Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Geometria kół przednich a lift

2010-10-22, 21:04

Witam,

Ostatnio po wymianie opon pojechałem na sprawdzenie zbieżności/geometrii.
Diagnosta powiedział że mam kąty kół przednich w górnej granicy ustawione maksymalnie i zapytał się czy tak zostawić, odpowiedziałem że tak. Diagnosta stwierdził że ustawienie jakiem mam /-\ daje większą stabilność podczas jazdy. Auto mam lekko podniesione - nie wiem ile.
No i teraz pytanie czy tak pozostawić czy zmienić te ustawienia normalne? Czy poprzez takie ustawienia nie zniszczę szybciej opon?

Po przejechaniu około 600 km pojawiło mi się lekkie buczenie (buczało mi mocno na starych oponach) a przy prędkości około 120km/h czasem auto dostaje delikatnych wibracji. koła dziś ściągnięte celem sprawdzenia wyważenia - wszystko ok, tylko człowiek od wymiany opon powiedział że koła leciutko "biją" i faktycznie widać małe zdeformowanie ale dla tego rozmiaru to norma. BFG AT 255/70/16, felgi niby proste.

Piasty miałem wymienione ale jedna coś szwankuje - padł chyba czujnik ABS (mrugał, wł/wył) i zał ABS na jedno koło przednie na suchym asfalcie, może popsuła się piasta i dlatego słychać buczenie.

Amortyzatory nie są w najlepszej kondycji - nadają są słabe ale nie całkowicie padnięte na poziomie 50-60%.

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Geometria kół przednich a lift

2010-10-22, 21:34

A jaki lift robiles? Przedluzyles amory? Masz dluzsze laczniki stabilizatora? Moze amory sie zatarly i bije?
Трактор No.1....

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: Geometria kół przednich a lift

2010-10-22, 21:46

Witam

nie mam pojęcia jaki lift jest zrobiony - auto zostało kupione już podniesione, w górę poszedł chyba około 5-6 cm (porównując zdjęcia). Z tyły są wstawione dłuższe mocowania do resorów, mogę je jutro zmierzyć i podać wymiar, przód to chyba drążkami kręcone.
Da rade to jakoś zmierzyć/sprawdzić aby określić ile poszedł do góry?
Łączniki wymieniłem razem z piastą ale kupowałem "standardowe", odnalazłem jakiś wydruk badania amorów: lewy 99% prawy 56% - niezły rozrzut.

Pozdrawiam

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Geometria kół przednich a lift

2010-10-23, 00:21

z tego co zdążyłem zauważyć u siebie,to podnoszenie ma wpływ na kąty pochylenia przednich kół,a co za tym idzie na zbieżność,przed podniesieniem też miałem mocno pochylone koła,po podniesieniu wyprostowały się,ale do pionu jeszcze im trochę brakuje,a koła okazały się rozbieżne i to mocno,teraz sobie ustawiłem zbieżność i lekko mi ściąga w prawo chociaż ustawienia są w normie,koła już zamieniałem i nie pomogło,ściąganie zaczęło się od wymiany opon,założyłem sobie 265/70 r16 i przy 120km/h też trochę hałasuje,ale to raczej wina bieżnika A/T.
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”