Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Test

2008-05-21, 17:46

Posiadając wraz z Basstianem skaner - Ford Digital Code Reader - OBD I (EEC-IV)

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... .php?t=437

postanowiłem w końcu przeprowadzić test mojego EX II 1995.

W dniu dzisiejszym przełączyłem autko na benzynę i przejechałem około 50 km.

Po powrocie zacząłem sprawdzać kody i otrzymałem następujące wyniki testu:

Key On Engine Off (KOEO) Test/code

542 - (O,M) Fuel pump open, bad ground or always on - - Power / Fuel Pump Circuits

Continuos Memory (CM) code

177 - (M) Oxygen sensor not switching - system was rich Left or Front HO2S - Fuel control
542 - ponownie

dodatkowo wykonałem

Key On Engine Running (KOER) Test/code i otrzymałem

538 (R) System did not receive "goose" test - TESTS
632 (R) E4OD - Transmission Control Switch (TCS) should be cycled once between engine ID and Goose test

Po sczytaniu błędów wykasowałem je – jutro kolejny test.

Wiem już co oznaczał kod 33, który cały czas był niejasny dla nas. Po wykasowaniu kodów pojawiają się następujące informacje:


KOEO 111 – system okay

Zmiana pamięci 10

Continuos Memory 111 – system okay

Teraz pamięć komputera jest czysta jutro po ponownym teście napiszę co wyszło.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

TEST II

2008-05-22, 21:40

W dniu dzisiejszym 22.05.2008 przejechałem na benzynę i około 100 km.

Po powrocie zacząłem sprawdzać kody i otrzymałem następujące wyniki testu:

Key On Engine Off (KOEO) Test/code
ponownie
542 - (O,M) Fuel pump open, bad ground or always on - - Power / Fuel Pump Circuits

Continuos Memory (CM) code

542 - ponownie

dodatkowo wykonałem

Key On Engine Running (KOER) Test/code i otrzymałem

brak wyniku
jutro kolejny test na LPG. pamięć komputera jest czysta

Czy ktoś wie co może przyczyną powstawania tego błędu? (542) :?: :?: :?:


Błąd 542 sprawdzić wiązkę kablową
• Obwód napięciowy pompy paliwowej był aktywny ,gdy PCM oczekiwał na informację o braku prądu (sprawdzić układ paliwowy, sprawdzić przepustnicę)
• Wyłącznik bezpieczeństwa IFS zawieszony (odłączony), kiedy jest w układzie pompy paliwowej
• Przerwa w układzie napięciowym pompy paliwowej i w obwodzie napięciowym FPM od PCM
• Zła masa pompy paliwowej
• Zwarcie w obwodzie zasilania FPM lub w układzie zasilającym pompy paliwowej.
• Zawieszony stycznik pompy paliwowe, obwód zamknięty
• Zwarcie prądowe w układzie lewej sondy lambda
• Gaśnięcie, utrata mocy silnika ze względu na przeciążenie
Ostatnio zmieniony 2008-05-22, 21:43 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-22, 21:56

co do wskazania na sondę-odłącz ją(wtyczka jest łatwo dostępna w twoim modelu przy skrzyni biegów)i sprawdź błędy.napewno będzie błąd sondy ale zobaczysz czy pojawi się 542

basstian

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-23, 12:06

Może sie nie pojawić .
542 - sugeruje słabą masę a jest to powiązane schematycznie ( ten sam punkt masowy dla czujnika tlenu jak i dla jego grzałki oraz napięcie z tego samego zacisku . )
Kod sondy wsazuje na jej słabą amplitude i moze to byc związane ze słabym połączeniem masowym ewentualnie przerwy w zasilaniu prądem .

Ale ja sie mogę nie znać .
Ostatnio zmieniony 2008-05-23, 12:09 przez basstian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

TEST III

2008-05-23, 18:46

testowałem dzisiaj na LPG (60 km) zapaliła sie kontrolka "Check Engine" wynik
Key On Engine Off (KOEO) Test/code
542 - (O,M) Fuel pump open, bad ground or always on - - Power / Fuel Pump Circuits
Continuos Memory (CM) code
189 (M) Fuel system was lean at part throttle - Left or Front HO2S - Fuel control
542 ponownie

Jutro próba bez sondy
Ostatnio zmieniony 2008-05-23, 18:49 przez mika, łącznie zmieniany 3 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „WARSZTAT”