Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Most z blokadą

2009-05-16, 22:45

Mam pytanie, mam most od rozbitego ex, na załączonym obrazku, z powodu że w nowym nie mam blokady to się zastanawiam nad podmianą. Teraz pytanie czy będzie to działać? W jaki sposób taka blokada działa, jest załączana jakoś elektrycznie, czy po prostu sobie jest, może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć?
Załączniki
Zdjęcia-0237.jpg
Zdjęcia-0237.jpg (129.65 KiB) Przejrzano 2917 razy
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Most z blokadą

2009-05-16, 23:20

To jest po prostu blokada LSD - Limited Slip Diferential - jakich wiele w naszych explozjach.

po naszemu blokada z tarczkami ściernymi, które umożliwiają uślizg koła. Napęd przekazywany jest na oba koła - tarczki umożliwiają uślizg jednego z kół np. w zakręcie lub przy stracie przyczepności przez drugie koło.

Sprawdź czy nie masz tego w swoim... bo mozesz mieć. Masz to w kodzie tylnego mostu - jeśli to europejczyk to pod maską a jak hamerykanin to na drzwiach.
Ostatnio zmieniony 2009-05-16, 23:21 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Most z blokadą

2009-05-16, 23:41

To jest po prostu blokada LSD - Limited Slip Diferential - jakich wiele w naszych explozjach.

po naszemu blokada z tarczkami ściernymi, które umożliwiają uślizg koła. Napęd przekazywany jest na oba koła - tarczki umożliwiają uślizg jednego z kół np. w zakręcie lub przy stracie przyczepności przez drugie koło.

Sprawdź czy nie masz tego w swoim... bo mozesz mieć. Masz to w kodzie tylnego mostu - jeśli to europejczyk to pod maską a jak hamerykanin to na drzwiach.
to wiem, bardziej mnie interesuje czy jak przełączam z "Auto" na "4x4" to coś się dzieje z mostem dodatkowo. W moim jestem pewien że nie ma.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Most z blokadą

2009-05-16, 23:44

Nic się nie dzieje.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Most z blokadą

2009-05-16, 23:47

Nic się nie dzieje.
Dzięki i to chciałem widzieć;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Most z blokadą

2009-05-17, 00:06

i nic ci się nie załącza, nie zapina, nic z tych rzeczy - sprawa kompletnie automatyczna, jedziesz, napędzana jest tylna oś, robisz zakręt 90 stopni i wtedy jedno z kół robi mniejszy krąg... LS pozwala wtedy na uślizg jednego z kół (jedno kręci się szybciej) poprzez tarczki sprzęgłowe w moście... to samo kiedy jedno z kół traci przyczepność, kiedy palisz gumę... drugie po prostu stoi w miejscu (tarczki )... ot, cała polityka. Można zestaw zastosować w twoim jeśli tego nie masz. Masz wtedy jakby pewniejszy napęd bo na oba tylne koła... z limitowanym poślizgiem po prostu.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Most z blokadą

2009-05-17, 07:24

Dzięki chłopaki teraz już wszystko wiem.

[ Dodano: 2009-05-17, 07:28 ]
Jeszcze chciałem zapytać, gdzie jest umiejscowiony na moście czujnik prędkości, obawiam się przy przekładce o to ze w względu na to że ten 99' na reduktorze już go nie ma a 97' - do końca nie pamiętam chyba jeszcze miał, więc tym te mosty się mogą różnić.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Most z blokadą

2009-05-17, 10:35

twój czujnik to nic innego jak czujnik ABS na moście... niczym się nie różnią...

znajdziesz go z tyłu mostu (czyli z przodu jeśli patrzysz w kierunku jazdy)... na górze, po środku, nad talerzem przekładni. Wtyczka elepstryczna do niego idzie więc napewno go nie przegapisz.
Załączniki
abs_sensor.JPG
abs_sensor.JPG (20.07 KiB) Przejrzano 2858 razy
Ostatnio zmieniony 2009-05-17, 10:38 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”