.5 N/m), odkręcamy 1/4 obrotu i dokręcamy tym razem do 16 lbs/inch (1.8 N/m). Zakładamy podkładkę i dokręcamy drugą śrubę do 150 lbs/ft (203.4 N/m).

Jeśli ktoś potrzebuje mogę podać te numerki inaczej choć myślę, że to już było gdzieś opisane...
Ostatnio zmieniony 2008-01-04, 17:02 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 17:27

oczywiście Jankes, przynajmniej ja biorę wszystko(prawie) z ;-)

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 19:19

Sorry jeśli się wygłupiłem choć obserwując całe forum doszedłem do wniosku, że nie jesteśmy tutaj aż tak strasznie poważni, nie aż do bólu.
...
nikt nie jest ;-)
Dana 35 z manualnymi sprzęgiełkami, zakręcamy pierwszą nakrętkę kluczem dynamometrycznym do 35 lbs/ft (47.5 N/m), odkręcamy 1/4 obrotu i dokręcamy tym razem do 16 lbs/inch (1.8 N/m). Zakładamy podkładkę i dokręcamy drugą śrubę do 150 lbs/ft (203.4 N/m)
i o to chodzi o to chodzi :-D [/quote]

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 22:31

A to co ja wkleiłem wcześniej nie działa??!!
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-04, 23:07

A to co ja wkleiłem wcześniej nie działa??!!
ależ działa :-D
tylko jak napadłem na Jankesa a on dopisał to wojna zakończona :-D

oczywiście to żarty ;-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-05, 01:51

działa.. nie wiem tylko czy wszyscy zauważą, że tam dwa razy dociągnięcie jest podane w funtach na stopę a raz w funtach na cal... dość tak ciekawe choć ten drugi raz to ja zazwyczaj dociągam do 30 lbs/ft bo jeżdżę na 33 calowych oponach więc nie chcę za dużego luzu na łożysku zostawić.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”