Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
laplasjan
Posty: 4
Rejestracja: 2010-07-25, 23:45
Lokalizacja: Wroclaw

[EX2] ATF w chłodnicy

2010-07-26, 14:31

W trasie, w pewnym momencie biegi zaczęły się "ślizgać". Może nie tyle ślizgać co zapinać się niezupełnie wtedy kiedy powinny. Zjazd na stację, zerk pod maskę - ze zbiornika wyrównawczego od coolant'a wylewało się coś wyglądem przypominającego kapuczino. Se myślę "aha, pewnie w krzyni pusto". Zajrzałem pro forma na poziom płynu w krzyni i bagnet był suchy. Maznąłem to kapuczino palcem - było i mokre i śliskie, idealny żel intymny ;)

Podejrzewam że padła chłodnica (i mam nadzieję że li tylko ona) - mam rację? A jeśli tak, to jaka to jest (w miarę dokładnie) chłodnica? Gdzieś dokopałem się że firma NRF robi (model 50379 / F17H8005CA) - podeszłaby taka? Niestety furak siedzi na drugim końcu kraju i nie mam jak się jej przyjrzeć :/

Druga sprawa: dużo jest pałowania żeby wymienić chłodnicę? Wisko trzeba zdejmować, czy wystarczy podejść od góry?

Trzecia sprawa: gdybym chciał zakombinować i wrzucić osobną chłodnicę wody i osobną oleju - nie byłoby z tym problemu? dałbym radę wszystko pomieścić, czy to za duża rzeźba?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Epic Deflorer

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

2010-07-26, 15:24

Bez zdejmowania wisko się obejdzie, jakby co to mam chłodnicę na sprzedaż za małą kasę, ale jest lekko uszkodzony plastik od góry, możesz też kupić dodatkową chłodniczkę dla skrzyni biegów i od tamtej odpiąć ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

2010-07-26, 15:39

Od przodu tuż za grillem masz dużo miejsca, wejdą tam ze 4 chłodniczki wielkości tej dodatkowej od asb. Kluczowa sprawa to kontrolowanie temperatury w silniku i skrzyni po takim zabiegu.

No i też pytanie czy olej Ci przeszedł w jedną stronę czy płyn chłodzący jednak w jakiejś ilości masz teraz w skrzynce. Spuść olej ze skrzyni i sprawdź jak wygląda. Nie wiem jakie spustoszenia robi płyn chłodzący w skrzyni :/ . Lepiej żeby go tam jednak nie było.

laplasjan
Posty: 4
Rejestracja: 2010-07-25, 23:45
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

2010-07-26, 15:57

Trochę mnie uspokoiliście że dostęp jest wystarczający żeby wisko nie ruszać :smile:
[...] jakby co to mam chłodnicę na sprzedaż za małą kasę [...]
Dzięki za propo ale po tej przygodzie dla spokoju sumienia wolałbym wstawić nową :)
Kluczowa sprawa to kontrolowanie temperatury w silniku i skrzyni po takim zabiegu.
Nie wiem gdzie dokładnie są rozmieszczone czujniki temperatury w exp, ale gdzieś w głowicy czy w innym miejscu przy silniku z pewnością są - więc jedna z tych temperatur pod kontrolą już jest. Pytanie jak kontrolować temperaturę oleju skrzyni? trzeba coś rzeźbić, czy np. jest miejsce na czujnik w chłodnicy oleju? Jak to jest oryginalnie zrobione w wersjach z osobną chłodnicą oleju?
No i też pytanie czy olej Ci przeszedł w jedną stronę czy płyn chłodzący jednak w jakiejś ilości masz teraz w skrzynce. Spuść olej ze skrzyni i sprawdź jak wygląda. Nie wiem jakie spustoszenia robi płyn chłodzący w skrzyni :/ . Lepiej żeby go tam jednak nie było.
Liczę po cichu na to że skoro ciśnienie w skrzyni jest wyższe niż w obiegu wody, to raczej w drugą stronę dużo nie przeszło. Tak czy siak zleję wszystko ze skrzyni, zajrzę czy nie ma w niej wody ani brokatu, zmienię filterek i zaleję świeżym płynem.
Ostatnio zmieniony 2010-07-26, 15:58 przez laplasjan, łącznie zmieniany 1 raz.
Epic Deflorer

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

2010-07-27, 08:11

Co do czujników temperatury to na silniku jest, ale też często nie adekwatna do rzeczywistości, a dla oleju w skrzyni biegów nie ma, więc przy takiej przeróbce warto sobie dorobić ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”