Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 12:21

Henryk od wczoraj stoi w zaprzyjaźnionym warsztacie. Sprawdzają ciśnienia na cylindrach, podciśnienia, przepustnicę i jeszcze kilka magicznych rzeczy. Ciekawe czy dojdą chłopaki co szwankuje :wtf:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:00

trzymam kciuki :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:29

Pierwsza porcja informacji z warsztatu:

Lewego powietrza nie łapie, podciśnienia raczej ok, świece ok, kable się przypiekły od kolektora. No ale główne znalezisko to różnica ciśnień na cylindrach z lewej i prawej strony. Jednego jeszcze nie zdążyli zmierzyć a reszta wygląda jak na schemacie niżej.

I teraz pytanko:
ile barów powinno być prawidłowo?
Co się dzieje jeśli jest taka różnica?
Od czego to powstało?
Jak naprawić i co?
Czy głowice są razem połączone stronami czy są dwie oddzielne w razie jak by trzeba było szlifować czy coś tam innego robić?
Załączniki
silnik.JPG
silnik.JPG (16.09 KiB) Przejrzano 2287 razy
Ostatnio zmieniony 2012-09-05, 13:29 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:36

jaki ładny apple classic :) przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać :D

Obrazek

a co do ciśnień, kiedyś u mnie były jakieś jazdy (chyba wtedy przy okazji pompy paliwa co szukałem przyczyn szarpania na benzynie) i mierzyliśmy parę razy ciśnienia na poszczególnych cylindrach, były różnice 9-11, prawie 12 nawet, ale nie miało to takiego wpływu na pracę silnika jak u ciebie. Ale u mnie jest posrane SOHC więc...
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:43

powinno byc tak jak masz te 12 nooo moze w skrajnych przypadkach 10, te 8 to troche za malo

glowice nie sa polaczone ale jak sie robi to sie obrabia obie - nowe uszczelki itp a nie tylko jedna

warto wykonac jeszcze tzw probe olejowa, czyli pomiar po podaniu do cylindrow strzykawki oleju, jezeli cisnienie wzrosnie to siedza pierscienie, jezeli sie nie zmieni to zawory upalone

ale na moje oko to masz przepalona uszczelke miedzy cylindrami
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:46

...więc lepsze niż OHV bo lepiej znosi różnice?
Czy doszedłeś do tego dlaczego były te różnice?
A jaka powinna być prawidłowa wielkość?

A za apple sienie gniewam,jak to narysowałem to też mi się z czymś skojarzyło tylko nie wiedziałem z czym :-P
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:48

już Ci kolega wyżej odpisał rzeczowo :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:48

na moje oko to masz przepalona uszczelke miedzy cylindrami
Jak rozumiem wszystkie cylindry które mają 8 bar są połączone jedną uszczelką a ona może być zdupcona i dlatego traci ciśnienie?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:55

zapewne wiesz jak wyglada taka uszczelka, prostokat z 3 wielkimi dziurami, dziury moga byc ze soba polaczone poprzez przepalenie tych cienkich paskow miedzy nimi i podczas sprezania cisnienie uchodzi do sasiedniego cylindra ktory akurat jest w inne fazie pracy i ma otwarte zawory
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 13:57

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 14:29

Już mi się rozjaśnia. A czy dobrze mi się o oczy obiło że ktoś na forum ma uszczelki w dobrej cenie?

A jeśli to pierścienie albo zawory to jaka jest procedura naprawy?

I proszę się nie śmiać, o silnikach wiem tyle że napędzają auta :oops:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 14:29

tak czy siak... moim zdanie trzeba zwalać głowice... :-/ sprawdzenie... szlif... nowe uszczelki... :-/
mnie też to czeka... :-(
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 14:32

uszczelki załatwiał Qudłaty... po prostu góra do roboty...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 14:35

A sama wymiana uszczelki nie pomoże? Oczywiście zakładając że to ona jest uwalona.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 14:39

jak głowice będą ok...szczelne, zawory nie powypalane, pierścienie na tłokach nie stoją dęba... to robisz szlif głowicom, nowe uszczelki i składasz do kupy...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Wróć do „WARSZTAT”