Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
juzeq

Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 13:15

Witam serdecznie :-)

Po wymianie silnika od Jankesa temp cieczy stała na minimum - po podłączeniu do kompa pokazywało 60st. Wymieniłem więc termostat i teraz temp unosi się jakieś 3-5mm nad minimum. Auto się szybko zagrzewa, nawiew ładnie dmucha gorącym powietrzem a spalanie przy normalnej jeździe wynosi 15-17l/100km.
Przy starym silniku jednak temp dochodziła do połowy skali i tak się utrzymywała - minimalnie może falowała. Za krótko miałem Explozję jak szlag trafił stary silnik i nie zdążyłem zwrócić uwagi na pracę wentylatora chłodnicy, więc nie wiem jak było, ale teraz przy nowym silniku wentylator chodzi cały czas na maxa. Jest niska temp na zewnątrz a on cały czas zapitala :?: Tak ma być czy może jakiś czujnik jest walnięty?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Grzegorz ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 13:24

Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 13:29

U mnie wentylator pracuje od startu. Temperatura na "wskaźniku" jest mniej- więcej w połowie skali. Faktycznie minimalnie faluje ale żadnych problemów z chłodzeniem silnika nie miałem :-D :-D
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044


Awatar użytkownika
desmo
Posty: 302
Rejestracja: 2009-06-10, 12:23
Lokalizacja: ze wsi
Model Explorera: EX II Limited 2001r

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 14:00

Ja zakupiłem termostat z temp otwarcia 92stC i temperature mam na połowie może ciut mniej na starym termostacie było nisko

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 19:26

Wisko kręci się cały czas, tylko jak jest za ciepło to się spina i wtedy szybciej. juzeq, jak u ciebie cały czas kręci na max to może jest spięte na sztywno.
Zrób test. Po zapaleniu odczekaj chwilę a potem daj gazu tak na 2500 obr. (najlepiej przy otwartym oknie). Jak usłyszysz że wisko przyspiesza to wszystko ok. Jak nic sie nie zmieni to spięte na sztywno. To taki najprostrzy test. Można tez sprawdzić opory przy wygaszonym silniku jak się kręci wisko ale to już trzeba mieć jakieś doświadczenie. Najlepiej na ucho na początejk, a potem telefon fo Jankesa czy spinał wisko. Chociaż moim skromnym zdaniem przy spiętym wisko powinien więcej palić :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

2010-01-12, 20:06

nie przejmuj się tym u mnie jest tak samo jak wskazówka dochodzi mi do połowy skali to zaczynam się martwić :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”