Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-10, 14:19

Jak w temacie, myślę że max za tydzień podchodzę do tematu wymiany rozrządu, prosiłem się po mechanikach ale raczej żaden nie chciał się tego podjąć lub mieli inny powód by tego nie robić więc znalazłem lokal i będę robić to sam (dokładniej z wujem mojej żony). W temacie chciałbym zamieścić fotki z prac oraz niespodzianki które mnie napotkają ale temat też ma temu służyć abyście Wy proponowali rozwiązania lub uwagi (jeżeli przerabialiście już temat). Dokładniej to będę potrzebował konkretne namiary na części (rozrząd mam) takie jak pierścienie i różne inne uszczelniacze. Do września chciałbym mieć już to za sobą ale wiadomo że złośliwość rzeczy martwych potrafi pokazać swoje.

A więc tak do wymiany na pewno:
rozrząd
pierścienie (co za tym idzie uszczelka pod głowicą)
pasek klinowy
uszczelki kolektora (pewnie jak rozbiorę to sie posypią)
i... no właśnie co na pewno będę musiał wymienić a co dobrze by było

chciałbym jeszcze przed rozpoczęciem pracy rozeznać się w częściach i ewentualnych kosztach...

z góry napisze że rozmyślałem nad kupnem nowego/używanego silnika ale to kot w worku więc robię swojego na cacy i mam nadzieje że posłuży.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-10, 14:44

Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-10, 14:45

nad kupnem nowego
nowy silnik wisiał na allegro jakiś czas, pytanie tylko w jakim był stanie...
w stanach można kupić nówki SOHC, z "upgraded" timing chain - ale na czym ten upgrade polega nie wiem.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

pablooo4
Posty: 337
Rejestracja: 2010-12-09, 12:30
Lokalizacja: LIDZBARK

re

2012-08-10, 14:50

nad kupnem nowego
nowy silnik wisiał na allegro jakiś czas, pytanie tylko w jakim był stanie...
w stanach można kupić nówki SOHC, z "upgraded" timing chain - ale na czym ten upgrade polega nie wiem.
a ile takie cacko kosztuje??
pablooo4

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-10, 14:53

dzięki Radziu za linki, ten pierwszy z filmikami to już się kiedyś na pamięć uczyłem ;D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: re

2012-08-10, 14:59

a ile takie cacko kosztuje??
nie pamiętam, nawet nie mogę teraz linka znaleźć, ale była firma która miała w stałej ofercie sohc :)

dzięki Radziu za linki, ten pierwszy z filmikami to już się kiedyś na pamięć uczyłem ;D
ten będzie przydatny najbardziej - koleś sobie powoli robił wymianę rozrządu i wszystko cykał aparatem.
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=269442
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-15, 13:30

Witam,

Poniżej ceny z firmy:

http://www.marshallengines.com/

swego czasu były sprzedawane na rockauto.

1 cena to silnik, druga to core a trzecia to koszty dostawy ale po stanach.



FORD 1998 EXPLORER 4.0 E
F2445C LONG BLOCK SOHC, 12-VALVE, 8 BOLT FLYWHEEL, BLOCK# 97JM, 1L2E, HEAD# 97JM-CD, 1L2E, WITH BALANCE SHAFT FOR 4X4 APPLICATIONS. INTAKE GASKET NOT SUPPLIED.
$2,872.00
$400.00
$186.22

FORD 1998 EXPLORER 4.0 E
F2446C LONG BLOCK SOHC, 12-VALVE, 8 BOLT FLYWHEEL, BLOCK# 97JM, 1L2E, HEAD# 97JM-CD, 1L2E, W/O BALANCE SHAFT FOR 4X2 APPLICATIONS. INTAKE GASKET NOT SUPPLIED.
$3,023.00
$400.00
$186.22

FORD 1998 EXPLORER 4.0 X
F2447C LONG BLOCK OHV, FEDERAL EMISSIONS, 8 BOLT FLYWHEEL.
$2,206.00
$400.00
$186.22

FORD 1998 EXPLORER 4.0 X
F2448C LONG BLOCK OHV, CALIFORNIA EMISSIONS, 8 BOLT FLYWHEEL.
$2,444.00
$400.00
$285.20


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-15, 13:33

przy dawnym kursie dolara 2,10 pln to była gra warta świeczki :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana rozrządu plus kapitalka silnika :)

2012-08-15, 20:58

no jak Piszesz Radek, teraz to by wyszło jakieś 10K ale za to byłbym nielicznym z nowym silnikiem ;P po kapitalce też będzie dobrze no i troche taniej ;)

Wróć do „WARSZTAT”