Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:19

On jest chyba ciężki do sprawdzenia zwykłym miernikiem, to coś jak hall czy jak cewkowy od ABSu, miernikiem tylko można go na duże uszkodzenia sprawdzić, na pracę raczej jakoś specjalnie.

Nie to żebym coś na 100% sugerował, bo jak pisałem, to moze być w pytę przyczyn, ale jakbyście myśleli o mieszaniu w zaworach itp, to koniecznie obczajcie to
http://midparts.com.pl/index.php?produc ... prod_id=81
jak dają za 700 to co na zdjęciu z jakąś gwarancją, to się cholernie opłaci, bo na sztuki to każdy EZ koszuje o ile pamiętam stówkę dwie.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:25

już myślałem żeby płytę nową kupić ale nie stać mnie na takie ryzyko.jak po założeniu nowej płyty z zaworami było by tak samo to bym sobie własnymi rękoma krzywdę zrobił.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-02, 23:40

No fakt. Tu nie pomoge ci za wiele.

Po mojemu, jak mika miał na serwisie te błędy >600 to zobacz bardzo dokładnie SS1 i SS2, szczególnie czy są szczelne na zamykanie i cewki mają ok, potem coś zadziałać z czujnikiem i EPC, potem skrzynia w drobny mak i ocena wszystkiego. Ale to wszystko to loteria i czeski film, i trzeba uważać, czy warto.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-03, 00:01

tylko jak oni odczytali te błędy.Mika ma jeszcze OBDI i kody błyskowe z wtyczki pod maską.wtyka pod kierownicą po podłączeniu skanera wydaje się nie działać-błąd komunikacji.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-03, 11:08

Najpewniej ma przejściówkę, wtyka pod kierą jest jak OBD2, ale to nie jest OBD2, są tam sygnały OBD1 spod maski i dodatkowo któregoś przejściowego systemu Forda (albo OBD2 z chorym protokołem, jakimś PWM czy innym dziwolągiem, albo jakaś inna wersja "OBD1.5") trzeba mieć fikuśny tester żeby to przeczytać.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-03, 22:57

Nie wiem jak oni to zrobili. Ostatnio jaj jeździłem dłuższy czas na migającej kontrolce O/D to mi się te kody również pokazały. Sczytałem je przy użyciu migającej kontrolki „check engine” Pojawiły się one jako szybko migające kody.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-03, 23:01

dobra w poniedziałek jeszcze raz wszystkie zawory sprawdzę.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-05, 17:06

zawory sprawdzone.zdemontowałem jeszcze raz płytę sterującą i dokładnie przejrzałem ją zaworek po zaworku.powyciągałem elektrozawory i sprawdziłem tłoki pod nimi czy aby coś się nie blokuje.cała płyta sprawna.są wszystkie kulki zaworki ze sprężynkami,"hokej"jest drożny i na swoim miejscu.
sprawdziłem jeszcze raz sprawność elektryczną,ciśnieniową oraz oporność elektrozaworów.
jedyne zastrzażenia mam do oporności dwóch z nich.

nominalne zakresy wartości oporów oraz zmierzone dzisiaj:

ss1-22-48 ohm 26 ohm
ss2-22-48 ohm 25,8 ohm
ss3-22-48 ohm 26 ohm
ccs-22-48 ohm 25,8 ohm
tcc-8,9-16,0 ohms 4,7 ohm :!:
epc-3,1-5,7 ohm 10 ohm :!:

wprawdzie dwa ostatnie pomiary odbiegają od normy (chyba że w manualu pomylili kolejność wskazań bo wtedy by wszystko pasowało)ale zawory są sprawne jak wcześniej pisałem.
zmierzyłem też czujnik prędkości obrotowej TSS 75,1 ohm.nie mam danych jak to wygląda w nominale.

w zasadzie konkretów nie ma i jutro wyciągnę skrzynię jeszcze raz.muszę i tak założyć konwerter który poprzednio zamieniłem.jak już będzie skrzynka zdjęta to zajrzę do niej może coś tam broi.kody błędów które pojawiały się okresowo dotyczyły zaworów ss 2 i ss 3 a te są ok.coś mi się zdaje że komputerowi się tylko wydaje że z zaworami jast coś nie tak.
Załączniki
ABCD0018.JPG
ABCD0018.JPG (68.4 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0019.JPG
ABCD0019.JPG (62.3 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0020.JPG
ABCD0020.JPG (62.11 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0001.JPG
ABCD0001.JPG (60.5 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0002.JPG
ABCD0002.JPG (61.01 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0003.JPG
ABCD0003.JPG (61.85 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0005.JPG
ABCD0005.JPG (52.12 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0006.JPG
ABCD0006.JPG (67.87 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0007.JPG
ABCD0007.JPG (56.2 KiB) Przejrzano 4616 razy
ABCD0009.JPG
ABCD0009.JPG (64.76 KiB) Przejrzano 4616 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-05, 18:51 przez chevidan, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-05, 17:13

Czyli to albo coś z czujnikami, albo raczej gdzieś jest przeciek wewnętrzny :? może być ciężko znaleść, ja bym zaczął od siłowników taśm 2 i 4 i od sprzęgła OD (tłok, kulka spustowa w koszu, jeśli jeszcze występuje, itp), czy gdzieś nie ma luzu/przedmuchu i możliwości przecieku, potem to już czysta loteria, można trafić na jakąś głupią uszczelkę suportu itp od razu, a można do usranej szukać...

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-05, 17:18

bardzo możliwe że na suporcie(wewnątrz niego) są uszkodzone pierścienie uszczelniające.ciśnienie się gubi na wolnych obrotach silnika i OD się rozłącza po czym wchodzi "3" obroty wzrastają ,ciśnienie rownież i znowu zapina OD i tak w kólłko.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-06, 08:57

No właśnie. Ale równie dobrze może to być coś na OD, albo nawet coś z dwójką czy trójką, jak w naszym (że np. dwójka się załączała w miarę, ale jak dwójka rozłączała to ciśnienie spieprzało przez spiłowany tłok taśmy dwójki). Zresztą to sugeruje opis tych błędów z kompa, że to są błędy EZtów na OFF, a nie ON, czyli że przy zamkniętych obwodach tych zaworów ciśnienie gdzieś spada, to najwredniejsze, że nie wiadomo tak naprawdę gdzie.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-06, 17:16

znalazłem :sugoi: trzeba było zacząć od rozebrania skrzyni a nie sugerować się błędami kompa.
a więc tak:uszkodzony tłok od taśmy OD(miałem na miejscu ale innej średnicy jutro mam obiecane że doślą ze sklepu),uszkodzone uszczelnienie na wyjściu z pompy(wymienione-na zdjęciu stare i nowe),przyjarane sprzęgło OD(na zdjęciu stare i nowe tarcze oraz przekładka).
reszta skrzyni wzorawa.tarcze na innych sprzęgłach ok,pierścienie uszczelniające ok,shell malina,panewka shella jak na dotarciu,planetarki ok.
ktoś już robił tą skrzynię i za pewne przytrzasnął uszczelnienie na wyjściu z pompy,pozatym pękł uszczelniacz tłoka i przyjarało się OD.jutro jak dostanę brakującą część montuję skrzynię.
Załączniki
ABCD0008.JPG
ABCD0008.JPG (41.25 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0006.JPG
ABCD0006.JPG (46.11 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0005.JPG
ABCD0005.JPG (70.57 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0004.JPG
ABCD0004.JPG (72.59 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0003.JPG
ABCD0003.JPG (52.15 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0002.JPG
ABCD0002.JPG (70.83 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0019.JPG
ABCD0019.JPG (70.17 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0020.JPG
ABCD0020.JPG (69.78 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0016.JPG
ABCD0016.JPG (67.16 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0017.JPG
ABCD0017.JPG (70.77 KiB) Przejrzano 4541 razy
ABCD0009.JPG
ABCD0009.JPG (61.67 KiB) Przejrzano 4541 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-06, 20:38 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-06, 17:37

A nie mówiłem ;)
Dobrze że towar ostro rozpier... to przynajmniej łatwo ci było znaleść, u mnie tłok 2 był tylko opiłowany i stwardniały, żadnych wyrw jak w tym OD, a olej też musiał spieprzać ciurkiem.
W ogóle to po różnych akcjach z własnego doświadczenia, i z tego forum, i z forum Scorpio, to te skyrznie najwięcej dostają w d... od mechesów którzy dumnie biorą się za remonty automatów nie mając zielonego pojęcia, potem od niekumatych userów, a na końcu dopiero z "przyrodzonej" słabości konstrukcji czy części...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-06, 18:51

:smile: :evil: :lol: - brak mi słow.

Dzieki Panowie
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

sarelka

ogromne dzięki

2008-05-06, 23:37

Wielkie podziękowania za ciężką pracę i trud włożony przez Daniela, pomocne rady Boniego.

Nareszcie do naszego domu wróci Mr. Spokój :-D

JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ CHŁOPAKI :kiss:

Wróć do „WARSZTAT”