Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-17, 23:26

4warty musisz poluzować stałe mocowania od ramy i nadwozia (nie rozłączać samych przewodów) :-D
Ostatnio zmieniony 2012-04-17, 23:26 przez QDLATY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 06:17

Ja nic nie luzowałem, obserwowałem tylko podnosząc czy coś się nie dzieje. W zasadzie oprócz podniesienia budy trzeba tylko osłonę wiatraka przestawić - i dla walorów estetycznych zderzaki, ja znalazłem czas tylko na przedni podniosłem i wysunąłem trochę do przodu.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 12:51

Powoli ruszam z tematem więc potrzebuję jeszcze jednej informacji: Na pierwszej stronie Radek napisał że trzeba poluzować rurki hamulcowe.
Kto wytłumaczy, lub ma jakieś foto o co biega ?
eeee nic takiego nie napisałem... o żadnym luzowaniu. Pisałem tylko, że trzeba zwrócić uwagę przy podnoszeniu czy nic się nie "ciągnie" z rurek w końcu elementy układu hamulcowego są przytwierdzone też do budy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 13:13

Jak masz LPG to też musisz zwrócić uwagę u mnie po podniesieniu zaczęło lekko syczeć i musiałem dokręcić przy reduktorze.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 19:12

No to dzięki chłopaki - wydaje mi się że wszystko już wiem (nie pomyślałem wcześniej o przewodach hamulcowych i LPG).
Co do śrub to wydaje mi się że powinny być takie jak oryginalne + 5 cm. Oczywiście część z gwintem taka tylko jak w oryginale, aby gwint nie piłował otworów w klockach i poduszkach ?

A co jak nie znajdę z taką częścią nienagwintowaną ? Jak wy to robiliście - może być cała gwintowana ?

Zostaje mi tylko te śrubki załatwić, i nie bardzo wiem gdzie - macie może jakieś namiary gdzie zakupić w wawce albo wysyłkowo ? (ja znam u siebie w pobliżu tylko jeden sklep, a takich może nie być.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 19:37

Staraj się kupić nie dłuższe niż długość o którą podwyższasz, takie kupne śruby są nienagwintowane do końca, a długość gwintu jest dość niewielka i może być potrzeba dogwintowywania jak kupisz za długie.
Dam ci jeszcze jedną radę, przy odkręcaniu śrub poduszki jak już puszczą to się okręcają i jest problem, pod poduszkę podłuż lewarek tak żeby samochód się na nim opierał i wtedy okręcisz, bez tego patentu bym tego sam nie zrobił. Pamiętaj, że śruby dwóch przednich poduszek są mocowane na nakrętki i wkręcone w poduszkę - obcinałem szlifierką kontową bo nie mogłem po dobroci odkręcić.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 20:16

Dzięki Adrian. Jak są nie do końca nagwintowane to można dogwintować tyle ile trzeba,a w klocku i poduszce zostanie gładka część co nie będzie ich piłować w środku.
Ten pomysł z lewarkiem pod poduszką jest ok.
Po prostu przed długim weekendem muszę przejrzeć temat od początku i sobie zapisać wszystkie cenne uwagi.
Powiedzcie jeszcze jedno - czy zderzaki trzeba odkręcać - wydaje mi się że nie.

Po prostu z przednim nie mam problemu, ale z tylnym może być problem.

No i jeszcze czy ewentualnie da się samemu dogwintować te śrubki normalną narzynką - czy są za twarde ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 21:29

Zderzaki możesz zostawić z tym że zostaną oczywiście z ramą, śruby nagwintujesz jak masz dobrą narzynkę.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 21:45

Zostaje mi tylko te śrubki załatwić, i nie bardzo wiem gdzie - macie może jakieś namiary gdzie zakupić w wawce albo wysyłkowo ? (ja znam u siebie w pobliżu tylko jeden sklep, a takich może nie być.
Ja kupowałem zawsze tu:
http://www.asmet.com.pl/

cabrio1
Posty: 25
Rejestracja: 2012-04-15, 13:48
Lokalizacja: legnica

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-18, 22:54

panowie jak lewarek pod poduszke?? a nie pod karoserie? nie rozumiem

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-19, 05:34

pod poduszkę tylko w celu odkręcenia śruby, lewarek dociska poduchę i nie pozwala aby się obracała.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-19, 07:30

pod poduszkę tylko w celu odkręcenia śruby, lewarek dociska poduchę i nie pozwala aby się obracała.
Właśnie tak :-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-22, 22:44

Właśnie odbywało się psikanie WD-40 oraz oględziny od spodu.
Czy ktoś mi podpowie jak w razie obracania się poduszki podeprzeć ją lewarkiem - chodzi mi o poduszki drugie patrząc od tyłu samochodu ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 07:55

Weź dużą nasadkę nałóż a pod nią lewarek.
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2012-04-23, 08:23

Tamte zdaj się poszły u mnie bez problemu - bardziej osłonięte miejsce mniej skorodowane (zawsze możesz wziąć kogoś do pomocy co żabą ci przytrzyma). Pod inne podkładałem nasz standardowy lewarek - pod lewarkiem jakiś kawał drewna żeby sięgnął i cały ciężar samochodu spuszczałem na lewarek. Oczywiście popuszczasz wszystkie śruby później odkręcasz jedną stronę i podkładasz najpierw z jednej, zakręcasz i drugą - żeby ci się ford z ramy nie zsunął :-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”