Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

resor i nivo

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

Re: resor i nivo

2009-01-28, 20:54

DAWID dzieki , jutro wiade na warsztat niech jeszcze raz posprawdzaja ten wynalazek, bo chyba sam juz nic nie zweryfikuje, pozdrawiam

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: resor i nivo

2009-01-28, 21:28

a wmontuj se wieszaki wieksze, wywal nivo i nie bedzie stresu :D

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resor i nivo

2009-01-28, 22:50

jak będziesz wokolicach łodzi to coś poradzimy, ja czasem też pod częstochowe smigam :D lub pogadaj z gregor-ros1, on w Koziegłowach zyje :P
Ostatnio zmieniony 2009-01-28, 22:52 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

Re: resor i nivo

2009-01-30, 17:25

dzieki, jak bys był kiedy w ok. cz wy to chetnie sie spotkam, pozdrawiam ,

Awatar użytkownika
Brzozik77
Posty: 14
Rejestracja: 2008-09-22, 09:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: resor i nivo

2009-02-01, 09:08

cze wszystkim. czytam tu o nivo ale czy ktoś się orientuje gdzie można kupić rurki do powietrza amor-sprężarka? i co trzyma poziom auta nivo czy resor z amorem?

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: resor i nivo

2009-02-01, 10:29

Wszystko jest w jakiś tam sposób powiązane ze sobą .
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

Re: resor i nivo

2009-02-01, 10:46

zgadza sie , powiazane , ale zasada działania tego wynalazku jest pewnie komus dobrze znana , i ja tez nie wyczytałem w innych postach, idobrze by było wiedzieć jak to działa bo w przypadku jakis usterek łatwjej było by zweryfikowac i naprawic , piszcie jak powinno to nivo chodzic od a - z . pozdrawiam

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resor i nivo

2009-02-01, 11:05

poziom samochodu trzyma resoe, a dopiero jak zostanie obciążony tył auta i resor się ugnie, amortyzator zostaje napompowany aby wyrównać tył auta.
więc jeśli resory są ok nivo włacza się tylko pod obciążeniem, a im bardziej zużyte resory tym częściej poziom trzyma tylko NIVO.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

Re: resor i nivo

2009-02-01, 11:31

to , reasumujac - puste auto - odpalam nic nie powinno byc słychac dot. kompresora , nastepnie załaduje np. ze 150 kg i powinien odezwac sie kompresor i wyrównac [ napompowac teleskopy ] do wysokosci az cujnik włacznik - jest pod autem czy on ma regulacje? wyłaczy dopływ pradu do kompresora - lampka na liczniku NIEpowinna sie zapalić - czy tak to działa??/ W MOIM przypadku exp 2000r, -- resory ok, teleskopy ok, kompresor pompuje ok, [ sprawdzałem wykrecony z auta ] , to może ten włącznik ,, czujnik ,, nie włacza czy on ma jakąś regulacje ?? jak wyregulować? booo nie podnosi po załadowaniu auta, gdzie poza w/w czesciami szukać niedomagania ? pozdrawiam

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: resor i nivo

2009-02-01, 13:00

Reasumujac to bedzie raczej tak: ;-)
Jezeli nivo jest sprawne to kontrolka nie powinna sie zapalac.
1. Po przekreceniu kluczyka wogole sprawdz czy kontrolka od nivo sie zapala na desce razem z innymi - bo jak nie tzn ze jest wogole odlaczona albo jakas zaroweczka sie zjarala. No i chyba wiesz: ze w badazniku masz jakis wlącznik nivo - wylacza sie go jak podnosisz samochod na warsztanie np. ale ponownie wlacza na ON jak samochod normalnie stoi;
2. Jezeli bedziesz jechal obojetnie czy obciazonym czy nie (ale lepiej chyba obciazeonym) to po jakiech 30 min kontrolka od niwo ci sie zapali jezeli nivo jest niesprawne. Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu - znowu zeby sie zapalila trzeba okolo 20 - 30 min jeachac.
3. Kontrolka zapala sie jezeli czujnik nivo nie dziala prawidlowo. W zasadzie, jak samochod jest niewypoziomowany, to po zgaszeniu silnika, niewyciagaj odrazu kluczuka i nie otwieraj drzwi, powinien kompresor dzialac zaraz po wylaczeniu jeszcze chwile, zanim nie otworzysz drzwi, az do wypoziomowania auta; otwarcie drzwi powoduje zastowpowanie kompresora; czasami jeszcze sie podpompuje po zamknieciu ponownym;
4. Trzeba rekę zlapac za czujnik umieszczony na moscie (czy gdzie tam on jest) i posprawdzac czy jest wszystko dobrze polaczone; tam jest wtyczka, wiec trzeba posprawdzac, przedmuchac, rozlaczyc polaczyc... ) i zobaczyc czy nie jest przekrzywiony;
5. potem sprawdzic jak sie mają te listewki - od regulacji (nie wiem jak to sie faghowo nazywa), wszystko ma byc w jednej plaszczyznie, nie jakos poskrecane; i oczywiscie pod pewnym kątem;
6. Jak to nie pomoze j.w. to czujnik jest zrypany i zamow sobie nowe cale ustrojstwo jak chcesz miec nivo. W kazdym badz razie jezeli czujnik i polaczenia sa sprawne to kompresor powinienes slyszec (jezeli jest sprawny) - niezaleznie od tego czy da rade wypoziomoac samochod czy nie, albo kontrolka powinna sie zapalac po jakims czasie jazdy (a nie odrazu).
7. Jezeli masz resory i troche kasy do wydania to przestan szukac co jest nie tak w nivo.. tylko daj resory do wyhabrowania i dolozenia jednej lagi + podnies ze 2 - 3 cm na na srubach przy drazkch skretnych przod; wtedy powinno wszystko byc ok; a nivo - jak nie wyregulujesz to dzialac wtedy tez nie bedzie; i albo wymien amory na niepompowane albo wyreguluj nivo (a to sie wiaze z wymiana czesci tych listewek regulacyjnych - bo zmieni sie kątt..itd..).
To wszystko, co mozna o tym nivo; i chyba jak to ci nie pomoze to juz inni nic nie dorzuca (chyba ze sie myle w czyms - to niech ktos poprawi).
A najlepiej podjedz do kolegow co sie znają na tym to ci sprawe zdiagnowuja w pol godziny;
Ponadto, wydaje mi sie ze niwo odpowiada za wypoziomowanie przodu i tylu auta a nie za wyrownanie lewej i prawej strony - bo kompresor tak samo pompuje do jednego i drugiego amora; i jezeli resory i amory sa sprawne to i jednoczesnie prawa i lewa strona bedzie rowno; wiec moze lepiej resory odnowic jezeli masz 100% pewnosc ze amory sa sprawne.
Narazie
Ostatnio zmieniony 2009-02-01, 13:15 przez geos1, łącznie zmieniany 4 razy.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
faraon1
Posty: 33
Rejestracja: 2008-11-15, 16:02
Lokalizacja: cz-----wa

Re: resor i nivo

2009-02-01, 19:27

dzieki, taki opis to juz cos, jutro sprawdze ,, czujnik ,, itd. jak opisałes , napisze jak ten wynalazek naprawie - nawet dla kogos kto bedzie miał podobny problem przyda sie moje doswiadczenie i mój przypadek. pozdrawiam .

[ Dodano: 2009-02-02, 09:36 ]
własnie sprawdziłem czujnik-włącznik i załacza ale dopiero jak jest całkowicie wciśnięty do oporu myślę że powinien załączać wcześniej a nie załącza i tym jest chyba zepsuty . CZY DA SIĘ GO NAPRAWIĆ ? jeżeli nie - kupię ten czujnik . kto ma ? i za ile? pozdrawiam
explo 2000r.

matimoto
Posty: 34
Rejestracja: 2009-05-28, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: resor i nivo

2009-05-28, 23:12

witam i odświeżam stary temat o nivo.

Naczytałem się trochę i poczyniłem pewne działania aby sprawdzić działanie mojego nivo.

Ogólnie nie brał bym sie za to ale uważam że mój expo jest o wiele za sztywny z tyłu.


Na dziurach podskakuje jak głupi aż można sobie wybić zęby.Chyba poprzedni właściciel dołożył dodatkowe pióro bo samochód stoi prościutko(a powinien lekko tył siedzieć co nie? )ale nie jestem pewnien bo nie wiem ile powinno być oryginalnie.

Z tyłu mierząc do plastikowego nadkola 80,5cm z przodu 82,5 .

Kompresor pompuje jak mu czujnik podniosę na maksa do góry ale samochód się nie podnosi.Nie wiem czy wężykami leci powietrze bo nie potrafie ich odłączyć od amortyzatorów.

Trochę opisałem to zadam konkretne pytania.

Czy warto pakować się w amory z nivo skoro i tak nie wożę ciężkich ładunków ?

Czy nivo wpływa na stabilność jazdy (sztywność samochodu) ? (moim zdaniem nie)

CO najlepiej zrobić żeby expo był bardziej miękki z tyłu ?

aha jak wyłączę nivo w bagażniku auto zachowuje się tak samo.


Dodaje zdjęcia żeby było wiadomo o co chodzi.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
zaczynaj każdy dzień tak jak by miał swój cel

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: resor i nivo

2009-05-29, 06:14

... ja z nivo w ogole zrezygnowalem, ale to juz inna bajka, pare osob na forum ma nivo i dolozone pioro
Rad-T a ja mam pytanie o kontrolkę na tablicy... jak wstawiłeś zwykle amory i odpiąłeś nivo to czy jakoś da się odłączyć ta wredna kontrolkę na desce? bo jak się będzie cały czas paliła to mnie szlak jasny trafi

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-05-29, 06:29

albo sie troche poswieci i padnie sama :D albo po prostu dostaniesz sie do tablicy kontrolek i wyciagniesz sobie zarowke (ja tak zrobilem)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: resor i nivo

2009-05-29, 07:24

matimoto piór masz chyba faktycznie więcej (musiałbyś zrobić zdjęcie końcówki przy wieszaku dla pewności) bo do nivo były chyba tylko trzy
nivo służy tylko do poziomowania i do niczego więcej wymiana amorów na nowe z nivo mija się z celem ze względu na koszmarne koszty (w cenie dwóch z nivo kupisz cztery bez i jeszcze ci zostanie)
jeżeli masz dodatkowe pióro to bardziej miękki będzie tylko po wymianie resorów na oryginalne
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”