Po kolei

1. Po ruszeniu (D, OD) samochód nie zmienia sam biegu a dopiero po popuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu (zmiana jest płynna bez szarpania), jest tylko jedna zmiana i następnych nie daje się już tak wywołać (może rusza z 2-ki ale za cholerę nie wiem bo właściwie tak go już kupiłem więc nie mam porównania - na moje oko to jest 1-ka ale ja mam już słabe oczy). Biegi po wybraniu dźwignią wchodzą w miarę szybko (ok 1 sek.) i trochę szarpie (szczególnie R) ale bez przesady.
2. Chodzi tak cały czas czy zimny czy ciepły (ciekawe jest, że po resecie ECU za pierwszym razem po ruszeniu normalnie zmienia bieg ale jak się już zatrzymam to potem d... blada.
3. Mechanik dotarł do etykietki (ja nie znalazłem ale może była gdzieś głęboko ;/ i zmiana była robiona w ASO Forda na jakiś ich specyfik około 6000 km temu (barwa ATF'u to potwierdza - czyściutki)
4. b.d. (patrz pkt. 1

)
5. Stały i niezmienny problem chociaż po restarcie komputera 1 raz zmienia bieg (robiłem to 2 razy i za każdym razem było tak samo).
Oto co już zrobiłem :
- wyczyściłem przepływkę - wyglada OK
- posklejałem obudowę filtra powietrza (solidnie musiało grzmotnąć

)
- wymieniłem filtr powietrza (wcześniej były tam 2 kawałki innych filtrów - poprzednik = idiota! )
- wyczyściłem krokowca (jakby to miało jakis wpływ

)
- zmierzyłem TPS (wg. inf. z forum ale ponoć w EX I to nie ma wpływu)
- poziom oleju OK (na nagrzanym nieco poniżej górnej kreski zakratkowanego)
- uszczelniłem wszystkie przewody podciśnienia jakie znalazłem (ten od modulatora jest jak nowy i czyściutki w środku więc ktoś już kombinował - sam modulator miał być wymieniony ale żona odbierała od mechanika i ten co im zawiozłem leży w schowku, się zrobi na dniach skoro już go mam)
- wymieniony olej silnika
Co jeszcze zauważyłem:
- w kolektorze ssącym widoczny jest nalot oleju ale przewód od ASB czysty więc to pewnie to "samoczynne smarowanie silnika", o którym pisałeś na forum

- wskaźnik ciśnienia oleju świruje (czujnik mam i wymienię na dniach)
- check engine zaświeca się po kilku minutach jazdy (mechanik sprawdzał - błąd sondy ale twierdzi, że według niego jej parametry jeszcze się mieszczą w normach - cokolwiek to znaczy)
- cały czas świeci się ABS (to mi akurat nie przeszkadza bo nie przepadam za ABS'em - lubię czuć co robi auto).
Się rozpisałem
