Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 12:22

U mnie syczy któryś przewód tylko nie jestem w stanie go zlokalizowac...biegi zmienia "śpiewająco".
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044

piotrb90
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-13, 18:57
Lokalizacja: Cze-wa

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 20:22

Valdi, u mnie jest to samo tylko jak bardzo zimny to nie slychac go a po 1 minucie zaczyna i caly czas syczy

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 21:00

jutro wszystko będzie jasne jade na kanał do zaprzyjaźnionego mechanika,
Wszystko zaczęło się od tego jak nie odpalił, jak już pisałem po kilku godzinach odpalił i syczy dziwnie chodzi ...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 10:36

A jak w końcu powinno być z tym wiatrakiem chłodnicy: po odpaleniu się załącza i kręci, a potem ma się zatrzymać sam ... jeżeli powiedzmy nie będę ruszał nigdzie z postoju?
Po jakim mniej wiecej czasie sie zatrzyma? :?:
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 11:05

:D
wiatrak się nigdy nie zatrzymuje... kręci się dzięki sile odśrodkowej. Wiskoza zapina go kiedy potrzebne jest "poważne" chłodzenie.

W celu sprawdzenia czy wiskoza zapina czy nie raczej nie polecam stosowania "ręcznych" prób zatrzymania wiatraka... taka akcja może skończyć się nieładnie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 11:24

W celu sprawdzenia czy wiskoza zapina czy nie raczej nie polecam stosowania "ręcznych" prób zatrzymania wiatraka... taka akcja może skończyć się nieładnie.
Auuuuu.... :shock: Wyobraźnia działa ;-) :-/
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 12:08

:D
wiatrak się nigdy nie zatrzymuje... kręci się dzięki sile odśrodkowej. Wiskoza zapina go kiedy potrzebne jest "poważne" chłodzenie.

W celu sprawdzenia czy wiskoza zapina czy nie raczej nie polecam stosowania "ręcznych" prób zatrzymania wiatraka... taka akcja może skończyć się nieładnie.
A no to to juz wiem.. :mrgreen: że nie ręcznie. Więc jak?
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 12:23

nijak... po prostu nie jest to dobre rozwiązanie, żeby próbować zatrzymać obracający się wiatrak. Różnicę powinieneś widzieć gołym okiem... wiatrak z rozpiętą wiskozą obraca się swobodnie, przy zapiętej wiskozie obraca się szybciej... przy wchodzeniu na obroty wiatrak zajmie chwilę żeby się wkręcić za silnikiem jeśli jest rozłączony... jak jest spięty rozpędza się razem z silnikiem i to także słychać... silnik pracuje ciężej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 12:34

:-) no tak ja tego pewnie nie zaobserwuje..za mełe doświadczenia mam; Ale wiem że na poczatku jak sie tylko włączy silnik, i załaczy wiatrak, to dość silnie dmucha jak sie otworzy klape; natomiast nieraz (jeżeli się obraca niby wlasnym ciągiem, to podmuchu takiego prawie nie czuc; Więc po tym wnioskuję żę rzeczywiści nieraz się dołącza a nieraz jest odłączony;
Ostatnio zmieniony 2011-01-14, 12:35 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 12:40

i to jest trafne określenie... inaczej raczej trudno sprawdzić.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 13:36

jakie tam trudno, bierzesz szmate w lape, zwijasz w kule, powoli ja przytykasz to wentylatora z boku az zatrzymasz smiglo i czekasz az nagrzeje sie motor, jak go zacznie wyrywac z reki po nagrzaniu silnika do temperatur slusznych to znaczy ze wisko sprawne :)

jak sie go wogole nie da zatrzymac za pomoca szmaty bo jest "za silny" to zachodzi obawa, ze wisko jest zblokowane

jak ktos sie boi takich metod (nie wiedziec czemu, chyba ze ma alergie na szmate ;) ) to istnieje 2 stary indianski sposob - przywiazuje sie slabym sznurkiem czy gruba nicia (dratwa) jedna lopate wiatraka do czegos w okolicy mocnego i czekamy az silnik sie nagrzeje, jak zerwie sznurek kolo 90st to wisko sprawne :mrgreen:
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-14, 14:28

chytre bardzo chytre SPEEDO :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-15, 23:29

wiatrak z walniętą wiskozą pięknie słychać :lol: ,wydaje mi się że sprawna wiskoza pozwoli na swobodne obracanie wiatraka "nieuzbrojoną"ręką przy wyłączonym i zimnym siniku.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-16, 18:51

no, Twoja teoria dotyczy tylko wiatraka walnietego "na zblokowanie" - ale z moich doswiadczen wynika, ze zblokowany to on jest zrzadka, najczesciej jego zgon polega na tym, ze nie zatrybia go w wysokich temperaturach i zawsze sie kreci anemicznie
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-16, 22:24

masz rację,jak walnięty "na zimno" to moja teoria się sprawdzi,ale jak nie działa na ciepło to rzeczywiście próba ze szmatą chyba najlepsza. :grin:
tel. 606414212

Wróć do „WARSZTAT”