Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: stuki w silniku

2012-09-19, 17:55

ja latałem na takim bo jakoś nie mogłem na szybko kupić fordowskiego wynik , hmmm palił i kulał się tak samo ale nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po przejechaniu 10000 (potem zawsze zmieniam) odezwały się popychacze teraz zalałem forda popychacze nadal słychać a puknołem już 8000 jak się nie uspokoji to dostanie pół synteze i zobaczymy co dalej ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 17:22

5W30 ? a nie 15 ? Taki coś rzadki
5W30.... jak mówi fabryka. Ja taki mam zalany a kiedys latałem na texaco 10W40. Po zmianie silniczek chodzi dużo ciszej i jakby lzej
lej 10w30
Speedo, nie poprawiaj fabryki :mrgreen:

Ale kązdy zrobi jak uważa. Ja tez byłem sceptyczny ale namówił mnie jeden kolega i teraz nie żałuje... Klawiatury w ogóle nie słychac. A na 10W40 szczególnie w zimie lubiła sobie zaklekotac z rana ;-)


i co, Panowie, jak to jest z tym poprawianiem fabryki i laniem do antyka 5w30? bo ja dzis grzebiac w swoim znalazlem interesujaca naklejke pod maska:

Obrazek

Wychodzi na to, że fabryka każe lać najgorszy żur mineralny do tego auta a nie jakieś wymyśle specyfiki ;)


btw troche pogoda sie popsula u mnie ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-27, 17:23 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 21:44

Speedo, w moim takiej naklejki nie ma.... może rzeczywiście do twojego 5W30 jest nie zalecany :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 22:06

20w40? :shock: To zimą chyba żelbeton się robi z tego :shock:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 22:44

To zimą chyba żelbeton się robi z tego
ta, przy -15 a z tego 5w przy -30 ;) za to w upały z w40 robi sie rosół przy 35st a z w30 przy 20st wiec takie parametry to moze na alasce sie sprawdzaja a nie w prl, bo stosunkowo ile razy w roku masz rano -30 a ile razy w poludnie + 20? moj fort zdjelano w kolonii ma jewropejsko naklepke 20w40 jak na porzadnego poloneza przystalo ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 22:53

Mój mechanik twierdzi że jak będę jeździł na 15w40 to zarżnę turbinę....zmieniłem na 10w jest dużo lepiej.
Jak miałem exa miałem 15w chodził dobrze,ale.....miałem porównanie z tym samym endżynem (ohv) na 10w40 ....inna bajka. No ale jak kto woli.Ja tez byłem przekonany że im bardziej gęsty tym lepszy i że parametry 10-15w to tylko oznaczenie zakresu temperatury ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: stuki w silniku

2012-10-27, 22:58

ja nie polecam 20w40 ani na nim nie jeżdże i wogóle jak już pisałem smali mnie czy ktoś leje kujaski czy platinum, to jego sprawa, wpis mój tylko odnosił się do tego "co poleca fabryka" bo jak się okazuje nie dla każdego to samo ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki w silniku

2012-10-28, 07:09

Ciekawe ciekawe,aż zobacze u siebie bo jakąś naklejke pod maską mam

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stuki w silniku

2012-10-28, 15:55

a na korku wlewu oleju napisali co wlewać :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki w silniku

2012-10-28, 20:40

U mnie na korku jest tylko jakiś kod.... 710.... :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: stuki w silniku

2012-10-30, 22:52

:roll: może 710 litrów :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: stuki w silniku

2012-10-31, 21:17

Może 7W10 :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: stuki w silniku

2012-11-01, 10:16

he he he.... no może ;-)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
desmo
Posty: 302
Rejestracja: 2009-06-10, 12:23
Lokalizacja: ze wsi
Model Explorera: EX II Limited 2001r

Re: stuki w silniku

2012-11-02, 20:32

[jedynka nastukane 340tysi ] Po wielu próbach wraz z płukaniem silnika jeżdżę na tym co fabryka ustaliła czyli 5w30 10w30 i jest super. Jak silnik jest na wykończeniu to żaden olej nie da rady. Olej w jedynce musi być rzadki bo hydroregulatory zaworów lepiej pracują.
Ostatnio zmieniony 2012-11-02, 20:35 przez desmo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: stuki w silniku

2012-11-08, 09:57

ford od jakiegoś czasu robi oleje na bazie castrola. Zresztą od momentu jak BP połączyło siły z Castrolem, a z kolei ford robił oleje z BP, po połączeniu siłą rzeczy są to produkty z jednej firmy. Poszukałem trochę teraz jakie specyfikacje mają poszczególne oleje i tak:

Ford Formula F 5W30 to spec: Ford WSS-M2C 913C, 913B API SM/CF

ale jest też produkt Motorcrafta w dwóch opcjach:

Motorcraft SAE 5W-30 Premium ze spec: WSS-M2C 946-A
link do specyfikacji
oraz
Motorcraft SAE 5W-30 ze spec: WSS M2C946 A
link do specyfikacj
czyli teoretycznie obydwa motorcrafty spełniają te same specyfikacje, różnica zapewne jest w szczegółowych parametrach.

Przeglądając amerykańskie forum (explorerforum.com) w temacie stosowanych olejów, króluje zdecydowanie 5W30 - albo motorcrafta (ale określany jest jako drogi), częściej Mobil1, często również Valvoline MaxLife - każdy 5W30. Bardzo rzadko - w zasadzie są to pojedyncze przypadki stosują 10W40, czasem zdarza się też 5W20.

Próbowałem znaleźć kartę produktu Formula F, ale coś ciężko ją namierzyć - czy ktoś z warsztatowców posiada może taką ? ciekawy jestem parametrów tego oleju w porównaniu choćby z Motorcraftem, czy innymi 5W30 :)
znalazłem MOTULA który też jest w specyfikacji FORD WSS M2C 913C. Motul zawsze miał dobre produkty - może ktoś go stosował ?

http://allegro.pl/motul-specific-913-c- ... 16091.html
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „WARSZTAT”