Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-09-24, 15:28

No to życzę powodzenia. Ja czerpię przyjemność nie tylko z jazdy ale także z grzebania.
8)
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-09-25, 13:59

:lol: :lol: :lol:

uszczelki wymienione - problemu nie ma


dzieki wszystkim za pomoc w znalezieniu przyczyny :lol: :lol: :lol:
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Elwood1887
Posty: 16
Rejestracja: 2008-10-13, 23:50
Lokalizacja: Łódź

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-12-25, 21:46

Odgrzebe kotleta gdyż mam podobny problem u Siebie a nie będe zakładał nowego tematu :-)

Posiadam w granadzie 4.0 ohv z 1993. Od początku kupna był problem z odpalaniem i wolnymi obrotami. Odpala bez problemu, po czym przez około minute trzeba trzymać nogę na gazie gdyż inaczej gaśnie. Jeżeli zgaśnie jest potwornie ciężko odpalić i trzeba odczekać dłuższa chwile. Po około minucie gazowania już niby trzyma obroty ale mocno telepie silnikiem i trzyma około 500-600 obr ,w miarę nagrzewania się silnika problem ustępuje i na gorącym silniku nie występuje wcale. Sprawdziłem i podokręcałem co się dało w całym układzie dolotowym i podczas rozruchu obficie psikałem wszystkie możliwe miejsca WD-40- jeżeli by była nieszczelność obroty na chwilę by wzrosły ale nic takiego się nie dzieje wiec myślę ze "lewe powietrze" można wykluczyć. Wymieniłem silniczek krokowy na inny sprawny i czysty -dalej to samo ale jakby odrobinę lepiej. Podczas diagnostyki pokazało następujące błędy :

52 Power Steering Pressure Switch/circuit open - PSP

25 Knock sensor not tested (ignore if not pinging) - KS

65 Check intermittent HO2S (signal or ground) - Fuel Control

62 AXOD (KOEO only) 3/2 circuit short to ground - Transmissions

95 (O) Fuel pump: open, bad ground or always on - Power / Fuel Pump Circuits

66 Vane Air Flow (VAF) or Mass Air Flow (MAF) signal low - VAF MAF
Transmission Oil Temperature (TOT) signal low (possibly grounded) - Transmissions

Pompa paliwa działa i trzyma ciśnienie(mam wskaznik na listwie), nie jest podpięty EGR. Obstawiam przepływkę- gdyz nie wiem czy na pewno jest taka jak powinna być - moja to
F07F-12B579-A2B / AFH55-05. Przewodów i swiec nie zmieniałem po kupnie ale są czyste i nie ma dyskoteki pod maska. Pomóżcie proszę bo pomysły mi się skończyły ,a mam wrażenie ze im zimniej tym problem się pogarsza :-? Dodatkowo nawet podczas spokojnej jazdy pali jak smok- powyżej 20L/100
Ostatnio zmieniony 2008-12-25, 21:57 przez Elwood1887, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Granada 4.0 V6 :)

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-12-26, 12:02

piotr_z a jak u ciebie ze spalaniem po wymianie uszczelek , spadło zużycie paliwka ?I jeszcze mam prośbę podaj mi namiary na sklep z uszczelkami(jak możesz to i nr. części) najlepiej na PW

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-12-26, 15:06

Odgrzebe kotleta gdyż mam podobny problem u Siebie a nie będe zakładał nowego tematu :-)


Pompa paliwa działa i trzyma ciśnienie(mam wskaznik na listwie), nie jest podpięty EGR. Obstawiam przepływkę- gdyz nie wiem czy na pewno jest taka jak powinna być - moja to
F07F-12B579-A2B / AFH55-05. Przewodów i swiec nie zmieniałem po kupnie ale są czyste i nie ma dyskoteki pod maska. Pomóżcie proszę bo pomysły mi się skończyły ,a mam wrażenie ze im zimniej tym problem się pogarsza :-? Dodatkowo nawet podczas spokojnej jazdy pali jak smok- powyżej 20L/100
stawiałbym na przepływkę. Są tam jakieś sondy lambda? choć kodów sondy nie widzę.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2008-12-27, 11:55

piotr_z a jak u ciebie ze spalaniem po wymianie uszczelek , spadło zużycie paliwka ?I jeszcze mam prośbę podaj mi namiary na sklep z uszczelkami(jak możesz to i nr. części) najlepiej na PW
co do spalania to moze troche w dol. ale komfort bezproblemowego odpalania i trzymania obrotow i niezapalania sie co chwile czekendzin - bezcenny.

namiary na sklep: ja kupilem w fordzie w wawie na ul. Torunskiej ale sadze, ze w kazdzym serwisie mozna zamowic bezproblemowo.


uszczelki kolektora dolotowego do silnika 4.0 SOHC:

6 sztuk - 4100878
2 sztuki - 4101325
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Elwood1887
Posty: 16
Rejestracja: 2008-10-13, 23:50
Lokalizacja: Łódź

Re: poranny problem - obroty ale inaczej

2009-06-25, 11:22

stawiałbym na przepływkę. Są tam jakieś sondy lambda? choć kodów sondy nie widzę.
Przepływka jest ok -sprawdzałem numery i ta którą mam była montowana w 1993roku(z tego rocznika mam silnik) Kod sondy jest -65 sprawdziłem i okazało się ze jedna jest martwa -wymieniłem obie na nowe czteroprzewodowe uniwersalne sondy bosch o numerze 0 258 006 720. Błąd już zniknął i nie występuje Dodatkowo wymieniłem świece i kable zapłonowe na nowe oraz rurę od przepływomierza do silnika gdyż była trochę spękana i nie bylem jej pewien na 100 % Niestety dalej się nic nie zmieniło a w dodatku po nagrzaniu się wolne obroty falują :-x :-x :-x ale mam jeszcze parę wątpliwości :

1) Kod 66 Vane Air Flow (VAF) or Mass Air Flow (MAF) signal low - VAF MAF -wszystko od przepływki do silnika jest szczelne gdyż sprawdzałem i podokrecalem i pouszczelnialem co się dało .Czy ten kod może wynikać z faktu ze mam zainstalowany stożek zamiast oryginalnej puchy z expo i po prostu przeplywka się gubi gdyż ma mniejsze opory na wejściu ?

2)Kod 95 (O) Fuel pump: open, bad ground or always on - Power / Fuel Pump Circuits
Pompę mam podpięta inaczej i chodzi cały czas ale w jaki sposób komputer to sprawdza -ma jedynie kontrole nad przekaźnikiem pompy paliwa który podaje + na pin nr 8 -to sprawdzałem i jest ok

3) Kod 25 Knock sensor not tested (ignore if not pinging) - KS czyli czujnik spalania stukowego - sprawdziłem wszelkie dostępne mi schematy i na żadnym z nich nie ma takiego czujnika !!!Nie ma ich również w rocznikach 1994/1995 wiec skąd się bierze ten błąd :-> ?

4)Błąd 52 Power Steering Pressure Switch/circuit open - PSP czyli cos z pompa wspomagania układu kierowniczego - u siebie mam normalna pompę pędzona z paska klinowego ale nie wiem jak jest w explorerach- czy komp dostaje jakieś info z pompy albo pompa jest elektryczna ? Na żadnych schematach również tego nie ma pokazanego :roll:

5) Są dwie sondy lambda jedna do której sygnał(czarny przewód sondy) ma przewód w instalacji koloru szaroniebieskiego(u mnie od strony cewki zapłonowej) i druga z przewodem czerwonym z czarnym paskiem(reszta kolorów jest identyczna w wiązce) Czy jakaś dobra dusza może sprawdzić u Siebie pod maska czy aby na pewno tak ma być ? Nie mam pewności ze sondy nie są zamienione ze sobą.

6) Sonda od strony cewki zaplonowej pokazuje stabilnie podczas pracy na biegu jałowym około 0,6/0,7 V czyli mieszanka bogata a po daniu i puszczeniu gazu około 0,2- uboga czyli jest ok. Druga z kolei podczas biegu jałowego pokazuje straszne wahania -od 0,7 do 0,55/0,4 V Z czego może to wynikać ?
7) Od czego jest przekaźnik opisany jako AC relay ? U mnie jest ciachnięty a na schemacie jest zaznaczone ze przewody do niego idą ale nie jest rozrysowany
Ostatnio zmieniony 2009-06-25, 11:42 przez Elwood1887, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Granada 4.0 V6 :)

Wróć do „WARSZTAT”