Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
3man

EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-04, 17:23

Witam, jestem względnie nowym użytkownikiem Explorera, dwójki. Dałem dzisiaj żonie auto bo jej się skopało i miałem zająć się naprawą. Niestety nie przyszło mi przez myśl, że chcąc włączyć klimę ktoś będzie kręcił przełącznikiem 4x4. No i stało się. Podejrzewam, że żona włączyła 4x4 Low w czasie jazdy. Zablokowało się na amen tzn teraz nie reaguje na przełącznik i cały czas świeci mi się 4x4 Low a max prędkość to 60km/h. Normalnie załamka. Proszę nie komentować mojego braku intuicji co do poruszenia tematu przełącznika 4x4 ani zabaw mojej żony w/w przełącznikiem. Czy da radę coś zrobić? Czy po prostu jedynie pozostał mi warsztat? Znajomy poradził, żebym spróbował cofać, że czasami może się odblokować. Niestety nic nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł. wiedzę albo doświadczenie w tej materii? Nie chce mi się gonić do warsztatu i rozbierać reduktor :(. Dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2009-06-04, 19:45 przez 3man, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-04, 17:32

też kiedyś pożyczyłem i podobnie ktoś zrobił,z tym że w czasie jazdy się nie przełączy
ale jak się zatrzymała i włączyła stacyjkę jeszcze raz to mogło się załączyć
musisz wymienić reduktor

Awatar użytkownika
bugta
Posty: 416
Rejestracja: 2008-07-31, 22:34
Lokalizacja: Olkusz

Re: EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-04, 18:06

U mniue w IV żeby wyłączyć 4x4LOW muszę mieć naciśnięty hamulec i wbitą "N". Kiedyś męczyłem się 15 minut bo niedoczytałem instrukcji a jesto mój pierwszy samochód z dołanczanymi napędami.
Spróbuj raz jeszcze na spo0kojnie.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-04, 18:15

a nie da się go po prostu normalnie wyłączyć :?:
3man spróbuj odłączyć na chwilę aku a potem normalnie go wyłączyć
(czyli silnik chodzi skrzynia na N i wciśnięty hamulec )

może uda się go po prostu rozłączyć

jak nie podziała możesz jeszcze spróbować zdjąć shiftmotorek i spróbować przełączyć go ręcznie

a tak na marginesie to z którego roku masz Exa (jak nie znasz modelu) :?:
Ostatnio zmieniony 2009-06-04, 18:18 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

3man

Re: EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-04, 19:25

No tak nie ma to jak skarbnica wiedzy innych użytkowników. Niestety nie miałem instrukcji. Próbowałem wyłączyć w czasie jazdy i na parkingu a nie pomyślałem o Nce. Zadziałało. Wyłączyło się i już normalnie śmiga. Dzięki chłopaki. Model znam już jaki to jest - 1997 rocznik - nie znałem gdy się zapisywałem na forum a później zapomniałem poprawić swój profil. Zakochałem się w tym samochodziku. Wcześniej miałem Dodga Caravana 3.8 to mimo że do tej pory zawsze słyszałem narzekania od wszystkich znajomych na Fordy to musze stwierdzić przy porównaniu tych dwóch samochodów którymi osobiście jeździłem to jednak Ford definitywnie wygrywa. Na Dodga zaczynam patrzeć jak na kupę złomu. Tylko chyba teraz wymienię po prostu na nowszy model - może jakiś 99 albo 2000. Kurcze fajnie się tym jeżdzi. Jeszcze może z miesiąc nim się pobujam i wystawie na sprzedaż, żeby jednak jakiś nowszy kupić. Dzięki wszystkim jeszcze raz za pomoc :)

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: EXII-zblokowany reduktor (4x4)

2009-06-05, 07:35

to u ciebie nie było aż tak źle w moim posypały się tarczki i wyciągnął się łańcuch

Wróć do „WARSZTAT”