Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Zgrzyta

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 18:45

conversion kit to dwie nakrętki i blaszka stabilizująca i blokująca obrót tej pierwszej - za pomocą tego zestawu uzyskuje się potrzebne dociągnięcie łożyska koła

tak jak napisałem można wykorzystać części od automatów tylko jest trochę kombinacji i nie do końca jest to profesjonalnie

manius

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:03

panowie 8)
tak sobie siedze i dumam nad tymi sprzegielkami
wiecznie jakies klopoty, ciagle kogos trafia

czemu nikt jeszcze nie wpadl na pomysl wypieprzyc w diably to ustrojstwo
i zespawac/polaczyc piasty z poloska na amen :roll:
nie chce podejmowac dyskusji nad wyzszoscia Ex2 nad Ex1 i odwrotnie
ale 2 takich sprzegiel nie ma (wszystko jest na fest)

no bo wlasciwie po co one sa :x
obojetnie czy automatyczne czy manualne
tylko zadyma z tym, poza tym w terenie trza wychodzic zeby wlaczyc
albo pare metrow do tylu zeby wylaczyc (biada jak ktos zapomni :-( )

i tak jezdzicie caly czas na 2WD, i tylko w terenie wlaczacie Auto czy Low :-)

jedyny plus to ze przy wylaczonych sprzeglach
nic poza kolami sie nie kreci
wal, dyfer + poloski stoja w miejscu
niby jest to jakas oszczednosc, bo mniejsza ilosc elementow napedzanych
no i moze jakies tam mniejsze zuzycie paliwa ;-)

PYTANIE
jak duza jest oszczednosc w stosunku do ceny tych sprzegiel :roll:
co sie oplaca 8)

nemrod

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:06

co sie oplaca
migomat locker
:D

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:10

manius oszczędność wbrew pozorom jest duża, bo jeżdżąc ze zblokowanymi sprzęgiełkami na sztywno pracują również koła w moście i most niestety znacznie szybciej się zużyje
paliwa idzie tak z 10% więcej
krzyżaki dostają też za swoje (albo nie za swoje? ;-) )
uszczelniacze w moście szybciej wyjdą...

a co do sprzęgiełek spiętych na sztywno to kiedyś proponował to już yony... jak on to nazwał... migomatlocker czy jakoś tak :-D

manius

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:16

hmm
no niby tak ale mam wątpliwości co do tego nadmiernego zużycia
te elementy sie tylko luźno kreca
w dodatku bez jakiegokolwiek obciążenia/naprężeń :-D

w Ex2 kreci sie wszystko cały czas, a bebechy niewiele się różnią 8)
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 19:17 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:45

są sprzęgiełka bo to porządna przekładnia-dana 35 :-D .wyje w czasie jazdy jak wściekła w dodatku nie ma przegubów na półosiach tylko krzyżaki,nie dały by rady.jak kupiłem expo,kiedy wyjechałem na czarne po pierwszym oraniu wyłączyłem napęd przedni ale nie odpięły się sprzęgiełka i jechałem nieświadomy z hałasem pod autem.po drodze liczyłem ile kasy mogę pożyczyć na renont auta,aż gdzieś cofnołem i ucichło. :lol:

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 19:55

jak zepniesz na stałe a masz blokadę z przodu to będzie ci żarło przy każdym skręcie... łomotało, podskakiwało... po co kręcić całością cały czas... ja wiem, że to trochę z lenistwa też no bo nawet do manuali trzeba wyłazić i włączać lub odłączać...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 21:21

Różnica w jeździe z zapiętymi sprzęgiełkami jest taka chociażby, że auto od razu jest lekko przymulone ( na czarnym). Czuć większe opory w układzie. Są tacy co cała zimę zostawiają je załączone, a 4x4 uruchamiają przyciskiem na tablicy. Ja wolę jeździć oszczędniej, cichszej i bardziej dynamiczne. Jak jadę do lasu czy nad rzekę, to przewietrzam się i włączam sprzęgiełka i ewentualnie później operuję przyciskiem 4x4.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 21:25

to EX2 nie ma w ogole sprzegielek? :eek:

no coz... lepiej sie pozno dowiedziec, niz wcale ;-)

A ja sie wlasnie zastanawialem po jakim czasie sie u nas sprzegielka zapinaja/odpinaja od chwili przekrecenia pokretla na kokpicie... :roll:
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 21:29

Czy czasami w II nie jest to uruchamiane systemem podciśnienia? Swoją drogą jestem ciekaw. Musso, którym jeździłem tak miało. Tylko, że wiecznie to psuło się. Nawet w późniejszych Rextonach nie udało się zlikwidować fabryce tego problemu.
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 21:48 przez ŁYSY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shogun
Posty: 93
Rejestracja: 2007-07-19, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 21:45

Sprzęgiełka s dobrym rozwiązaniem ale trzeba o nie zadbać (przeglądać co jakiś czas a nie dopiero jak nawali) Wersje zastępcze pewnie działają ale nie wiadomo jak z obciążeniem wałków, tu jest dobrane tak że poleci sprzęgiełko a nie reszta.Jak już wcześniej pisałem to za mała duperela żeby wydawać jakąkolwiek kasę i dziwię się ze wszyscy tylko by wymieniali na inne.Stare nie działające można naprawić ,mnie zajęło naprawa ok 1 godziny ,i chodzi do dziś bez problemów.Ktoś pisał na forum i był bardzo bliski rozwiązaniu przyczyny problemu uszkodzenia sprzęgiełek ,to są łożyska kół i łożyska sprzegiełka .Jak luz duży robią sie skosy i sprzęgiełka bokiem atakuja i najczęsciej coś zmieli lub peknie .I terza ważne jeśli w sprzegiełku nie jest peknięty pierścien mimo przytartych żabków i nawet pokruszonych tych trzech występów to takie sprzegiełko jest do naprawy domowym sposobem,tylko trochę checi.Mnie dłużej zeszło na rozpracowaniu czemu nie działa i dlaczego się pokruszyło niż sama naprawa.Nie mam zdjęc z naprawy brak było aparatu ale zainteresowanym podam co i jak robić .

Drabster
Posty: 113
Rejestracja: 2008-01-02, 17:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 21:55

Będe dzwięczny
Ludzie zapomnieli o tej prawdzie.
Lecz tobie nie wolno zapomniec.
Stajesz sie odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiles."
("Maly Ksiaze" Antoine Saint-Exupery)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:00

gotowe... zdjęcie na maila wysłałem co byś wiedział o co chodzi. Do zdjęcia automatów wystarczy jakiś francuz ale do założenia i dociągnięcia manuali potrzeba specjalnego klucza.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Shogun
Posty: 93
Rejestracja: 2007-07-19, 23:34
Lokalizacja: Łódź

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:00

Manius mam prośbę jak masz gdzieś sam fragment sprzęgiełek tej korony na rysunkach to wstaw a ja podam gdzie co dołożyć i jak zmierzyć bo tak to bedę opisy długie musiał robić ok

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Zgrzyta

2008-01-03, 22:01

gotowe... zdjęcie na maila wysłałem co byś wiedział o co chodzi. Do zdjęcia automatów wystarczy jakiś francuz ale do założenia i dociągnięcia manuali potrzeba specjalnego klucza.
...lub młotka, przecinaka i trochę pojęcia ;-)
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 22:02 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Wróć do „WARSZTAT”