Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 16:12

Jestem lekko załamany.... :cry:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 16:16

Patryk ... poczekaj na końcową diagnozę... może nie będzie tak źle ...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-05, 17:02

Jestem lekko załamany....
no ale czym niby, kupujesz http://sklepjeep.redcart.pl/c/1052/czes ... -ford.html 2x pod glowice, 2x pod kolektor wydechowy, zestaw pod ssacy, pod pokrywy i jestes 600pln lzejszy ;) jak zawory beda cale a raczej beda to tyle, w zadne szlifowania sie nie baw bo kazdy kto Ci proponuje planowanie glowicy zeliwnej to naciaga na koszta, sam se zeszlifuj stara uszczelke papierem sciernym na drewienku i wuala ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-09-06, 12:22

a czemu nie planowac ? mozesz rozwinac watek bo pierwsze slysze...
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-14, 10:28

Czołem. To znowu ja :-D
Czy ktoś mi może wyjaśnić czy rozrząd w OHV da się jakoś regulować? A jeśli tak to jak?
To nowa teoria do mojego szarpania i złego ciśnienia na głowicy.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-15, 09:06

Tak tak wiem, macie już dosyć mnie i tego tematu :cry:
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-15, 09:15

no da sie regulowac na lancuchu ale kazdy sie boi zasugerowac bo rozbierzesz pol auta... i dalej nic... jak tak pragniesz koniecznie naprawic TEN silnik to rozbierz go w piiiip i ogladnij glowice- raz, tloki - dwa, lancuch - trzy, byc moze pkt 3 bedzie niepotrzebny po 1 i 2 ;) potem poskladac zgodnie ze sztuka albo na smietnik ;)

cza bylo cos mowic na zlocie, mialem sprzet diagnostyczny, ale myslalem ze "cudowne ozdrowienie" nastapilo ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 10:50

Speedo, nie ozdrowiał tylko po wymianie kabli (stare się przypiekły) trochę mu się poprawiło no i on czasem jest dla mnie dobry i jeździ jak nowy, no może prawie. Teraz znów szarpie i się trzęsie, znów gazem strzela w kolektor. Silnik drugi już kupiony i czekam na okazję i sposobność żeby go przywieźć i zamontować ale ostatnio usłyszałem opinię że skoro nie trzyma ciśnienia na całej jednej głowicy to nic innego jak przestawiony/źle założony rozrząd. Na pytanie "to się reguluje?" usłyszałem że oczywiście ale jak to już czasu nie było. Dlatego tu pytam. Podobno ma to wpływ na moment wypełniania, sprężania i wydechu w cylindrach, i jest to logiczne chyba bo jak tłoki poruszają się w jednej głowicy z minimalnie przesuniętym czasem to może nie dochodzi do maksymalnego sprężenia? Tyle że myślałem że obie głowice ustawia się jednocześnie a nie oddzielnie. Ale ja to się dupa znam.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 10:55

no bo ktos Ci bzdur naopowiadal, w ohv masz jeden walek rozrzadu i ja nie widze opcji, zeby sie dalo przestawic rozrzad tylko na jednej glowicy :shock: rozrzad sie sklada z 2 kolek okraglych, jedno wychodzace z walu napedza drugie przyczepione do jednego walka ktory steruje na raz 12 wszystkimi zaworami, jakby cos bylo poprzestawiane to bys mial utraty w sekwencjach zaplonu czyli 1-4 2-5 3-6 a nie 1-2-3
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:00

I mi się też tak wydawało. Taką teorię wysnuł mechanik podobno obeznany z amerykańcami i nawet z explorerami. Nie chciało mi się wierzyć więc zapytałem. Może jak są dwa wałki rozrządu to da je się ustawić tak że jeden jest ok a drugi źle ale przy jednym to było dla mnie dziwne.
Tak czy siak wymiana silnika i już a wtedy można myśleć o remoncie staego i może zobaczymy co mu zdechło.
Dzia Speedo :-)
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:02

zobaczyl dwojke i myslal o sohc pewnie
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:07

Nie, przez telefon. A najśmieszniejsze że dzwonił znajomy do niego co robił u niego jedynkę. Ale może faktycznie pomyślał o SOHC?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
luk_jag
Posty: 441
Rejestracja: 2007-07-12, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:14

Teraz moje teoria.
1) Za późno otwierają się zawory ssące
2) Za wcześnie otwierają się zawory wydechowe
3) Wytarte krzywki na wałku
I pytanie, czy były mierzone skoki tłoków?
Serwis AGD ardo,polar,whirlpool,amica,ariston,indesit i inne... 601-707-425
Służę pomocą :-)

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:28

I pytanie, czy były mierzone skoki tłoków?
Nie, nie były.
Miło że jesteś :-)
Próbuję dojść jak tu mechanikowi wyjaśnić co ma sprawdzić.
1) Za późno otwierają się zawory ssące
2) Za wcześnie otwierają się zawory wydechowe
Czy to podlega pod rozrząd? Chyba oddzielne elementy to są.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
luk_jag
Posty: 441
Rejestracja: 2007-07-12, 23:00
Lokalizacja: Kutno

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2012-10-17, 11:56

Nie mamy również pewności czy poprzedni właściciel nie kombinował coś z połową silnika (tłoki, pierścienie)
Można też ( o ile dobrze pamiętam) ustawić tłoki w górnej pozycji i dać mu w cylinder ciśnienia z kompresora. Może się wiele wyjaśnić.
Serwis AGD ardo,polar,whirlpool,amica,ariston,indesit i inne... 601-707-425
Służę pomocą :-)

Wróć do „WARSZTAT”