Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-22, 23:15

jak będziesz zdejmował to podstaw lewarek pod końcówkę w miejsce nad strzałką na Twoim zdjęciu, podnieś lekko i napieraj młotem w miejsce w zwrotnicy gdzie wchodzi końcówka.
musi wyjść- mi zawsze wychodzą.
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-23, 14:42

Dziękuję za cenne uwagi. Zostałem już uzbrojony w części. :eek:
Wczoraj pytałem w sklepie http://czesci-usa.com.pl/

o drążki a przed chwilą kurier już mi je :shock: przywiózł. :x
Super szybka obsługa. Kolejny udany zakup w tym sklepie! :D

Obrazek

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 08:45

I po robocie. Wczoraj udało mi się za jednym zamachem zrobić 2 strony. Tak jak pisaliście, podwindowałem lewarkiem pod drążkiem i 10 walnięć młota w jego mocowanie przy kole i wyskoczył. Problem tylko robiły te 2 śruby na drążku środkowym kontrujące drążki zewnętrzne. Wd i 24h zmogło je :). Dzięki wieeelkieeee za pomooooc !

I jeszcze pytanka 2:
1. Teraz kierownica jest o 2 stopnie przekręcona przy jeździe na wprost. Czy na zbieżności to można wyregulować?
2. I z innej beczki: osłona za tarczą hamulcową jest u mnie skorodowana, muszę ją koniecznie wymienić, wywalić całkiem czy gdzie ją zdobyć może?

Wieczorkiem wrzucę foty.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 08:48

1. na zbieznosci Ci to ustawią - właśnie regulując śrubami na drążkach
2. Przyda się - mniej syfu będzie leciało na tarcze i w klocek mniej też będzie narażona na wodę która ją gwałtownie może schłodzić.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
maras
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-13, 01:39
Lokalizacja: Białystok

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 14:16

I jeszcze jedno ,jak kupiles koncowki z kalamitka do smarowania to dobrze jest od razu nawalic tam towotu samrownicą, bo nie zawsze fabrycznie sa dobrze zasmarowane wlasnie te te z kalamitka ,moze zrobia to na zbieznosci gratis

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 14:33

Tak moje mają w górnej części otworek, wpakowałem tam smaru :) i pod gumę też, a co tam. :dwarf:
Dzisiaj jadę na zbieżność.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 14:37

a w otworek wkreciles zaworek ? :) to wlasnie do smarowania jest zeby przez dziurke nie wciskac i nie gubic smaru :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 15:45

Tak moje mają w górnej części otworek, wpakowałem tam smaru :) i pod gumę też, a co tam. :dwarf:
Dzisiaj jadę na zbieżność.
Jak "wciskałeś" tam smar bez wkręconej kalamitki to na pewno jej nie przesmarowałeś :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 19:09

Haha :mrgreen: , to ja nie zakumałem wogóle po co ten pypeć. Myślałem, że jest toto do zakręcenia otworku w górnej części, żeby się syf nie dostawał. Smaru dodatkowo napchałem po prostu przez otwór, a potem zakręciłem pypcia (i tak został jak na fotce), ma tam być rozumiem?
;)

Czyli na ten pypeć nakłada się jakiś wąż i jakąś pompą się tłoczy smar do uzupełniania w środku tak? :D

Zbieżność ustawiona, kierownica "w poziomie". Wszystko gra i buczy.
A następne w najbliższej przyszłości do wymiany idą sworznie wahaczy dolny :D. bo przy okazji na zbieżności, jak morda była w górze to fajnie było widać, że się troszkę też telepią.
Załączniki
0.JPG
stary i nowy
0.JPG (58.29 KiB) Przejrzano 3443 razy
1.JPG
1.JPG (70.5 KiB) Przejrzano 3443 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 19:14

no to jeden problem z głowy :)
ze sworzniami dolnymi już tak łatwo nie pójdzie :( dobry młotek i praska albo niezłe imadło :)
pypcia zostaw na miejscu - co jakiś czas pompeczką (dobre są takie np do wyciągania oleju z mostów) wciśniesz sobie trochę smaru.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-02-25, 19:19

Ja tam jestem optymista :D. Dzięki Waszym radom z tym dałem radę, z tamtym też dam radę. Troszkię :confused_: poczytam, popytam i będzie dobrze :D.
Tylko, żebym na jutro przypadkiem części ekspresem nie dostał hihi.

PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH! :pa: :ja:

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-03-21, 21:40

Jakiej firmy końcówki drążka i łączniki przedniego drążka stabilizatora zamówić ? jeden łącznik zaraz mi wypadnie :) wiec muszę się za to zabrać expresowo. poza tym zbieżność muszę ustawić bo nowych laczków szkoda 8)

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-03-21, 21:49


Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-03-21, 21:54

ile juz km zrobiłeś od wymiany ?
w Olkuszu maja po 60 zł końcówki drążków
i po 40 zł łączniki
ale firmy Atlas mam nadzieje ze nie są gipsowe i trochę wytrzymają :)
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 21:58 przez tomb2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Luz w zawieszeniu - końcówka drążka kierowniczego.

2010-03-21, 21:58

Nie wiem, na pewno nie więcej jak 1000km.
Potem wymieniałem też sworznie dolne i będę teraz jeszcze wymieniał wahacze górne i pojadę wtedy na kolejną zbieżność. Bo po wymianie drążków jadąc pływał sobie na boki.

Wróć do „WARSZTAT”