Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

[UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2007-09-04, 13:50

Słuchajta,
coś mi się wydaje, a najgorzej jak się komuś coś wydaje, że mam zbyt duży luz na kierownicy przy kręceniu. Wrażenie jest takie jak się ogląda "zmienników" i widzi jak oni tam w tych żukach, starach szoferują majtając kołem kierownicy na lewo i prawo. Nie podoba mi się to i chciałbym to zmienić. Wiem że jest regulacja tego dziadostwa na przekładni kierowniczej tylko jak się tym posłużyć?
Jash
Ostatnio zmieniony 2010-01-09, 17:51 przez jash, łącznie zmieniany 1 raz.
Jash

chevidan

Re: [UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2007-09-04, 15:02

no więć na górze kolumny(patrząć z pod maski) jest śruba na płaski śrubokręt(najczęściej),poniżej jest kontra która uniemożliwia odkręcanie się śruby-no to już wiesz co zrobić.luzu na kolumnie nie można ustawiać na kołach skierowanych na wprost,tylko przed reguglacją skręcić o jeden obrót kierownicą w dowolną stronę.taką zasadę stosuje się w używanych samochodach,ponieważ przy kołach skierowanych na wprost jest największy luz na kolumnie i redukując luz w tym położeniu przy skręcie było by "za ciasno"co powodowało by szybkie zużycie się współpracujących części.więc skręcamy koła odkręcamy kontrę wkręcamy śrubę regulacyjną o 0,5 obrotu,kontrujemy i sprawdzamy czy kierownica lekko pracuje i czy sama w czasie jazdy wraca w połozenie mniej więcej na wprost.jeżeli tak możemy dokręcić śrubę jeszcze trochę i znowu testujemy-do skutku.inna metoda to wkręcić śrubę regulacyjną do końca i odkręcić 0,5 obrotu ale nie zawsze się to sprawdza.
Ostatnio zmieniony 2007-09-04, 15:03 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: [UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2007-09-04, 20:23

No! mądry człowiek, ten Chevidan. No, jak ja ;-) bo własnie tak myślałem tylko że nie wiedziałem czy wkręcać czy wykręcać tę śrubę.
Thanx
Jash
Jash

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Luz na kierownicy

2007-09-24, 12:51

Ja mam chyba to samo. Zaczyna mnie ten luz wkurzać. Szukałem tej regulacji u siebie i nie wiem gdzie to jest (Explorer I 94 r.). Czyżby jakieś inne łączenie?Ktoś mógłby rzucuć jakieś zdjęcie? Byłbym wdzięczny. Tak na marginesie czy mały wyciek z przekładni może być przyczyna większych luzów? Taka jazda zaczyna być denerwująca. Gdybym pojechał na regenerację maglownicy to od razu i tak mnie skasują na 650 zł (wyjęcie, regeneracja, założenie -w Łodzi). Gdyby ten pierwszy sposób byłby skutecznym pieniądze zostałyby w kieszeni.
Ostatnio zmieniony 2007-09-27, 13:07 przez ŁYSY, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maras
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 01:39
Lokalizacja: Białystok

Po regulacji magla

2009-12-25, 04:44

Juz jestem po regulacji magla,porady-narzedzia oczkowa 17 i srubokret plaski bardzo długi okolo 50cm ( ja se dorobilem z aluminiowej rurki i koncowki wkretarki).jeszcze jedna para rąk.
Najszybsza metoda jedna osoba od góry przy prawej krawedzi chłodnicy wklada srubokret a pomocnik pod podwoziem luzuje nakretke kontrujaca.potem dociskanie i metoda prób i błedow bo akurat moja maglownica jest tak wyrobiona ze najwiekszy luz ma wlasnie po 1 obrocie kierownicy wiec na wprost juz bylo za ciasno i skrajny skret tez ocierało.Przy próbach kontrujcie nakretke bo bedzie saczyl sie olej wspomagania,max pol godziny i gotowe.Ja skasowalem okolo 90% luzu jaki miala moja maglownica.Powodzenia

Awatar użytkownika
koczu
Posty: 33
Rejestracja: 2008-01-09, 19:37
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: [UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2009-12-29, 17:30

dzięki za podpowiedź ,muszę i ja to zrobic ,a widze ,że skomplikowane to nie jest :mrgreen: :)
Idąc naprzód, do celu.
Drogi tej nie wytyczyły
Ni głos werbla, ni cytra,
Idę póki sił starczy,
Idę po następne pół litra...
************************************
Explorer I 4.0L V6 94' automat LPG,
HD Road King 09',XS 1100 80'.ZAP 1300

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: [UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2012-10-22, 08:28

Słuchajta,
coś mi się wydaje, a najgorzej jak się komuś coś wydaje, że mam zbyt duży luz na kierownicy przy kręceniu. Wrażenie jest takie jak się ogląda "zmienników" i widzi jak oni tam w tych żukach, starach szoferują majtając kołem kierownicy na lewo i prawo. Nie podoba mi się to i chciałbym to zmienić. Wiem że jest regulacja tego dziadostwa na przekładni kierowniczej tylko jak się tym posłużyć?
Jash
5 lat minęło a kuter dalej "zmiennikuje" :D postanowiłem to ogarnąć, sobota, piękna pogoda, dzwonię do przyjaciela że jadę na kanał regulować magiel, dojechałem, paczymy doglondamy i wyszło, że magiel całkiem dobry ale jest megaluz na połaczeniu magla z kolumną, na tym wielowypuście schowanym pod gumką.

Wie ktoś/widział/słyszał czy da się to gdzieś kupić? cały ten odcinek od przegubiku i gumowego kółka do magla?
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [UKŁ KIEROWNICZY] regulacja luzów kierownicy

2012-10-22, 09:51

Na pewno się da kupić od naszych ludzi używkę, a w aso nawet nówkę.
Tak jak to czytałem to się zastanawiałem czy wszyscy co kasują luzy na maglownicy najpierw posprawdzali drążki i końcówki? :-P
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”