Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 13:01

Czy możliwa jest regulacja ssania w I ?
Przy tych niskich aktualnie temperaturach przy porannym odpalaniu wchodzi na 1500rpm ale po chwili zdarza się, że dochodzi do 2000rpm i tak trzyma jakiś czas, to jak dla mnie trochę za dużo. Szkoda piłowania. Można to jakoś ustawić? Gdy silnik się nagrzeje jest ok.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 13:16

nie ,nie da się ustawić , wsio sterowane elekstronicznie. można jedynie ustawić wolne obroty co sie szumnie zwie adaptacją silniczka krokowego ale on nie jest odpowiedzialny za ssanie. a jak wrzucisz przy tych obrotach ( 2000) na jakikolwiek bieg to spada do około 600 obr/min.?? i czy po ponownym wrzuceniu na P lub N dalej wchodzi na 2000?
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 13:31

a jak wrzucisz przy tych obrotach ( 2000) na jakikolwiek bieg to spada do około 600 obr/min.??
To muszę w takim razie sprawdzić...
i czy po ponownym wrzuceniu na P lub N dalej wchodzi na 2000?
Ponownie wchodził mi na 2000 (czasem) po przejechaniu powiedzmy 1km, zatrzymaniu i wrzuceniu P - i tak trzymał na 2000, zgaszenie silnika i od razu odpalenie ponownie - obroty już normalne w 700-1000rpm - tak jakby coś się czasem mu zawieszało.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 14:14

kra możesz najpierw zacząć od wyczyszczenia maf-a , przepustnicy i krokowego a jeśli to nic nie da to ja się poddaje ;-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 14:21

Do maf-a zaglądałem (przy okazji wymiany wiatraka) - maf jak nowy , przepustnica też była ok ale zerknę dla pewności i do niej, i do krokowca, potem zobaczymy, dzięki norbi za wskazówki.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 14:44

kra jeśli się okaże ze to wina tkwiła w krokowym to lepiej kupić jak tu chłopaki pisali od scorpio i mieć spokój , bo mycie i czyszczenie to jak leczenie syfu pudrem , problem by powrócił jak bumerang :)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 17:13

myślę że tak jak norbi73, radzi jednym z powodów może być krokowiec... sprawdź czy obroty spadną bez gaszenia auta... ale za to po wypięciu i wpięciu kostki krokowca... jak się ustabilizują to krokowiec do wymiany...
Ostatnio zmieniony 2012-02-02, 17:13 przez Robert Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 17:44

Norbi: jak wrzucam przy tych wysokich obrotach jakikolwiek bieg spada do 900-1000. Wrzucam ponownie na P lub N wraca na 2000 i piluje. Gasze silnik i odpalam ponownie juz jest ok. Generalnie jest to pierdola, ktora zanika po rozgrzaniu, jednak mnie irytuje. Z wypieciem krokowca przetestuje jutro.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-02, 18:27

ja wiem ze to denerwuje , bo jak walczyłem z obrotami po montażu kompresora to wolne mialem 900-1000 i przy wrzucaniu biegu jest już małe pierdyknięcie :) jeśli po rozgrzaniu jest ok może być jakiś głupi błąd z czujnika temp. kolektora (IAT) po wyczyszczeniu krokowca dobrze by było odłączyć minus z aku na 10-20 min niech się pokasuje wszystko co ma w pamięci i się nauczy od nowa:) powodzenia w walce z materią :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-03, 09:25

a latem tak nie robił? najlepiej dioda i odczyt bledow bo tak to zgadywanka, czy to IAT czy ECT czy co innego
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-27, 08:45

ja się podepnę pod temat. W sporcie manualu jest taka sytuacja na PB (na LPG obroty cacy - blos). Po odpaleniu na zimno długo trzyma na 2 tyś. Jak trochę się rozgrzeje, kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła powoduje że schodzi z obrotów do rozsądnych. Potem gdy się rozgrzeje np w trakcie jazdy w korku, znowu ta sama sytuacja - wyrzucasz bieg z jedynki a on wyje do 1500-1800 obrotów, powachlowanie sprzęgłem zbija obroty do normalnych. Na LPG wszystko normalnie - nie ma tego problemu. Check się nie pali - zapala się tylko czasem przy jeździe na LPG ale to skład mieszanki na niskich jest.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Ssanie w jedynce.

2012-02-29, 14:25

a jak nie powahlujesz to nie odpadna? ciezko znalezc zwiazek sprzegla z obrotami, hamulca predzej, z objawow to masz zwalone podcisnienia, zapewne to co idzie na prawa strone do regulatora cisnienia na listwie paliwowej, moze linka od sprzegla rusza gdzies tymi rurkami i robi jakies jaja?
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Wróć do „WARSZTAT”