Z tym wywaleniem EGR to nie taka prosta sprawa w fordzie niestety- ten szary czujnik z dwoma wezami jest jakby czujnikiem badajacym posrednio sprawnosc zaworu EGR(identyczny jest w scorpio 2.3) -metalowa rura doprowadzajaca spaliny z kolektora wydechowego do kolektora ssacego ma zwezke i czujnik jest wpiety z obu stron tej zwezki. Bada on róznice cisnien z obu stron zwezki bo z jednej strony mamy podcisnienie w kolektorze ssacym a z drugiej cisnienie w kolektorze wydechowym (wyzsze niz atmosferyczne) i na podstawie tej roznicy bada cały czas sprawnosc ukladu EGR-a. Mozna to ominac ale to nie taka prosta sprawa, a zwykle zaslepienie powoduje blad który jezeli dobrze pamietam jest dosc istotny dla kompa jezeli chodzi o czystosc spalin i moze tez obcinac osiagi silnika. Weze dobrze skrecic na obejmy metalowe ,przynajmniej ta od kolektora wydechowego, bo ta druga samo zacisnie podcisnienie z kolektora ssacego, no chyba ze jest mega luzna

Ostatnio zmieniony 2012-06-07, 01:31 przez
Elwood1887, łącznie zmieniany 2 razy.