Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-16, 21:25

Wszystkie elementy, które choć trochę wyglądają podejrzanie będę wymieniał. Na pewno wymienię śruby z kolektorów wydechowych (cudem je odkręciłem). Do wymiany też się kwalifikują łożyska w pompie wspomagania.

Jednak wracając do tematu śrub. Czy śruba zabezpieczająca koło napędu paska (jak to pieroństwo po polsku się nazywa ?) jest prawo czy lewoskrętna ? I jak bezpiecznie zablokować silnik aby ją odkręcić ? Rysunek i wątpliwości dzięki Rafborowi ;)
Załączniki
koło napędu paska.jpg
koło napędu paska.jpg (49.26 KiB) Przejrzano 3710 razy

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont silnika OHV

2012-07-16, 22:14

Pisząc śruby miałem na myśli szpilki do przykręcenia głowicy bo podobno się za każdym razem dawać nowe zajrzyj tutaj
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=#85300

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-16, 22:28

Dzięki za podpowiedź :) Rozumiem, że wymiana jest podyktowana ewentualnym przeciągnięciem śruby ze względu na przegrzania głowicy.

Fotka na dobranoc :P
Załączniki
silnik.jpg
silnik.jpg (115.01 KiB) Przejrzano 3686 razy
Ostatnio zmieniony 2012-07-16, 22:30 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Remont silnika OHV

2012-07-16, 22:30

Nawet nie przegrzanie, tylko także same w sobie się rozciągają. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-16, 22:33

Wy chcecie mnie puścić z torbami :P Lepiej powiedzcie jak odkręcić tą @#$% śrubę z koła, bo ona spać mi nie daje :P
781 660 341

shawel
Posty: 139
Rejestracja: 2008-05-22, 15:27
Lokalizacja: ...
Model Explorera: ...

Re: Remont silnika OHV

2012-07-17, 10:46

...
Ostatnio zmieniony 2016-02-09, 16:26 przez shawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-19, 21:41

Czekam na głowice. Teraz czyszczę, poleruję i szlifuję wszystkie części. Cały czas kombinuję jak zdjąć koło z paska. Jak mi nie powiecie jak odkręcić śrubę z tego koła, to sam to wykminię i wam potem licencję będę sprzedawał :P No Rafborkowi odstąpie za free :P
781 660 341

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Remont silnika OHV

2012-07-19, 22:17

A jak odkręcałeś kolektory wydechowe - od góry , od spodu czy przez nadkola ?
Łatwo poszły ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-20, 08:09

Od góry odkręcałem. Jak wszystko się rozbierze (całą górę silnika) to nie ma problemu z dojściem. 11 śrub odkręciłem, 1 zerwałem. Musiałem użyć specjalnych nasadek do "objechanych" śrub - wcinają się w nasadę śruby. Około 8 godzin mi to zajęło - oryginalnie skręcone, od 19 lat nie ruszane. Jak nie zapomnę, to wieczorem wrzucę fotkę :)
781 660 341

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Remont silnika OHV

2012-07-20, 10:35

Boguś a pneumatem tą śrubę od koła pasowego już traktowałeś ? :-)
Ostatnio zmieniony 2012-07-20, 10:36 przez QDLATY, łącznie zmieniany 1 raz.

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-21, 11:21

Dużym (konkretnym) kluczem pneumatycznym nie dojdę. Próbowałem grzechotką pneumatyczną ale jest za słaba :/ W tygodniu spróbuję zdemontować rozrusznik i na kole zamachowym zablokuję wał. Wtedy powinienem dać radę odkręcić tą śrubę. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma lewy gwint ale i tak będę ostrożny z tym odkręcaniem ;)
Głowice są już po planowaniu, teraz kończę szlifować ręcznie silnik i górę tłoków z osadu. świeci się jak nówka :D
781 660 341

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-26, 18:49

Czemu mi nikt nie powiedział, że jeśli chcę zrzucić miskę olejową muszę wyciepać silnik :P Wy to robicie specjalnie :P Jutro silnik cały silnik, a raczej jego resztki wylatują na stół ;) Będziecie mieli te swoje dokładne fotki :P
781 660 341

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Remont silnika OHV

2012-07-26, 20:49

To nieźle to zmotali amerykańce,kurcze aby odkręcić miskę olejową trzeba wytargać silnik :eek: nieźle.Boguś rób zdjęcia i wrzucaj do tematu,mam nadzieję że mi się to nie przyda :-D ale lepiej dmuchać na zimne :-/

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Remont silnika OHV

2012-07-26, 21:08

To nieźle to zmotali amerykańce,kurcze aby odkręcić miskę olejową trzeba wytargać silnik
możesz zwalic most :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: Remont silnika OHV

2012-07-27, 15:16

A jednak jest inne wyjście :-P Lepiej chyba zdjąć most niż wyjmować silnik,w sumie zależy co się robi :-)

Wróć do „WARSZTAT”