Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-13, 15:09

odłączyłem MAFa i się przejechałem dalej chodzi nierówno jak stara lampucera :( przy najbliższej okazji wyrwę komuś MAFa na chwilę :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Przemex
Posty: 81
Rejestracja: 2009-03-03, 20:35
Lokalizacja: Łódź

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-13, 18:03

odłączyłem MAFa i się przejechałem dalej chodzi nierówno jak stara lampucera
Wyraźnie napisane:
l If the concern is still present, perform diagnostic testing as described in the engine management section of the VSTM. DO NOT install a new MAF sensor.

Jeżeli problemy wcąż występują przejdź do diagnostyki silnika.NIE instaluj nowego MAF'a (to nie on bruździ)

Niestety dalsza diagnostyka oparta jest o testery serwisowe :/ więc nie ma sensu zamieszczać opisu :/

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-13, 18:25

zobaczymy we wtorek
umówiłem się do mądrzejszego majstra może coś poradzi

PS
mierzyłem napięcie i waha się w przedziale 0,74-0,88
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

bodek

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-21, 19:35

mam to samo tylko bez błedów 171 i 174, objawy te same i tez nikt nie moze mi pomoc, sprobuje z tym MAF-em i dam znac

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-21, 20:28

mialem bardzo podobnie. i okazalo sie jednak, ze uszczelka (uszczelki kolektora ssacego) wymienilem gorne i dolne i problem znikl. a tez zadnych nieszczelnosci nie znaleziono. wymiencie uszczelki - to prosty zabieg a duzo poprawi.

a co do maf-a tez rozne patenty stosowalem i nic to nie dawalo. uszczelki!!!!!!!
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-21, 20:29

głupie błędy mechaników :-/ i pomoc kolegów :lol: (dzięki wielkie basstianowi i czarnemu)
doprowadziły temat do końca hula jak trzeba :D

usterka była wydawałoby się prozaiczna i każdy mechanik powinien ją wykryć a sprawdzało trzech

uszkodzony jeden przewód wysokiego napięcia po założeniu starego "z odzysku" autko wróciło do życia :D
Załączniki
DSC_7454.JPG
DSC_7454.JPG (188.48 KiB) Przejrzano 4887 razy
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-21, 20:57

No to super.
Fajna górka, a pod górę wjeżdżałeś? :grin:
Ostatnio zmieniony 2009-06-21, 20:58 przez kra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-21, 21:04

pod tą po prawej po lewej się nie odważyłem :D tam były troszkę mniejsze koleiny i łagodniejsze hopki :oops:
Ostatnio zmieniony 2009-06-21, 21:05 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

bodek

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-22, 19:13

a u mnie nadal kicha, po odłączeniu MAF-a to samo czyli dalej szarpie i przerywa.
Starwind a jak doszedles ze to ktorys z kabli?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-22, 19:38

chłopaki ściągali po kolei przewody z cewki i patrzeli czy coś się zmienia
po zdjęciu 5 było gorzej po zdjęciu jednego bez zmian więc po sprawdzeniu świecy zamieniliśmy kabel i było oki
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

bodek

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-06-22, 21:15

dzieki, tez tak spawdze a jak nic nie wykryje to zamawiam uszczelki kolektora i wymieniam

[ Dodano: 2009-06-22, 21:17 ]
a na wolnych obrotach mocno ci szarpal, bo u mnie tylko co jakic czas zakuleje tak poza tym na wolnych wydaje sie ok (ale na benz bo na gazie rzuca motorem)

[ Dodano: 2009-07-02, 20:58 ]
W końcu jezdzi jak trzeba. Nie to auto! Wszyscy rozkładali ręce aż tu w końcu znalazłem konkretnego gościa. U mnie okazały się winne świece. Miałem NGK teraz zmienione na MOTORCRAFT (coś tam jeszcze podobno przeczyscil, nie wiem co) i mam zupełnie inne auto (w końcu po kilku tyg walki) a NGK tez mialem nowe i nikt nie przypuszczal ze sa do bani.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-16, 20:51

Odgrzeje watek. Ostatnio zaczalem miec problemy z porannym odpalanie szczegolnie po chlodniejszej nocy tzn, pierwsze odpalenie - rzuca i prawie zdycha albo dodanie gazu przyduszalo go i potem zaczynal juz pracowac normalnie (troche porzucal obrotami i sie rownal), czasem rowniez ten sam problem po calym dniu stania w cieply dzien - przy odpalaniu troche rzuca i pare pierwszych metrow jakby sie dusil, dlawil przy reakcji na gaz potem wraca do normy.
Wczoraj dlubalem rozne rzeczy przy aucie i m.in postanowilem wyczyscic silniczek krokowy - msylac ze to jest przyczyna, byl zasyfialy, sporo nagaru z niego zeszlo, zamontowany auto odpalilo OK. Dzisiaj jednak w trakcie jazdy zaczely sie dziwne objawy - na niskich obrotach jak np przy 80 kmh zapinal piatke przy minimalnym dodaniu gazy tak zeby auto trzymalo predkosc dlawi sie potwornie, objawia sie to szarpaniem, dodanie gazu - obroty ida ponad 2000 i wszystko jest OK, przyspiesza dobrze nie szarpie, nie dlawi. WYstarczy zejsc z obrotow (np przy 60 jechac "niska" czworka w okolicach 1500 obrotow) i zaczyna sie to samo - przy jezdzie na minimalnym gazie szarpie jakby sie dlawil.
Podlaczylem komputer - poki co Check Engine sie nie zapalil, ale w kolejce bledow wisza dwa: P1152 - Lack of HO2S21 Switches - Sensor Idicates Rich (see P2198) i drugi o skladzie mieszanki ale na ten bym nie zwracal uwagi bo przy gazie czesto sie pojawial.
Problem jest na gazie i benzynie wiec nie paliwo jest przyczyna. Swiec i kabli jeszcze nie sprawdzalem, maja jakies 2-3 miesiace. Podlaczylem program diagnostyczny - obie sondy wykazuja napiecie wiec raczej to tez nie padnieta sonda. Czy krokowiec moze dawac takie objawy ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-16, 22:23

generalnie krokowiec jest właśnie od pilnowania wolnych obrotów
ja przy którymś czyszczeniu niechcący uszkodziłem tłoczek w środku i dla odmiany nie schodził mi poniżej 1500rpm
może za dokładnie :) go wyczyściłeś i się przycina
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 08:19

Dzisiaj mialem jeszcze ciekawszy efekt, auto po przejechaniu okolo 40 km, zgaszone na jakies 5 min i po odpaleniu od razu poszlo na max obroty tak jakbym przy przekrecaniu kluczyka wcisnal gaz na maxa, natychmiast zgasilem i ponowne odpalenie juz normalne.
Zapalil sie ostatecznie Check Engine - z bledem zbyt bogatej mieszanki P0175 oraz gdy sprawdzilem freezes frame - dotyczyla ona bledu P0304 Cylinder #4 Misfire Detected - ale nie ma go w liscie bledow na kompie tylko wisi jako wlasnie owa "zatrzymana ramka"
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: [Ex II silnik] nierówna praca, spadek mocy

2009-08-17, 08:45

z tego co wyczytałem o tym błędzie w necie wynika, że problemem może być
- cewka
- świece
- kable
- wtryskiwacz

W większości przypadków jakie możesz wygooglać wymiana cewki załatwiła sprawę, czasem wymiana kabli lub świec.

Wygląda na to, że zaradzisz jedynie próbując wymienić poszczególne elementy układanki.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „WARSZTAT”