Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 07:56

Witam.
Mój ExII zawsze odpalał na dotyk. Trzy dnia temu nagle pojawił się problem. Jak odpalam go rano lub po ok.8h pobytu w pracy rozrusznik ładnie kręci ale ... silnik załapuje dopiero po 10-15 obrotach wału. Jak już zapali obroty trzymają równo, idealnie reaguje na dodanie gazu, nie przerywa, brak kontrolki check engine. Mogę go wówczas również zgasić i odpalić na nowo bez żadnego problemu.
Zastanawiam się co może być przyczyną: jakiś czujnik temperatury lub dawno niewymieniony filtr paliwa? Boję się, że któregoś dnia nie odpali.
Z góry dzięki za cenne wskazówki.
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 08:09

sprawdź po całym dniu stania albo po nocy jak wygląda ciśnienie na listwie paliwowej, to taki zaworek co jak wentyl wygląda, pod przepustnicą. Powinno siknąć paliwem. Potem przekręć do zapłonu ale nie odpalaj i słuchaj czy pompka paliwa napełnia układ (1-2 bzyczenia z okolic baku) i sprawdź też ciśnienie na listwie.

Ale równie dobrze może to być zupełnie co innego.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 08:27

Radku, dziękuję za podpowiedź. Myślałem o pompie paliwa ale nie wiedziałem jak ją sprawdzić - o zaworku nie wiedziałęm :-)
Ale właśnie sprawdziłem akumulator jakimś dziwnym urządzeniem ;-) które pożyczył mi elektryk. Urządzenie podało, że akumulator nadaje się do ładowania, a przecież właśnie przejechałęm 20km. Ciekawe jaki jest słaby po całonocnym postoju? Mam nadzieję, że to będzie przyczyną bo mam zapasowy akumulator :-D Dam znać.
PS. Mam akumulator 74Ah, nie powinien być mocniejszy?
Ostatnio zmieniony 2011-02-04, 08:30 przez maciejandrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Maciej

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 08:32

Moim zdaniem problem tkwi w cofaniu paliwa. Zanim odpalisz po długiej przerwie, załącz stacyjkę i poczekaj aż pompka popracuje i dopiero kręć. Paliwo powinno dopłynąć i powinien zatrybić bez problemu.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 08:47

dlatego pisałem o sprawdzeniu ciśnienia - jeśli będzie brak to może za to odpowiadać zaworek na listwie wtryskowej - bo SOHC 99 w górę nie mają powrotu paliwa - tylko zaworek na podciśnienie na listwie który powinien podtrzymywać paliwo w układzie :)

pisałem o tym tutaj bo sam walczyłem swego czasu z podobnym problemem:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... y&start=15
masz tam fotki zaworka do mierzenia ciśnienia oraz sam regulator ciśnienia.

aku masz OK co do mocy, a skoro kręci to nie kwestia aku.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 11:17

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:49 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

leszek4328
Posty: 29
Rejestracja: 2011-02-02, 21:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 16:49

jakie powinno być ciśnienie na listwie?
mam podobny problem że rano nie chce palić

jomm
Posty: 35
Rejestracja: 2010-12-29, 00:23
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 18:11

Problem z odpalaniem rano może być też związany z zawilgoceniem układu zapłonowego (świece, cewka ). Moje autka palą na styk, kiedy jest mróz lub ogólnie sucho, a po kilku obrotach wału kiedy jest mgła itp.

A jeśli aku nie jest w pełni naładowany to pompa też może troszkę za słabo podawać - ale tego to nie jestem tak na 100% pewien. Należałoby sprawdzić stan samego akumulatora lub alternatora.
jest: EX'95 4,0 OHV+LPG , Ranger'11 3,0 TDCi

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 21:48

Po kilku godzianch sprawdziłem kolejny raz akumulator - urządzenie sprawdzające podało KO - do wymiany. Auto odpaliło i kręciło bez problemu jednak znów chwilę to trwało aż załapał. W poniedziałek podłącze nowy akumulator i zobaczymy co będzie. Zaworek ciśnienia paliwa sprawdzę z rana.
A od jutra czeka mnie montaż bagażnika dachowego, dodatkowych 9 halogenów oraz ..... ciekawostkę - zdradzę Wam jeśli wszystko się uda w nowym temacie.
PS. Radku - postaram się zrobić (już zacząłem) fotomanuala, tak jak obiecałem :-)
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 22:06

Witam
A może problem w alternatorze?
Zmierz napięcie ładowania.

Zbychoofc
Posty: 46
Rejestracja: 2010-04-03, 17:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-04, 23:13

te urzadzenia do sprawdzania akumulatorow to jesta wielka pomysła.
Posługiwalem sie takim testerem jak pracowalem w aso. Tester mowil ze akku jest do wymiany poczym sie na gwarancji wymienialo a potem bralismy te niby zepsute akku ładowalo sie i byly ok. U siebie mam taki akku i trzyma juz 3 lata, pare aut które serwisuje również nienarzekaja.

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-05, 01:26

chociaż może to być również inny problem, podobne objawy mieliśmy przy grand voyagerze, okazało się że czujnik położenia wału był rozwalony, raz dawał sygnał, a raz nie.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-05, 08:11

chociaż może to być również inny problem, podobne objawy mieliśmy przy grand voyagerze, okazało się że czujnik położenia wału był rozwalony, raz dawał sygnał, a raz nie.
i to jest drugi trop który chciałem podać po sprawdzeniu ciśnienia na listwie :) żeby stopniować napięcie :D

leszek4328 prawidłowe ciśnienie podawałem w tym temacie do którego wstawiłem link parę postów wyżej - musisz go przelecieć bo jest tam z 5 stron czytania :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-06, 01:51

potrafił stanąć na skrzyżowaniu i nie odpalić przez 20 minut.
ale zlokalizowanie usterki było mozliwe dopiero po połączeniu diod kontrolnych pod kilka czujników i obserwację podczas jazdy jaka dioda świeci lub nie. A jaka zgaśnie kiedy motar zgaśnie.

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 183
Rejestracja: 2010-12-06, 20:01
Lokalizacja: wawa

Re: Problem z rozruchem silnika

2011-02-06, 11:49

potrafił stanąć na skrzyżowaniu i nie odpalić przez 20 minut.
ale zlokalizowanie usterki było mozliwe dopiero po połączeniu diod kontrolnych pod kilka czujników i obserwację podczas jazdy jaka dioda świeci lub nie. A jaka zgaśnie kiedy motar zgaśnie.
Sprytnie ;D - trzeba było zostawić taką "Check Choinkę" na przyszłość :)

A odnośnie tematu - jeżeli nie masz lpg - bo nie jest to napisane w podpisie opcje to :
- Cofające się paliwo ( przed odpalaniem przekręcić kluczyk pare razy na zapłon bez odpalania)
- Czujnik położenia wału - raczej nie ale można przeczyścić

A może coś nie tak z rozrusznikiem ??(Tulejki, kabel plusowy od Aku) i kręci powoli a wydaje Ci się że to akumulator.

Jeżeli tak uparłeś sie co do akumulatora - najpierw sprawdź ładowanie alternatora bo szkoda wklądać nowy aku jak masz zwalone ładowanie albo coś Ci ten aku rozładowuje na postoju.
Ostatnio zmieniony 2011-02-06, 11:57 przez Kamil, łącznie zmieniany 2 razy.
Było : Fiat 126p 76r 600, Skoda Rapid 136, Mercedes 190 84' Klasyk ;), Sierra 2.3D, Peugeot 205, 2 x Escort kombi, Scorpio 2.9 Cosworth R.I.P.

Był Ex II V8 "Bajer" Edition

Wróć do „WARSZTAT”