Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-07, 08:36

5- Mechanik zasugerował cewkę zapłonową. Może mieć związek?
zrób wieczorem test spryskiwacza do kwiatków :) popatrz czy nie strzela na boki. Idealnie byłoby podmienić cewkę na inną i pojeździć trochę (może ktoś ma na boku niepotrzebną chwilowo to by Ci podesłał). Albo dogadaj się z chłopakami z autami na części, że Ci przyślą i jak to naprawi problem to kupisz, a jak nie to odeślesz :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

G.Cowlley
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-06, 22:03
Lokalizacja: Czech Republic

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 00:53

I had this problem on more cars, it is specialy trouble OHV engines, look about Camshaft position sensor, inside are often damaged or rusted, danger it must be adjusted! It was first, no onemore time was death EECIV , this you cannot repair and you can only change it, you can look about crankshaft position sensor if is clear and at good position, clear contacts...this are troubles witch i repaired
Ford explorer club czech
explorer master

miki666

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 08:46

I had this problem on more cars, it is specialy trouble OHV engines, look about Camshaft position sensor, inside are often damaged or rusted, danger it must be adjusted! It was first, no onemore time was death EECIV , this you cannot repair and you can only change it, you can look about crankshaft position sensor if is clear and at good position, clear contacts...this are troubles witch i repaired
uwaga tłumacze :)
miałem taki problem w innym samochodzie, to specyficzny problem silnika ohv, popatrz na temat CAMSHAFT pozycja sensora, wewnatrz czesto DAMAGED or rusted, niebezpieczne i musi byc adjusted. It was first, no onemore time was death EECIV, tego nie mozesz naprawic tylko trzeba wymienic, mozesz popatrzyc about crankshaft position sensor jesli jest czysty i w dobrej pozycji przeczysc zlacza.... to powinno pomoc----- koniec tlumaczenia--- mozna poprawiac :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 12:31

przetłumaczyłeś najmniej interesującą treść ;P a po co?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 15:14

Decania spróbój tak : już kilka razy o tym pisałem w innych wątkach a mianowicie wyciągnij komp silnika i zerknij czy nie ma na nim bialego nalotu u mnie taki był :shock: ten nalot powoduje brak masy na blok sterujący( komp) obijawy miałem podobne jak ty ;-) z tym że nie musi to być akurat to kilku chlopaków miało problem podobny do twojego ale komputerki mieli czyściutkie :-P

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 21:36

Dzięki Rad-T.
Idealnie byłoby podmienić cewkę na inną i pojeździć trochę (może ktoś ma na boku niepotrzebną chwilowo to by Ci podesłał). Albo dogadaj się z chłopakami z autami na części, że Ci przyślą i jak to naprawi problem to kupisz, a jak nie to odeślesz
Chłopaki, ma ktoś na pożyczenie albo kupienia cewkę zapłonową do ohv?

miki666, nadal nie wiele rozumiem a google mówi tak:
Miałem ten problem na więcej samochodów, to specjalnie kłopoty OHV silników, wyglądają o rozrządu czujnik położenia, wewnątrz są często uszkodzone lub zardzewiałe, niebezpieczeństwo musi być wyregulowany! Po raz pierwszy, nie ma czasu onemore była śmierć EECIV, to nie można naprawić i można tylko zmienić, można sprawdzić czujnik położenia wału korbowego o jeżeli jest jasne i na dobrej pozycji, jasne, kontakty ... to są czarownicy kłopoty i naprawy.

Czyli jeszcze coś innego niż przypuszczam.

kojote2, a powiedz laikowi gdzie szukać tego kompa?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 21:54

Jak podniesiesz maskę topolewej stronie tuż nad obudową klimy. A inaczej - w ścianie grodziowej od strony pasażera, dojście od komory silnika.
:oops: to nie ja miałem podpowiedzieć o kompie :eek:
Ostatnio zmieniony 2012-01-08, 21:55 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
jacekimaria
Posty: 633
Rejestracja: 2010-09-14, 09:17
Lokalizacja: Gawłowo okolice NDM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-08, 21:57

decania ja mam zapraszam albo adres to wysilę :-D numer tel jest w opisie
796006944 Jacek

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 10:23

Witam kolege,
W poście od kolegi z czech, chodzi o czujnik połozenia wałka rozrządu; Musisz go odnależć w swoim silniku i sprawdzic jego kondycję, przeczyscic, moze pomozę; taki czujnik to pewnie drobna sprawa jesli chodzi o zakup np. w rockauto..

Według mnie to równiez sobie podepnij ScanGuage-a do OBDII (albo inny komp z oprogramowaniem) i wtedy bedziesz mógł zobaczyć temperature plynu chlodniczego; Może jest tak że te szarpania są od skrzyni biegów.. z powodu złej kondycji filtra oleju w ASB: jak jest zimny olej i przytkany filtr (albo przewody jakies) to może słaby jest obieg oleju i nie zmienia biegów tak jak trzeba; po rozgrzaniu .. gdy olej jest bardziej rzadki, to wtedy lepiej krąży;
No i oczywiscie druga sprawa: nie ma co cisnąć na wysokie obroty na zimnym i nierozgrzanym silniku; o ile pamiętam to nawet manual zaleca nie cisnąć powyżej 2000 obr. odrazu po starcie, tylko spokojnie az do normalnego rozgrzania silnika i wszystkich olejów.
Także, zwróć uwage tez an filtr skrzyni biegow (czyli i na wymiane oleju w niej..).
Ale tak jak koledzy pisali: pierwsza sprawa to sprawdzenie przewodów - czy nie maja przebicia; po drugie - czujniki (choc jesli by bylo cos nie tak z czujnikiem to pewnie by wyszlo na kompie); no i filtry i caly dolot powietrza: przepustnica, krokowiec. ;-)

To powodzenia :-)
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 21:42

Czyli trochę mnie lubicie skoro pomocne dłonie widze? :-P :-D
to nie ja miałem podpowiedzieć o kompie
Wybaczam ;-) Dzięki bardzo za podpowiedź.
decania ja mam zapraszam albo adres to wysilę numer tel jest w opisie
Było by bardzo miło, na PW wysłałem adresik. Niestety przyjechać na razie się nie da bo kulać w miarę komfortowo to do 50 tylko mogę :-( no a że w robocie siedzę to niestety nie zadzwonię.
W poście od kolegi z czech, chodzi o czujnik połozenia wałka rozrządu; Musisz go odnależć w swoim silniku i sprawdzic jego kondycję, przeczyscic, moze pomozę;
To rozumiem tylko jak go znaleźć? Prawdopodobnie będę pojutrze wszystko na raz sprawdzał z mechanikiem a w Płocku o amerykańskich samochodach to mechanicy wiedzą tyle, że są z ameryki :-P
Bardziej enigmatyczne wydaje mi się zdanie:"Po raz pierwszy, nie ma czasu onemore była śmierć EECIV". Co to jest EECIV?
Według mnie to równiez sobie podepnij ScanGuage-a do OBDII (albo inny komp z oprogramowaniem) i wtedy bedziesz mógł zobaczyć temperature plynu chlodniczego; Może jest tak że te szarpania są od skrzyni biegów.. z powodu złej kondycji filtra oleju w ASB: jak jest zimny olej i przytkany filtr (albo przewody jakies) to może słaby jest obieg oleju i nie zmienia biegów tak jak trzeba; po rozgrzaniu .. gdy olej jest bardziej rzadki, to wtedy lepiej krąży;
Nie zauważyłem różnicy względem temperatury, i na zimnym i na ciepłym jest identycznie. Biegi też zmienia raczej prawidłowo. Najpierw pomyślałem że to właśnie ASB bo szarpanie zaczynało się po włączeniu trzeciego biegu ale po obserwacjach na końcu dwójki, na trójce i na czwórce też tak jest a do tego po wyłączeniu ssania czuć że silnik jest słabszy i słychać nierówną pracę. Nie trzęsienie ani drgawki tylko raczej w audio da się to wyłapać.
Także, zwróć uwage tez an filtr skrzyni biegow (czyli i na wymiane oleju w niej..).
Tak, to muszę bo poprzednikowi nie wiara :-( tyle że sam sobie nie poradzę ale nic to, forum pomoże ;-)
Ale tak jak koledzy pisali: pierwsza sprawa to sprawdzenie przewodów - czy nie maja przebicia; po drugie - czujniki (choc jesli by bylo cos nie tak z czujnikiem to pewnie by wyszlo na kompie); no i filtry i caly dolot powietrza: przepustnica, krokowiec.
Wygląda na to że przebicia nie ma, kable i świece nowe, błędów nie ma a dolot powoli się robi.

P.S. Zaraz za filtrem w rórę dolotu wchodzi taka wtyczka w owalnej gumowej osłonce, rozumiem że do przepływomierza, problem jest taki że jak próbuję ją wyjąć to coś się w środku ciągnie. Jakby właśnie kabelek podłączony do przepływki, no i ta wtyczka nie chce wyjść a boję się to pourywać. Nie bać się i ciągnąć czy jest na to patent jakiś?

Matko, jak to czytam to pewnie mam takie samo wrażenie jak Wy: co taki lebiega mechaniczny robi z Explorerem? A no uczy się wszystkiego od podstaw :mrgreen:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 21:49

Raczej nic się nie powinno ciągnąć. Problem to problem, po prostu szukasz rozwiązania i dlatego sprawdzasz każdą ewentualność, jak dla mnie bardzo mądre postępowanie. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 21:52

winiwini, Też myślę, że wymiana wszystkiego na nowe to nie rozwiązanie, ja lubię wiedzieć dlaczego coś się psuje i jak zapobiegać niż topić kasę bez pojęcia.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 22:07

I chyba po to mamy to forum by jakoś, w miarę możliwości wspólnie coś wymyślić, co jest przyczyną takiego zachowania Twojego silnika. Nawiasem mówiąc, czujnik położenia wałka lub wału jest dosyć prawdopodobny, możliwe że kiedyś lub nawet i teraz jest lekki wyciek oleju na kable lub na wtyczkę tego czujnika. Izolacja na kablach popękała i jak silnik się zagrzeje, robi się zwarcie. Miałem kiedyś podobny przypadek w Mondeo (męczyłem się z nim tydzień) Podmieniałem wszystko co możliwe, ale dopiero po rozpruciu wiązki elektrycznej znalazłem usterkę. Ale to tylko pomysł i przypadek z moich doświadczeń.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-09, 23:00

Czujnik położenia wałka rozrządu wygląda jak na foto ,to żółte to jest tylko do ustawienia położenia .Czujnik jest na końcu silnika ,przy scianie ,żeby się do niego dostać ,trzeba zdemontować górny dolot .
EECIV -elektroniczny kontroler pracy silnika .
Jeśli masz możliwość ,możesz sobie tu ściągnąć parę manuali :
http://www.5fantastic.pl/plikosfera/601 ... ty/2037518
Czujnik położenia wału (crakshaft position sensor) ,jest przy dolnym kole pasowym .
Załączniki
CMP_OHV_96.jpeg
CMP_OHV_96.jpeg (16.09 KiB) Przejrzano 5566 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-01-10, 04:09

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, mam nadzieję że będą pomocne.

Czy możecie jeszcze na tym rysunku zaznaczyć komputer silnika? Czy jest tu narysowany? Czy to Powertrain Control Module? Czujnik wałka rozrządu (camshaft position sensor) widać a czujnika wału korbowego nie da się tu wskazać ale myślę że znajdę.
Załączniki
2010-05-28_183057_q3fq3fqfqq.gif
2010-05-28_183057_q3fq3fqfqq.gif (34.77 KiB) Przejrzano 5545 razy
komp.jpg
Czy to komputre silnika? Kojote, czy o taki nalot chodziło?
komp.jpg (51.47 KiB) Przejrzano 5542 razy
Ostatnio zmieniony 2012-01-10, 04:30 przez decania, łącznie zmieniany 3 razy.
Patryk
723-371-234

Wróć do „WARSZTAT”