Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-12, 20:07

Witam
Wyczytałem dzisiaj błędy i oto co wyszło:
kod 113 - czyli: 113 (O,M) IAT sensor is/was high or open - IAT
oraz 327 - czyli: 327 (O,R,M) EGR feedback signal is/was low - EVR or PFE

Mam explorer II 1995 - ze słabszym silnikiem - kody przeczytałem przez OBD I - pod maską - metodą błyskową - na żarówkę


Bardzo proszę o informację na co wskazują te kody

Dziękuję z góry za pomoc

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-12, 22:29

EGR olej, bo go najprawdopodobniej nie masz wcale, a błąd IAT to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury powietrza na dolocie, ew. kable zasilanie itp, pewnie przy okazji silnik stoi na nieco wyższych obrotach jałowych niż powinien, i pali nieco więcej

luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-13, 10:18

Najprawdopodobniej mam - mam wszystkie elementy ze schematu:
Załączniki
egr.gif
egr.gif (15.63 KiB) Przejrzano 3173 razy

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-13, 11:25

A to soreczki, jak masz to masz, kondolencje składam :mrgreen:
W pontiacu pierwsze co zrobiłem, to wsadziłem mu 1gr w to co masz opisane jako EGR valve i tyle w temacie ;) Ale żeby nie było na mnie - nie polecam!

luka128
Posty: 63
Rejestracja: 2007-12-19, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-13, 11:39

Ale gdzie szukać przyczyny tego błędu? W którym z urządzeń z tego schematu?

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Kody błędów - 113 i 327 - co oznaczają?

2008-05-13, 13:05

W DPFE albo w EVR ;) a tak naprawdę, to w EGR valve i nawet w PCM też, i w wężykach podciśnienia i w kablach i wszędzie, niestety. To wygląda tak - PCM za pomocą EVRa moduluje podciśnienie z intake i "kręci" zaworem EGR, patrząc przy tym za pomocą DPFE, co z tego kręcenia wychodzi (jaki przepływ) na EGR tube. I o ile rozumiem opis błędu, wyszło mu że kręci zaworem jak cholera, a na DPFE nic ciekawego się nie zmienia, a dlaczego, to przyczyn może być wiele, albo źle widzi, albo źle "kręci", albo jedno i drugie, albo jeszcze coś innego...

Wróć do „WARSZTAT”