ale jak zmotalem konsole to wreszcie moglem
zamontowac termometry (zegary)
w czasie urlopu na krymie,
sprawdzilem dzialanie w prawie pustynnych (stepy) warunkach
( temp. powietrza > 40° w cieniu

i powiem tak wlosy mi stanęły deba:
temperatura oleju w skrzyni przy spokojnej jezdzie 70-80°
temp. oleju silnika ~ 100-110°
dopiero jak jechalismy do jalty serpentynami pod taka pierunowa gore,
temperatura w skrzyni skoczyla do 120° a silnika nawet do 130°
mysle sobie to nie przelewki i zrobilismy pauze
potem druga i trzecia.
Dziwne mi to troche bylo bo mam chlodnice oleju ASB,
a mimo to tak sie zagrzala

No ale jak logicznie pomyslec:
-temperatura na zewnatrz
-wolna jazda pod gore
-w aucie 7 osob

a zastanowila mnie tez temperatura oleju w silniku,
i zaczalem szukac chlodnicy.....
i tu szok


zdziwko totalne

FAZIT:
w najblizszym czasie montuje chlodnice oleju silnika
i wentylator do chlodnicy oleju ASB
bedzie fotomanual
apropo fotomanualu:
zeby zamontowac czujnik temperatury oleju ASB wybralem troche latwiejsza droge
i zamontowalem go na rurce dolotowej do chlodnicy
( nie montowalem w misce bo nie mam mozliwosci spawania)
obcialem te rurke w 2 miejscach odstep/przerwa ~ 2cm
i nasadzilem na to śrubunek z praktikera
na to reduktor 1/2" zeby wkrecic czujnik
(musialem oslonic calosc pianka bo powiew wentylatora zaklamywal odczyt)
zeby odczytac temp. oleju w silniku i nie wpadac w dodatkowe koszty
kupilem czujnik/bagnet
w http://www.conrad.pl/
(Prętowy czujnik temperatury oleju nr art. 842460-07 )