Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 01:31

wiem wini ze nie mają ale fajnie by było mieć, wiesz bagnet może zawsze robić jakieś przekłamanie a myślę że taki system już chyba nie :) Bawić mi się nie chce, oleju w skrzyni też nie zmieniam aż tak często więc zawsze nowa uszczelka :P

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 06:27

zalewać czy nie bo musze zamówic dzisiaj ...?

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 07:25

ja myślę , że Hubi powiedział już wszystko w temacie sprawdzania poziomu w ASB
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5850
Chyba, że się mylę ?
I pytanie co by postów nie nabijać, tym zestawem mam zalać maleństwo :
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1699/1355 ... -ford.html
jeśli masz za dużo oleju (zakładam, że sprawdzasz poziom na rozgrzanej skrzyni), to musisz spuścić część oleju.
Moim zdaniem najwygodniej małe ilości, bez specjalnego babrania, spuszcza się wężykiem idącym do chłodnicy.
Odkręcasz jeden przewód i po odpaleniu pompa sama wyrzuca olej. Dobrze to robić w dwie osoby, żeby nie wylać tego oleju za dużo.

Zanim zaczniesz zmieniać olej, filtr i uszczelkę odpowiedz sobie na pytanie - kiedy (ewentualnie ile kilometrów temu) ostatnio zmieniałeś olej w ASB.
W trakcie upuszczania oleju zwróć uwagę na jego kolor i ewentualnie na to czy nie jest zbyt mocno spieniony. Wysoki poziom oleju prowadzi w dużej mierze do jego spienienia i w skutek czego olej traci swoje właściwości.

Druga sprawa, że 5L oleju starczy ci zaledwie na spuszczenie oleju i "dolewkę". Gdybyś chciał zafundować sobie wymianę dynamiczną to będziesz potrzebował dwa razy więcej oleju.

Ja bym się zastanowił jeszcze nad jedną kwestią - skąd nagle podniósł się poziom oleju w twojej skrzyni. Jeśli do tej pory było ok, to nie mogło się nagle tak zmienić. Jeśli dawno nie robiłeś, żadnych dolewek, a poziom oleju w skrzyni zaczął się podnosić, to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 07:41

magik sprawdzał olej na zimnej skrzyni , spieniony jest napewno bo widać bąbelki na bagnecie . Dolał do pełna i teraz mam za swoje ...
Czyli w takim wypadku proponujesz dynamiczna wymiane ?
Olej w skrzyni nie wymieniany za jego rada - jak jeździ to po co ruszać ...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 08:34

ja niestety przez takiego "mechanika" musiałem remontować skrzynię :/
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-22, 12:36

explorer_u2, po tym co piszesz to ja bym miał podejrzenia co do jego doświadczenia z automatami. Jeśli chodzi o sprawdzenie poziomu to jak widzisz, post Hubiego bardzo dobrze opisuje temat. Jeśli chodzi o wymianę, to chyba najlepiej tak, jak zaleca Ford: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... .php?t=414
Jeśli meches "dolał" (nie wiedząc jaki olej był wcześniej wlany), to też mogło narobić 'syfu' w środku (mieszanka niektórych olei może np. powodować ich 'skluszczenie'). W takim wypadku najlepiej przeprowadzić wymianę dynamiczną (później już będziesz mógł robić statyczną, jak będziesz wiedział co masz w środku).
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-23, 21:21

i jak już zmienisz olej to zmień mechanika :P
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-24, 15:13

Mechanik zmieniony, czekam na kuriera z filtrem i olejem, ale mam pytanie co do opisu wymiany dynamicznej. Jak wymienie filtr to mam pirwsze zalac do stanu a dopiero potem sciagac weze z chlodnicy I zgodnie reszte z opisem ?

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-24, 15:18

tak
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-24, 19:19

a czy po zalaniu do stanu , przez wąż nie bedzie wylatywał świeży olej. Bo może dla drobnych oszczedności zaleje go do stanu ATF -em a resztę dynamicznie całość .
Albo za dużo kombinuje :?:

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-24, 19:36

zawsze musisz przelać aż zacznie lecieć świeży olej i to już Twoja sprawa kiedy zamkniesz kurek ;-) rób wszystko w miarę rozsądku a i tak będzie lepiej niż wymiana statyczna :albino: :chillout:

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-25, 21:32

I po wymianie a kontrolka O\D dalej świeci. Olej jeden wielki spalony syf. Wlałem całe 11L razem z wymiana filterka. Na filtrze na wejściu lekko rdzawy nalot i ten nalot przysporzy mi roboty na przyszły tydzień z przeniesieniem odpowietrzenia skrzyni pod maskę. Na magnesie ( i to mnie martwi ) bardzo dużo opiłków :-/ . Ale są i plusy , zmienia płynnie prawie nie słychać i nie czuć przejscia na wyższy bieg, oraz wsteczny się zrobił troszkę mocniejszy.
Nie odpinałem jeszcze aku. na próbe bo na razie skończyłem walczyć z czerwonymi plamami na podłodze garażu :-P
Pytanie - gdzie w katowicach podepne fordzine do kompa , oprócz multeximu ?

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-25, 23:14

Nie chcę Cię martwić, ale jak już się sam domyślasz czeka Cię remont skrzyni. Niestety czym prędzej tym lepiej dla kieszeni. Naprawdę nie warto tego odkładać.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-25, 23:27

Każdy patrzy pesymistycznie :/ nie ma co... głowa do góry, na pewno jest gdzieś jakaś bzdurna awaria (zapewne ciężka do zlokalizowania, może czujnik jakiś) :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Początki problemów z ASB O\D

2011-11-26, 09:06

Każdy patrzy pesymistycznie :/ nie ma co... głowa do góry, na pewno jest gdzieś jakaś bzdurna awaria (zapewne ciężka do zlokalizowania, może czujnik jakiś) :)
Bardzo chciałbym optymistycznie to widzieć.
I po wymianie a kontrolka O\D dalej świeci.
To pierwszy powód pesymizmu.
Na magnesie ( i to mnie martwi ) bardzo dużo opiłków
A to drugi powód. Niestety w takiej sytuacji nie ma sensu jeździć i pogłębiać spustoszenia w skrzyni. Jak najszybsze działanie w celu wymiany podzespołów oszczędza tylko koszty. Znam to z autopsji. Nie jest to straszne, więc powodzenia. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „WARSZTAT”