Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI I SILNIKU

2007-09-02, 00:34

temat ten nurtowal mnie od dawna,
ale jak zmotalem konsole to wreszcie moglem
zamontowac termometry (zegary)

w czasie urlopu na krymie,
sprawdzilem dzialanie w prawie pustynnych (stepy) warunkach
( temp. powietrza > 40° w cieniu :eek: )

i powiem tak wlosy mi stanęły deba:
temperatura oleju w skrzyni przy spokojnej jezdzie 70-80°
temp. oleju silnika ~ 100-110°
dopiero jak jechalismy do jalty serpentynami pod taka pierunowa gore,
temperatura w skrzyni skoczyla do 120° a silnika nawet do 130°
mysle sobie to nie przelewki i zrobilismy pauze
potem druga i trzecia.

Dziwne mi to troche bylo bo mam chlodnice oleju ASB,
a mimo to tak sie zagrzala :eek:

No ale jak logicznie pomyslec:
-temperatura na zewnatrz
-wolna jazda pod gore
-w aucie 7 osob
:idea: mialo prawo

a zastanowila mnie tez temperatura oleju w silniku,
i zaczalem szukac chlodnicy.....

i tu szok

:eek: nie mam chlodnicy oleju silnika :eek:

zdziwko totalne :?

FAZIT:
w najblizszym czasie montuje chlodnice oleju silnika
i wentylator do chlodnicy oleju ASB
bedzie fotomanual



apropo fotomanualu:

zeby zamontowac czujnik temperatury oleju ASB wybralem troche latwiejsza droge
i zamontowalem go na rurce dolotowej do chlodnicy
( nie montowalem w misce bo nie mam mozliwosci spawania)

obcialem te rurke w 2 miejscach odstep/przerwa ~ 2cm
i nasadzilem na to śrubunek z praktikera
na to reduktor 1/2" zeby wkrecic czujnik
(musialem oslonic calosc pianka bo powiew wentylatora zaklamywal odczyt)

zeby odczytac temp. oleju w silniku i nie wpadac w dodatkowe koszty
kupilem czujnik/bagnet
w http://www.conrad.pl/
(Prętowy czujnik temperatury oleju nr art. 842460-07 )
Załączniki
162067_A.jpg
162067_A.jpg (22.08 KiB) Przejrzano 5959 razy
conrad.jpg
conrad.jpg (3.65 KiB) Przejrzano 5959 razy
IMG_0033 Kopie.jpg
IMG_0033 Kopie.jpg (196.9 KiB) Przejrzano 5959 razy
IMG_0032 Kopie.jpg
IMG_0028.JPG
IMG_0028.JPG (97.08 KiB) Przejrzano 5959 razy
IMG_0027.JPG
IMG_0027.JPG (122.2 KiB) Przejrzano 5959 razy
t_atf_temperaturen_111.jpg
t_atf_temperaturen_111.jpg (34.17 KiB) Przejrzano 5958 razy
Ostatnio zmieniony 2007-09-02, 14:19 przez manius, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI I SILNIKU

2007-09-03, 20:16

Witam,

Manius...mam takie pytanko:
jak napisales, do pomiaru temp. oleju silnikowego uzyłes prętowego czujnika temperatury (i wstawiles go w miejsce bagnetu "engine oil"....) to dlaczego nie zrobiles tak samo z pomiarem temperatury oleju w skrzyni - tam przeciez tez mamy bagnet do sprawdzania poziomu tego oleju???? :?:
czy moze źle zrozumialem i ta temperatura ASB to nie dotyczy tego oleju skrzyni biegów???

Z gory dzieki za wyjasnienia..(bo tez mysle o zalozeniu takich czujnikow i poobserwowaniu temperatur i cisnien)
Narazie
geos1
A.P.

manius

Re: TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI I SILNIKU

2007-09-04, 09:04

to dlaczego nie zrobiles tak samo z pomiarem temperatury oleju w skrzyni - tam przeciez tez mamy bagnet do sprawdzania poziomu tego oleju???? :?:
bo jest za krótki!

hmm,
to jest ciekawe jak rozladaja sie temperatury w silniku.

i dwie fotki od znajomego ktory mial wiecznie problemy z temperatura oleju w ASB
(jezdzi do wloch z przyczepka kampingowa)
zalozyl wieksza chlodnice i ma spoko nawet jak dyma przez alpy
Załączniki
oeltemp.gif
oeltemp.gif (25.35 KiB) Przejrzano 5882 razy
bild019_105.jpg
bild019_105.jpg (114.28 KiB) Przejrzano 5879 razy
bild017_538.jpg
bild017_538.jpg (104.8 KiB) Przejrzano 5879 razy
Ostatnio zmieniony 2007-09-04, 11:12 przez manius, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI I SILNIKU

2007-09-04, 12:52

Witam,

aha, jest za krotki.... No to rozumiem;
Osobiscie tez bede zainteresowany chyba takim rozwiazaniem z termostatem... ale za jakis czas...jak pomontuje czujniki;

A jeszcze jedno pytanie: Manus...jaką drogą puszczasz przebieg kabli do tych zegarów (termometrów) na konsoli....tzn. jak mi sie wydaje gdzies pod konsolą główną ... razem ze wszystkimi kablami od zegarów.... tylko ze poki co...jak zagąldam od strony silnika to nie moge zlokalizowac jakiegos otworu którędy by te kable szły.... Mógłbys powiedziec pare słow na ten temat... i moze jakas fotka....jak bedziesz mial okazje zrobic?
Dzieki z góry!
Pozdrawiam

Aha.i jeszcze jedno......(choc moge znowu czegos nie jazyc do konca)
Jezeli isnstaluje sie taki dodatkowy termostat (chłodnice)... to czy ingeruje sie w jakis sposób w drogę obiegu oleju?... bo jezeli tak... (wydluzając obieg...) to czy nie trzeba by bylo zwiekszyc ilosci oleju aby utrzymac odpowiednie cisnienie?
(chyba ze te dodatki "chłodzace" polegają tylko na chlodzeniu jakiegos odcinka "oryginalnego" obiegu oleju?) :?:

Narazie
Ostatnio zmieniony 2007-09-04, 12:59 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

manius

Re: TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI I SILNIKU

2007-09-04, 15:55

A jeszcze jedno pytanie: Manus...jaką drogą puszczasz przebieg kabli do tych zegarów (termometrów) na konsoli....tzn. jak mi sie wydaje gdzies pod konsolą główną ... razem ze wszystkimi kablami od zegarów.... tylko ze poki co...jak zagąldam od strony silnika to nie moge zlokalizowac jakiegos otworu którędy by te kable szły.... Mógłbys powiedziec pare słow na ten temat... i moze jakas fotka....jak bedziesz mial okazje zrobic?
jak zagladniesz pod deske rozdzielcza zobaczysz drazek kierownicy ktory
przechodzi przez scianke czolowa, w tym otworze masz dosc duza uszczelke gumowa
jak zrobisz na brzegu mala dziurke to spoko ci kable przejda
Jezeli isnstaluje sie taki dodatkowy termostat (chłodnice)... to czy ingeruje sie w jakis sposób w drogę obiegu oleju?... bo jezeli tak... (wydluzając obieg...) to czy nie trzeba by bylo zwiekszyc ilosci oleju aby utrzymac odpowiednie cisnienie?


e tam
ingerencja prawie zadna, obiegu oleju nie wydluzasz, tylko w tym obiegu
dodajesz wiekszy element (pojemnosciowo) cisnienie pozostaje te samo,

oczywiscie ze potem trzeba sprawdzic stan oleum,
moze nawet 0,2l dolac w zaleznosci od wielkosci chlodnicy
(chyba ze te dodatki "chłodzace" polegają tylko na chlodzeniu jakiegos odcinka "oryginalnego" obiegu oleju?) :?:
a to po co? jakie odcinki?

chlodzisz olej ktory z powrotem wplywa do miski, tam zostaje zaciagniety przez pompe rozchodzi sie po kanalach itd...zagrzewa sie (odbiera cieplo od elementow) zeby
potem przeplynac przez chlodnice i sie ochlodzic i tak w kolko macieju :lol:
Załączniki
tc.gif
tc.gif (12.19 KiB) Przejrzano 5859 razy
Ostatnio zmieniony 2007-09-04, 15:56 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”