Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Francuz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-29, 22:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-29, 23:29

Witam

na początku zaznaczam, iż to mój pierwszy post. Nie jestem jeszcze posiadaczem explo dopiero się przymierzam, śledzę forum ale proszę o jak najbardziej konkretne odpowiedzi na moje pytanie pomimo że dla wielu z Was mogą wydać się banalne.

Parę dni temu miałem wypadek samochodowy, w mieście - staranował mnie tir. Jego wina bezdyskusyjna, prędkość miejska - 60 km/h, kierowca tira zmieniając pas wjechał na mój samochód prawie nas miażdżąc. Jechałem z rodziną (żona dwójka malutkich dzieci). Pomimo że jechaliśmy dużą - masywną osobówką, przeżycie jest makabryczne, To zdażenie trochę przyśpieszyło decyzję o zmianie samochodu na większy a że od dawna miałem ciągoty do SUV i dość długo czytam forum explorera szukam właśnie takiego samochodu. Synek uwielbia monstertrucki więc będzie zachwycony.

90% jazdy to miasto - asfalt. Przede wszystkim zależy mi na bezpieczeństwie, komforcie jazdy i przestronnym samochodzie z racji gabarytów dającym bezpieczeństwo i jak najmniejszej usterkowości (biorąc pod uwagę rocznik auta i przebieg)

Nigdy nie jechałem explo, czytałem opinie, że to raczej nie samochód w teren a wygodny dupowóz. Przepraszam za ten kolokwializm, ale gdzieś takie określenie padło.

Jeżdżę mało ok 15 tys rocznie. Chciałem kupić explo rocznik1997-1998. Mam ofertę explo II 4011, 208, LPG sekwencyjny, rocznik 1997, przebieg 104 tyś cena 10 tys. A teraz pytania:

1. Jako użytkownicy TEGO samochodu, czy możecie pokusić się o ocenę komfortu - wygody jazdy w skali od 1 do 10, przyjmując 1= fiat 126p, 10 = absolutny komfort (np, A8, lexus)?
2. Czy powinienem na dzień dobry założyć wymianę rozrządu i amortyzatorów? Czy stan rozrządu i amortyzatorów w używanym explo określą mi na ASO?
3. Czy blokada dyferencjału dotyczy tylko niektórych modeli czy wszystkie to mają?
4. Jeżdżąc po mieście 15 tyś rocznie, czy mogę założyć 6 letnie użytkowanie opisanego rocznika (zakładając że jego stan jest przeciętny) bez większych niespodzianek?

5. Cz możecie polecić w Łodzi serwis który zna się dobrze na explo?
6. Czy ktoś z forumowiczów zechciałby pomóc mi (poprzez gg lub pw) w dalszych moich dywagacjach aby nie zaśmiecać forum niezbyt technicznymi pytaniami


Pytanie nr 4 dla wielu może być dziwne, ale nigdy nie jeździłem samochodem starszym niż 5 lat, więc teraz moje zamierzenia dla mojej żony to "lekki kosmos" i kryzys wieku średniego.

pozdrawiam
Francuz

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 00:01

czołem

ja już troszkę padam na pysk ale powiem krótko:

explorer ma zadziwiające zdolności terenowe i nie tylko, i jest niezwykłym połączeniem komfortu na drodze i przygody poza nią ...
ale ja będąc na Twoim miejscu bym kupił expeditiona - bo większy :)

a to ile będziesz miał usterek zależy co kupisz w jakim stanie znaczy się i jak będziesz dbał o machinę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 06:27

Jesli chcesz pojezdzic tym autem na spokojnie bez problemow typu rozrzad itp, to albo kup z silnikiem OHV (ten slabszy 156 KM) albo egzemplarz SOHC ale z potwierdzona naprawa rozrzadu. Wtedy przy przebiegach o ktorych piszesz powinno Ci auto starczyc na te iles lat. Napewno jesli chcesz spokojnie i bezstresowo jezdzic bedziesz musial zapodac sobie pakiet startowy, ale tego nie zrobisz w ASO, zaden serwis Forda nie oceni Ci stanu rozrzadu bo sie na tym po prostu nie znaja. W Łodzi masz jednego magika (Wajc83) z forum ktory prowadzi swoj warsztat i bedzie w stanie okreslic stan auta ktore chcesz kupic lub kupisz.
Co do komfortu - nie jezdzilem modelami ktore wymieniles poza maluchem :) jezdzilem roznymi innymi autami i spokojnie moge powiedziec ze EX to bardzo wygodne auto nawet na dlugie trasy (a robie nim np w wakacje po 4000 km, przy czym moje auto jest juz dosc zmodyfikowane co wplywa ujemnie na komfort).
Amortyzatory jak w kazdym aucie zuzywaja sie a to w jakim aktualnie sa stanie sprawdzisz na kazdej stacji diagnostycznej. Stan Nivo tez okreslisz sam wystarczy stanac na zderzaku tylnym i chwile poczekac czy zacznie pompowac i nie opada.
Blokady dyferencjalu nie ma zaden seryjny model. Wystepuje jesli juz blokada czesciowa - LSD - cierna ktora i tak dziala tak sobie.
Generalnie jesli kupisz dobry egzemplarz i wymienisz co trzeba na starcie to bez zbytniego katowania auta powinienes nie miec wiekszych klopotow jak eksploatacyjne.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 07:12

1. komfort - 7, wygodne fotele, klimatyzacja, wysoka pozycja kierowcy. Jeśli myślisz o Explorerze III generacji to chyba można dać mu 9-10 ;)
2. to zależy na jaki model trafisz. Omijaj model SOHC (EX II generacji), który ma mniej trwały rozrząd
3. tak jak napisał Radek, nie ma seryjnej blokady w Explo
4. myślę, że tak - pod warunkiem dbania o okresowe przeglądy i regularną wymianę płynów
5. Wajc
6. jeśli znajdziesz jakiś ciekawy egzemplarz, to śmiało pytaj w dziale "SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ"
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Czarek Koło
Posty: 445
Rejestracja: 2008-09-02, 19:48
Lokalizacja: Koło
Kontakt: Strona WWW

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 07:50

Witaj. Nie wiem czy moja opinia będzie miała dla ciebie jakiekolwiek znaczenie ( jestem posiadaczem ExI ) ale auto nasze kupiliśmy w kwietniu br. (jako trzecie w domu) z zamiarem wyjazdu co jakiś czas na zlocik i na małe lansowanie się tym sprzętem. Obecnie my przejechaliśmy nim 13000km i nikt nie chce jeździć niczym innym. :-)
Ostatnio zmieniony 2009-09-30, 07:50 przez Czarek Koło, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem dzwoń 601764955 jak tylko mogę to pomogę

Francuz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-29, 22:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 08:09

Koledzy

dziękuję za odpowiedzi, proszę o jeszcze :-)

teraz pytanie do Łodzian, czy jest Wam znany serwis Autopia - zajmuje się amerykanami i ASB, kiedyś był przy Helenówku teraz w Konstantynowie. Jakieś komentarze i opinie, czy ktoś tam serwisował Exp.?

Francuz

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 08:32

do wypowiedzi Czarka dodam jeszcze tylko jedno.... Jak masz żonę która ma prawo jazdy to kup od razu dwa EXy bo na 100%, mimo iż teraz twierdzi że to za duża krowa to i tak ci go zabierze i będziesz jeździł tramwajem lub autobusem ;)


a co do komfortu jazdy to poza tym że na koleinach rzuca nim trochę na boki to powiedziałbym że jest porównywalny z mercami e clasy
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 08:43

Koledzy

dziękuję za odpowiedzi, proszę o jeszcze :-)

teraz pytanie do Łodzian, czy jest Wam znany serwis Autopia - zajmuje się amerykanami i ASB, kiedyś był przy Helenówku teraz w Konstantynowie. Jakieś komentarze i opinie, czy ktoś tam serwisował Exp.?

Francuz
Polecilem Ci warsztat i mechanika ktory sie na EXach zna bo serwisowal ich sporo a sam wczesniej jezdzil tez, ale widze ze wolisz inna opcje :) po prostu uwazaj w serwisach aut usa i innych tego typu bo złoją Cię na kase i z reguly nie zrobia do konca dobrze bo ex poki co to wciaz dosc zadkie auto i nie na wszystkim sie znaja takie serwisy...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Francuz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-29, 22:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 10:37

Rad-T

dziękuję za wszelkie rady i pomoc, ja dopiero zaczynam Ty jesteś mocno zaawansowany. Nie szukam innych opcji zawsze wolę iść sprawdzonym szlakiem, ale pytam o Autopię bo znam właściciela i ciekaw jestem czy ktoś u niego coś robił i jaką ma opinię.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 10:40

jasne nie ma sprawy :)
pare informacji o warsztatach mozesz znalezc np w tym watku:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... c.php?t=87
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
bugta
Posty: 416
Rejestracja: 2008-07-31, 22:34
Lokalizacja: Olkusz

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-09-30, 21:03

To i ja dodam coś od siebie na temat wyboru Ex’a.
Do wyboru obecnego samochodu tj. Ex’a skłoniły mnie następujące wytyczne
1. bezpieczeństwo- solidna konstrukcja a przede wszystkim rama ,masa, napędy- jak dla mnie podstawa na zimę(moja ulica jest omijana przez pługi w zimę), normalnym plaskaczem (BMW 530)i niekiedy też dostawczakiem typu VW transporter wyjazd w zimę z mojej ulicy zajmował 40min. a ulica mierzy sobie około 150m niekiedy też nie obyło się bez pomocy sąsiada .Teraz naciskam 4x4h , wrzucam "R" wyjeżdżam z podwórka potem "D", i jadę sobie do przodu nie zważając na zaspy, koleiny itp. Poza tym jeżdżę dużo po Polsce i codziennie widzę wypadki i stłuczki i wiem że gdyby w większość z tych zdarzeń brał udział EX's to na pewno obrażenia uczestników wypadków(właściciela EX'a) były by o wiele mniejsze a w paru przypadkach mógłby uratować im życie.
Przytoczę tu jeszcze jeden mały epizod z mojego życia. Kumpel w którego EX'sie zakochałem się a było to w 94r , miał wtedy 2letnią I, Jak co wieczór pojechaliśmy na lansy na miasto i okolice, wracaliśmy w nocy około 1 mało uczęszczaną drogą(przynajmniej o tej porze)w pewnym momencie minęliśmy audiczke na rejestracjach braci ze wschodu a za parę metrów w poprzek drogi stała łada (jak się później okazało tez na wschodnich blachach) spytałem kumpla co teraz , a on ze spokojem " dojadę do niego włączę napędy i zepchnę go z drogi) jak powiedział tak zrobił dojechał na około 0,5m włączył napędy odczekał parę sekund i powoli zaczął ruszać , w tym momencie łada zjechała z drogi ,drugi samochód stał już za nami. Prawdopodobnie ruscy po przeanalizowani sytuacji zrezygnowali z konfrontacji z Ex'em i sobie odpuścili. To tyle jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
A teraz komfort. Nie mam zamiaru się chwalić ale po woziłem już paroma dobrymi bryczkami w życiu choć nie koniecznie swoimi i tak np. od BMW e36 przez e34, e39 ,do ALPINY (BMW e39 w najbardziej exlusywnej wersji) z 2004r, mustang 2004, Jeep GC 2008,CORVETT Z06 z 2007r, AMG e55 z 2005r,LEXUS RX400h z 2008r, A6,A8 S6,S8, X5 i pare innych, a co kupiłem EX'a z 2006r.Więc ten wybór mówi sam za siebie, pewnie ktoś powie że komfort w AMG czy też w S8 jest o wiele większy, ale biorąc pod uwagę pozycję kierowcy( wysokość nad jezdnią) możliwość wjechania do lasu bez obawy o podwozie no i wspomniane wcześniej lajtowe podejście do jazdy w zimę -przeważyły szalkę na korzyść EX'a. Poza tym wyrosłem już z mocno sportowej jazdy, choć mój EX's do setki potrzebuje niespełna 8 sek. a niekiedy używam KICK DOWN'a
Ekonomia- jeśli chodzi o spalanie to LPG załatwi sprawę, będzie spalał tyle co przeciętny plaskacz z 2 litrowym silnikiem benzynowy lub z dużym dislem. Utrzymanie (części eksploatacyjne itp.) jeśli nie masz zamiaru katować go w terenie to moim zdaniem nie większe niż przy innym samochodzie a może nawet mniejsze bo zawieszenie bardziej jest odporne (amerykańska wielkość części i uterenowienie zawieszenia ) na nasze drogi (to jest moje zdanie)- mechanik który oglądał mojego EX'a z kanału stwierdził że w większości dostawczakach nie widział tak potężnego zawieszenia.
Wygląd (rzecz gustu- mnie się bardzo podoba każda generacja jeśli jest utrzymana, a poza tym nie zobaczysz EX'sa na każdym skrzyżowaniu w mieście.
I to by było na tyle moich wypocin na temat Ex'a

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Jakośc jazdy expo i inne kwestie techniczne

2009-10-01, 00:12

:-D Ja juz nie mam co dopisac - ale sie podpisze pod tym co koledzy juz napisali.
Co do rozrządu: to fakt że w Ex II może i jest nieco słabiej z rozrządem, ale nie jest to raczej reguła, że trzeba wymieniać w każym egzemplażu; zależy czy miał odpowiednio wcześnie wymieniane napinacze, czy olej silnikowy stosowano odpowiedni, itp.. Ponadto : 1) kompletny rozrząd do Ex II kupisz w ASO za cenę do max 2500 zł; 2) fachowcy z forum pewnie by ci zrobili za rozsadną cenę - i jeździsz x lat; Ponadto - czytałem ostatnio w gazecie motoryzacyjnej o terenówkach - czy to Nissan Patrol /Pathfinder czy to Toyoty czy wreszcie Mitsubishi - zdażają się usterki rozrządu i w razie niepokojących odgłosów trzeba wymienić - a kasa większa niż w przypadku Explorera. Jedyne co znam to tylko Łada Niva ma rozrząd na koła zębate, który naprawdę się nie psuje do końca żywota całego auta.
Podsumowując: Explorer nie psuje się pod warunkiem że o niego dbasz.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo: to wystawiam ocenę max. (a wiem co mowię, bo dość poważną stluczkę swoim juz miałem).
pozdrawiam :-)
geos1
A.P.

Wróć do „WARSZTAT”