Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

opony

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: opony

2008-05-20, 23:01

Coprawda czytalem o duzych przebiegach (ponad 100 000km) robionych na tych BFG AT, ale jak je dostalem i pomacalem (miekka guma), to jakos w to zwatpilem... :-?
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: opony

2008-05-20, 23:41

Coprawda czytalem o duzych przebiegach (ponad 100 000km) robionych na tych BFG AT, ale jak je dostalem i pomacalem (miekka guma), to jakos w to zwatpilem... :-?
Zgoda bo coś za coś... albo ślizgamy się do 100 000km albo jeździmy jak przyklejeni przez 30 000km - BFG AT są i tak dość dobre i w jednym i w drugim. I na czarne i w lekki teren a do tego deszcze, śnieg, błoto - chyba nie ma lepszej opony do wszystkiego.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: opony

2008-05-21, 00:13

;-)
A ja 2 tyg. temu zalozylem komplet General Grabber AT2..
Poki co przejechalem okolo 700 km... i jestem zadowolony; opony mimo agresywnego bieznika (podobnego do BFG AT) sa sporo cichsze na asfalcie niż Wranglery ktore mialem poprzednio. Tez odniosle pozytywne wrazenie jezeli chodzi o jazde po mokrym asfalcie, w ciezkim deszczu... bdb trzymaja sie drogi; hamowanie tez OK.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: opony

2008-05-26, 19:07

Jestem od niedawna posiadaczem nowych opon BFG AT 31x10,5x15. Z jakim ciśnieniem na takich oponkach jeździcie?Każdy ma jakieś preferencje, ale jestem ciekaw. Osobiście na początku miałem w nich przód 2,2 tył 2,4. Jednak zszedłem niżej do praktycznie przód -1,9 i tył-2, mimo że mam nowe amortyzatory. Podałem wartości do jazdy po asfalcie. Teraz obawa, czy nie zjadę ich za bardzo przy tym ciśnieniu. Z tym wskazaniem może też być różnie. Co pomiar przy jakimś kompresorze, to nieco inna liczba.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: opony

2008-05-26, 21:17

Moj na 2.2 smiga i jest OK (miekko).
Zeby zobaczyc jak przy takim sciera sie bieznik jest jeszcze zbyt wczesnie (przejechane moze 2000-2500 km).

Co do powtarzalnosci pomiaru, to nalezy pamietac o tym, ze temperatura wplywa na cisnienie, wiec nalezy wykonac pomiary zaraz po sobie. Ja sprawdzalem na Statoilu i Shellu (bo myslalem ze mam malo powietrza i dlatego jest tak miekko)i pomiary nie roznily sie wiecej niz 0.05 atm.
Pozdrawiam,
Adrian

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: opony

2008-05-26, 22:35

Ja na 32" jeżdże na 2,0 czyli tak jak fabrycznie na 30".
Ale podłączam się do pytania. Czy po zastosowaniu większej i szerszej opony powinno się skorygować ciśnienie.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: opony

2008-05-26, 23:24

Ciśnienia nie trzeba korygować. Zmiany stosujesz jedynie wtedy kiedy tego potrzebujesz... do jazdy w terenie najlepiej obniżyć do minimum żeby zwiększyć przyczepność... w celu obniżenia zużycia paliwa najlepiej podkręcić na maksimum jakie podaje producent opony.

Zazwyczaj jednak najlepiej trzymać się tego co podaje nam producent samochodu.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”