Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 17:08

zdemontowałem skrzynię wymieniłem kanwenter,poskładałem wszystko do kupy i du..a.
skrzynia pracuje identycznie jak przed wymianą konwertera.
wniosek z tego że winne nie jest sprzęgło lock up :533:
pozostało mi wyciągnąć skrzynię jeszcze raz i rozebrać ją w drobny mak.musi być jakaś przyczyna że skrzynia świruje a dodatkowo nie podoba mi się drugi bieg(mam wrażenie że się ślizga)pas 2-ki już regulowałem i on jest ok.
Załączniki
ABCD0016.JPG
ABCD0016.JPG (71.22 KiB) Przejrzano 3467 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 17:09 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 18:43

Znalazłem dzisiaj informacje, że dobrze jest sprawdzić

ECT (Engine Coolant Temperature) czujnik temperatury płynu chłodzącego
i BOO Brake ON/OFF obwód czujnika hamulca podający impuls na komputer (EEC) informujący o położeniu pedału hamulca.

Dlatego może kiedy jechałeś 70 km/h i wcisnąłeś lekko pedał hamulca nie zadziałał system lock - up


Brake On/Off (BOO) Switch 13480:

BOO jest podłączony do pedału hamulca. Kiedy pedał jest naciskany przełącznik BOO podaje sygnał napięciowy do PCM.

PCM podaje informacje do TCC (lock up ), że został użyty hamulec.


Objawy: Nie zadziała na ON -sprzęgło konwertera nie otworzy przynajmniej w 1/3 przepustnicy
Nie działa na OFF lub nie podłączony – sprzęgło konwertera nie rozłącza gdy hamulec jest używany.
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 20:10 przez mika, łącznie zmieniany 7 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 20:23

Jak lampy stop są to raczej sygnał pedału jest, idąc tą drogą to jeszcze pare innych rzeczy należałoby sprawdzić, ale moim zdaniem to raczej problemy z 3-4 i ogólnie biegami powodują świrowanie lock-upa, a nie lockup powoduje świrowanie biegów. Ta skrzynka to jaka jest dokładnie, płyta z iloma elektrozaworami i jeszcze z governorem czy już bez?

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 20:30

governora już nie ma.zaworów jest chyba 6(4 z lewej 2 z prawej).
o czujniku przy pedale już rozmawiałem z Miką i zdaje mi się że właśnie jest tam tylko jeden czujnik .zapala światła stopu i struje lock up.chyba że są dwa?

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 20:58

O ile wiem jest jeden, zresztą ten schemat co mika pokazał, też tak podaje. Zanim rozniesiesz skrzynię w mak, warto się przyjrzeć bardzo dokłądnie TPSowi, czujnikowi przepustnicy, bo on też rzutuje na lock-up i na 3-4, jak jest jedno drobne miejsce uszkodzone, to może silnik nie zdąża zareagowac obrotami, a EEC zdąża blokować i świrowac zaworami na skrzyni.

A jak to jest skrzynia serii bez governora, to szambo głębsze :? po sygnale hamulca i TPSie itp jest w pytę możliwości, na początek zawór EPC w płycie, ten proporcjonalny, co zastępuje governor, potem pośredni czujnik prędkości, jeśli jest, takie coś jak czujnik halla na podporze centralnej w skrzyni, potem czujnik prędkoci wylotowej skrzyni (szczerze, to nie pamiętam gdzie i skąd idzie w Explo), potem cała reszta zaworów...

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 21:16

tak,czuję że czeka mnie szukanie.na suporcie jest czujnik i to jedyny w skrzyni który może czytać prędkości obrotowe.następne są na reduktorze ale zdaje mi się że z nich tylko VSS(czujnik prędkości pojazdu) streruje skrzynką.
mogę sprawdzić ten czujnik na suporcie ale nie mam danych.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 21:33

gdy zaczyna migać kontrolka O/D pojawiaja sie kody 645,646,647 - mozesz to jutro sprawdzić.

Pliki zawieraja opis dzialania i opis blędów

Transmission Electronic Control System
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 23:10 przez mika, łącznie zmieniany 5 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 22:23

Mika zobacz ten opis auta z allegro:

Sprzedam piękną amerykańską terenówkę słynnego Explorera . Auto zadbane z super elastycznym silnikiem i pięknym automatem który nawet przy 50km/h włacza nadbieg i mimo 1100rpm ma siłę jechac przy okazji mało paląc przy toczeniu po mieście Auto ma komplet wyposażenia elektrycznego wszystko sprawne. Auto stoi na pięknych chromach. Cena do negocjacji telefon do właściciela 600-390-290.

97r.4.0 OHV.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 22:26

gdy zaczyna migać kontrolka O/D pojawiaja sie kody 645,646,647 - mozesz to jutro sprawdzić.
No z tego wynika że komputerowi się wydaje że za kaszanę odpowiadają zawory zmiany biegów, czyli któryś z SSów, szczególnie nieszczelne ss1 i ss2. Jakby to było prawdą, to by było łatwo i przyjemnie, ale szanse na to są średnie, jeśli Daniel rozebrał płytę, sprawdził zawory, także na przejścia, i nic nie znalazł, to może się okazać, że to się tylko kompowi wydaje

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 22:35

Shift Solenoid Assemblies (SS1, SS2, SS3) (7M101):
tłumaczenie
OPIS:
trzy on/ off solenoidy są używane do kontrolowanej zmiany biegów. Są one na głównej płycie sterującej. Solenoidy są dwudrogowe, normalnie otwarte.

Solenoidy SS1, SS2, i SS3 umożliwiają wybór biegu od 1 do 4 przez kontrolowanie ciśnienia na tych zaworach.

Objawy: SS1 Niewłaściwy wybór biegu zależący od wadliwego trybu pracy i położenia dzwigni zmiany biegów.
Błędy na ON – 1 i 2 bieg
Błędy na OFF – 2 i 3 oraz 4 bieg tylko

Kody błędów : 621*, 645**, 646**, 647**, 648**, P0750*, P0751**, P0731**, P0732**, P0733**, P0734**, P1751**.

Objawy: SS2 Niewłaściwy wybór biegu zależący od wadliwego trybu pracy i położenia dzwigni zmiany biegów.
Błędy na ON – tylko 2 bieg
Błędy na OFF – 1 i 3 oraz 4 bieg tylko

Kody błędów: 622*, 645**, 646**, 647**, 648**, P0755*, P0756**, P0731**, P0732**, P0733**, P0734**, P1756**.

Objawy: SS3 Niewłaściwy wybór biegu zależący od wadliwego trybu pracy i położenia dzwigni zmiany biegów.
Błędy na ON - silnik nie hamuje, 4 bieg i nieprawidłowy wybór biegów
Błędy na OFF tylko 1, 2, 3 bieg.

Kody błędów:641*, 648**, 647**, P0760*, P0761**, P0733**, P0734**, P1761**.

* sprawdzenie obwodu zewnętrznego generowane tylko prze przyczyny elektroniczne

** może być również wywoływany przez nie - elektryczny osprzęt.

[ Dodano: 2008-05-02, 22:37 ]
gdy zaczyna migać kontrolka O/D pojawiaja sie kody 645,646,647 - mozesz to jutro sprawdzić.
No z tego wynika że komputerowi się wydaje że za kaszanę odpowiadają zawory zmiany biegów, czyli któryś z SSów, szczególnie nieszczelne ss1 i ss2. Jakby to było prawdą, to by było łatwo i przyjemnie, ale szanse na to są średnie, jeśli Daniel rozebrał płytę, sprawdził zawory, także na przejścia, i nic nie znalazł, to może się okazać, że to się tylko kompowi wydaje
myslisz ze to PCM ?
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 22:38 przez mika, łącznie zmieniany 3 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 22:44

Nie, w innym sensie "wydaje mu się", myślę że to może być po prostu przeciek w prawie dowolnym miejscu, płyta, blacha, suport, tłok albo sprzęgło czwórki, ogólnie ch... go wie gdzie, a komputer jest głupi jak but, widzi parę czujników itp, i jak włącza coś tam coś tam, to mu ciśnienie i prędkości cośtam cośtam, no to uznaje że to te kody. Ale jakaś szansa że to któryś z EZetów jest, można rozważyć jakąś podmiankę tych SS1 i SS2, jak jest z czego przełożyć. Tak w ogóle, SS1 to ten najbliższy serwa wstecznego, SS2 to ten trzeci od przodu po drugiej stronie, można im się przyjrzeć bardzo dokładnie, może podmienić.

[ Dodano: 2008-05-02, 22:50 ]
Ogólnie, moim zdaniem bardzo możliwe że sytuacja jest opisana przez ** w tym co tłumaczyłeś :?
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 22:52 przez Boni, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 22:52

gdy zaczyna migać kontrolka O/D pojawiaja sie kody 645,646,647 - mozesz to jutro sprawdzić.
Boni tylko że Mika podał te błędy jako informację że skrzynia z takowymi może podobnie się zachowywać.

błędy u Miki to
33-nie reaguje EGR w czasie testu(błąd który ma każde ex I)
176-sonda-skład mieszanki
542-niedostateczna lub brak masy przy zasilaniu pompy paliwa

nie ma błędów które mówią coś o skrzyni chociaż dwa razy doprowadziłem do mrugania kontrolki OD.być może mój skaner nie odczytuje tych błędów ale to mało prawdopodobne.

jeżeli ktoś ma inny opis w/w błędów to proszę o jego podanie

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:02

Fcuk, mika mi namieszał, zrozumiałem, że ma te błędy o zaworach :P

Te kody w moich kwitach są opisane jak u ciebie. Jak nie ma żadnych błędów od skrzyni, no to tym bardziej przesrane...

Patrzyłem po dysku czy mam opis od tego nieszczęsnego czujnika na suporcie i od zaworu EPC, bo to najpowszechniej pieprzy zmiany biegów w tych wersjach skrzyni, ale nie mam szczegółów, ja dłubię w starszych A4LD.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:12

z tymi błędami zaworów to niech Mika się jeszcze wypowie bo ja też zgłupiałem.

taki czujnik co jest na podporze miałem kilka razy w ręku przy innych naprawach a nigdy go nie zmieżyłem-ale człowiek głupi.
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 23:14 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:13

Panowie, pierwszą diagnozę, którą otrzymałem w serwisie to kody 645 647. Nie wiem czy mi gość ściemniał czy nie.


Post z 2007-08-07,

Odwiedziłem dzisiaj moj kochany warsztat i odpowiedz jest nastepujaca:

pojawiły sie blędy:
646 (M) Transmission 2nd gear failure - Transmissions
647 (M) Transmission 3rd gear failure - Transmissions

Jednak dało sie podłaczyk podłaczyc komputer.

Elektryka skrzyni jest okay.

Co dalej zrobie jeszcze nie wiem, mam pojechac to super fachowcow w Gdańsku Sosnowski NR 1 w Trojmiscie. Jutro zadzwonie do serwisu i porozmawiam.

:arrow:
Do dnia dzisiejszego 50 km/h i sie zaczyna
Ostatnio zmieniony 2008-05-02, 23:21 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „WARSZTAT”