Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 21:41

Jankes a to auto Bondka to jest to co Ty miałeś?

co do spadku ciśnienia przy obróconej panewce to standard.ciśnienie z pompy i "dzie" na wał i dalej do góry na hydraulikę.jeżeli na wale są straty ciśnienia to zaczynają dzwonić samoregulatory i na gorącym silniku na wolnych obrotach ginie ciśnienie oleju.powinno być słychać jednak stukot panewki zwłaczsza jak Krzysztof Kurek napisał gdy silnik schodzi z obrotów po przygazówce na postoju(im cieplejszy silnik tym mocniej).

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 21:50

Jeśli obróciła sie korba, bo główna może nie stukać, a jak smarowane są tuleje wałka przekazującego napęd na tylny rozrząd? Może tam ucieka?
Ostatnio zmieniony 2008-11-14, 21:51 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

chevidan

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 21:55

też jest taka możliwość.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 22:12

No to tak czy owak kanał...
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 22:41

czesc mialem tak samo cisnienie na na tak zwanym luzie zero po dodaniu gazu mniej wiecej do 1100 obr cisnienie wracalo na swoje miejsce , przyczyna tlok w pompie u mnie skrecił tak mozna najprosciej powiedziec skutek rozwalona kaseta tyle dobrze ze z przodu . za pompe dalem 960 zł. chyba dokladnie nie pamietam a rozrzad jest gdzies cena w tematach .polecam nie jezdzic dopuki sie wszystko nie potwierdzi co i jak bo moze kasety wytrzymaja ! pozdrawiam !
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-14, 23:00

Daniel to jest dokładnie to auto co ja miałem... kupione od mlodywafel... o ile nie pokręciłem nicka.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-15, 19:10

No tak,tylko pompa była wymieniona na nową...
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-17, 10:31

Otóż to, w serwisie włożyli nową pompęi twierdzą, że objawy zostały te same.
Sami nie wiedzą co jest, wiec kazałem założyć starą pompe i zwrócić samochód.
Dzisiaj obieram samochód, zaholuję do domu - jest niedaleko, ale wciąz nie mam pojęcia co dalej.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-17, 12:15

Nie wiem gdzie jest zawór regulacyjny ciśnienia oleju, jeśli w pompie tzn. że jest OK, bo jak twierdzisz, po wymianie pompy na nową nic się nie zmieniło. Jeśli w innym miejscu to może on "wisi". Haynes pisze, że może być przyczyną zanieczyszczony filtr oleju lub "strainer" w słowniku jest to wyjaśnione jako separator, ale kompletnie nie wiem gdzie to coś jest.
Potem pozostaje już tylko zdjęcie miski i kontrola stanu panewek głównych i korbowodowych. Ciśnienie może uciekać jeszcze na łożyskowaniu wałka napędu tylnego rozrządu, wałka wyrównoważającego, oraz samych wałków rozrządu. Ale do skontrolowania tego to niestety trzeba silnik rozebrać w mak.
Czy może zagotowałeś silnik niedawno?

[ Dodano: 2008-11-17, 22:00 ]
Ja sobie tak myślę, że chyba wiem co może być przyczyną. Obejżałem materiał zdjęciowy z naprawy tego silnika. Wspomniano tam o fakcie skrzywienia wału na 3.5 "dychy", no jest to ogromne odkształcenie. Udało się go wyprostować do bicia w granicach 8 setek.
Niestety według danych remontowych luz akceptowany na głównym czopie zamyka sie wartością 0.002 cala co daje ok. 0.05mm. Wydaje mi się, że wał wygniótł panewkę i tu należy szukać rozwiązania problemu.
Ostatnio zmieniony 2008-11-17, 12:17 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 09:41

Oto najnowsze wieści z frontu:
Wczoraj rozmawiałem z mechanikiem, który robił: on jedynie bez ruszania silnika odkręcił miskę olejową na tyle, by móc wyciągnąć i wsadzić pompe olejową. W oleju było pełno opiłków metalu.
Przed wymianą pompy, mierzyli ciśnienie było 0,5 bara, dlatego sądzili, ze to pompa.
Silnik dzwoni na wszystkich zakresach nie tylko po przygazowaniu, jak pisaliscie na forum, w przypadku gdyby to byla panewka.

Te opiłki metalu są dość zastanawiające.

A powiedzcie mi, czy da radę od dołu wyciągnąć wał i zmienić panewki, bez wyjmowania silnika? Bo samo wyciąganie silnika to juz jest niezły koszt..
Ostatnio zmieniony 2008-11-18, 09:47 przez bondek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 14:04

no to teraz musisz wszytskie opiłki na stół i składasz puzle to co wyjdzie z tego składania to będzie to co się zepsuło ale serio niezły bigos
bo jesli opiłki to coś się zmieliło kolega robił remont motoru z powodu padnietej pompy oleju ale tobie podobno wymieniali już i to nie to

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 14:21

Najchętniej to bym spróbował sprawdzić teorię Krzytofa, alenie mam zaprzyjaźnionego warsztatu w okolicy.
Może Warszaffka coś poleci?
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 14:24

w okolicy to nie bardzo.. Łódz, Bydgoszcz - najblizsze typy na powazniejsze roboty chyba ze Adam533 by sie podjal i mial czas :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 18:54

Rady nie ma, trzeba zajrzeć do środka, zobaczyć skąd te opiłki choć najpewniej będą to panewki. Wał do roboty, panewki do wymiany. Oby tylko reszta była OK. Wygląda na to, ze bez wyjmowania silnika nic nie zrobisz jednak. Choć może to też być wina lekko zmielonego napinacza łańcucha rozrządu. Tył był napewno robiony przez Daniela.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: Ciśnienie oleju

2008-11-18, 19:57

tak jak pisałem Ci na PW.zaczął bym od sprawdzenia góry silnika.jeżeli mostki na wałkach rozrządu są ok i przewód podający olej na wałki,to zostaje tylko wyciągnąć silnik.wału z dołu nie wyciągniesz bo nie zdejmiesz miski olejowej.jak byś nawet opuścł zawieszenie i wytargał miskę to i tak trzeba zdjąć głowice żeby wyciągnąć korbowody.dodatkowo trzeba zdjąć skrzynkę biegów a i tak nie dasz rady opanować tylnego rozrządu bez wyjęcia silnika.
nie ma opcji żeby zrobić coś bez wyjęcia silnika,chyba że coś się stało na samej górze.

Wróć do „WARSZTAT”