Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Gorący tylny most

2012-05-20, 21:55

Witam, ostatnio przejechałem trasę 100km po asfalcie, prędkośc do 100km/h. I tak z ciekawości dotykam dyferencjał w miejcu dekla a on gorący. Temperatura mogła byc tak ok60st, gdyż nie można było dłużej przytrzymać ręki. Mój most posiada sprawną blokadę LSD, olej wymieniony 3 tyg temu na CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W140, w środku wszystko czyste. Zalane równo 3litry.
Czy to normalne przy tych mostach?

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Gorący tylny most

2012-05-20, 22:00

Ja tam nigdy nie macałem mostu po jeździe, ale wydaje mi się że wzrost temperatury jest normalny. W końcu współpracują ze sobą koła zębate i zawsze jakieś tarcie występuje :mrgreen:
Myślę że 60 st to normalna temperatura dla oleju.
Zakładam że nie ruszałeś wałka ataku, a jak ruszałeś to przykręciłeś później z odpowiednim momentem....
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Gorący tylny most

2012-05-20, 22:23

Zdjąłem dekiel w celu spuszczenia oleju i wszystko wycierałem wewnątrz do sucha. Nic więcej nie robiłem.
rafbor1973
Ja tam nigdy nie macałem mostu po jeździe
No właśnie, ja też tego nigdy wcześniej nie robiłem i nawet nie myślałem że tak może być gorący most. Pewnie i większość z nas nie sprawdzała nigdy temperatury.


W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?
Ostatnio zmieniony 2012-05-20, 22:24 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Gorący tylny most

2012-05-20, 22:28

W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?
Masz rację. Na czarnym nie powinien działać. On działa tylko wtedy, kiedy jedno koło ma tendencje do uślizgu i wtedy przy sprawnym LSD powinno ciągnąć to drugie.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
teczowa.tomek
Posty: 60
Rejestracja: 2011-12-08, 21:58
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Re: Gorący tylny most

2012-05-20, 22:32

Dam małe porownanie , w mojej ładowarce w układzie hydraulicznym roboczym występuje teoretycznie tylko tarcie cząstek oleju a temperatura siłowników i zbiornika potrafi mieć 90 stopni ,więc myślę że tem. 60 stopni w moście to chyba norma :mrgreen:
501-562-800

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Gorący tylny most

2012-05-21, 15:32

W moście jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw blokada cierna), ale ona nie działa chyba na asfalcie. Tu chyba chodzi o jazdę w terenie? Czy się mylę?
Masz rację. Na czarnym nie powinien działać. On działa tylko wtedy, kiedy jedno koło ma tendencje do uślizgu i wtedy przy sprawnym LSD powinno ciągnąć to drugie.
No co Wy chłopaki... LSD działa cały czas... tzn wiadomo ze na prostej nie ma tarcia bo oba koła się kręcą z tą samą prędkością ale na każdym zakręcie już występuje różnica w prędkości obrotowej kół i występuje zwiększone tarcie na tarczkach LSD... Jak macie LSD to dla sprawdzenia wjedźcie sobie np na szuter, żwir, nawet zabrudzony asfalt... nie włączajcie żadnych napędów i wykonajcie maksymalny skręt/zawracanie i zobacznie jak wewnętrzne koło będzie się uślizgiwać...

Dlatego też 60 stopni to bedzie normalna temperatura... nawet jak by nie było LSD... zobacz jakie opony masz ciepłe jadąc dłuższy czas z większą prędkością...

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Gorący tylny most

2012-05-21, 16:25

to normalne że most się grzeje.
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”