Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-16, 22:51

hmm,
sterownik 12A650ARC byl do modelu 11/1994 - 11/1995
a 12A650KA/KB do 11/1995 -08/1996
obydwa sterowniki sa takie same
(różnica to tylko inna emisja/czystość spalin, czyli inne wartości)
to sa jeszcze EEC IV
dopiero od 08/1996 wprowadzono EEC V

jesli wasze autka mieszcza sie w tych granicach to spoko mozesz przepiac,
mam gdzies namiar na gostka (chyba pod warszawa)
co programuje/naprawia sterowniki
(no w razie czego)

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-16, 23:05

ok.dzięki maniuś.

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 14:08

expo na kanale.więc tak,błędy zczytane to:

P0135-grzałka lewej sondy(sonda była wypięta z instalacji LPG)ktoś już tam grzebał
P0136-obwód sondy prawej,nie halo
P0401-recylkulator.rozebrałem,sprawdzilłem mechanicznie-działa.sterowanie recylkulatora sprawdziłem elektrycznie-działa.jest jeszcze jakieś ustrojstwo,wygląda na miernik ciśnienia spalin w lewym kolektorze wydechowym-nie sprawdziłem bo nie wiem jak.być może to urządzonko steruje pośrednio elektrycznym zaworem recylkulatora.

granatowy

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 15:32

Może poprostu czujnik temperatury silnika, podaje błędne dane i autko chodzi na ssaniu. Moja syrenka 105 na ssaniu potrafła zeżreć do 40l/100. a to tylko 900 cmm.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 17:01

Na wtrysku jest trochę inaczej ;) to co chevidan podawał to jest w ogóle jakaś górna granica pracy wtryskiwaczy, a nawet przy zwalonych czujnikach temperatury to EEC nie wyskoczy w obliczeniach dawki poza pewne granice, i na "ssaniu" może palić powiedzmy o 30% czy 50% więcej, ale nie 300%... ba, nawet w trybie awaryjnym LOS, czyli praktycznie bez EEC, ten silnik nie pali tyle, no najwyżej 200% normy ;) i przede wszystkim LOS czy lejące wtryski czuje się, np. pod pedałem lub z rury wydechowej.

Chevidan, jak się nad tym zastanawiałem, to nijak nie rozumiem - jeśli dobrze jeździ, to na mój rozum musi gubić paliwo. Może masz możliwość podstawić mu inny zbiornik, nawet z innego samochodu wrzucić na pakę, podpiąć byle wężykami do listwy, wlać uczciwie odmierzone parę litrów, i sprawdzić go?

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 17:50

wymieniłem obie sondy,recylkulator zostawiłem narazie w spokoju bo muszę rozpracować to urządzonko o którym wcześniej pisałem.przejechałem się około 10 km i sprawdziłem błędy.wyświetlił się ponownie recylkulator,oraz P0174-uboga mieszanka na prawych cylindrach.jechałem na gazie(zanaczy nie ja tylko auto)a zamontowany jest zamiast silniczka krokowego od lpg register i jest mocno skręcony.to było pewnie przyczyną za ubogiej mieszanki.nie mniej te błędy nie zapalają check engine i póki co deska nie świeci.
Załączniki
P1020196.JPG
P1020196.JPG (134.17 KiB) Przejrzano 15396 razy
Ostatnio zmieniony 2007-09-18, 17:57 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 18:29

aa..,jeszcze zdjęcie tego czegoś,co to niewiadomo po co jest.na zdjęciu pod silniczkiem krokowym.
Załączniki
P1020199.JPG
P1020199.JPG (157.71 KiB) Przejrzano 15391 razy

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 19:06

Ta puszka z wężykiem i wtyczką to jest czujnik ciśnienia dla EGR.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 19:21

kolega mi podpowiada
cyt. ;) "szukał bym w EGR bo jeśli on się pierdoli to cud ze to w ogóle jeździ"
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 19:25

Mi to jakoś nie pasi. Trochę "przerabiałem" Cologne V6, i były takie gdzie EGR się pier... i gdzie zawór EGR był zaślepiony groszakim, i bywały pęknięte, ale paliły powiedzmy 25 do 30l/100, jak przy każdej usterce dolotu i okolic, ale, na wszystkie nieba czarne i niebieskie, nie 60 :shock:

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 20:12

sam egr jest sprawny,dwa razy wyciągany sprawdzany."chodzi" lekko,nie zacina się podciśnienie nie ucieka(membrana cała).zaworek elektryczny który steruje egr też sprawdzony elektrycznie i ciśnieniowo(jest widoczny na zdięciu zaraz obok tego urządonka(czujnika ciśnienia śpalin)po prawej stronie.jedyne co może nawalać to właśnie czujnik ciśnienia bo potem to już tylko komp wszystkim steruje.

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 20:24

i jeszcze coś.P0401-w opisie brzmi:EGR za niska wartość.

może wszstko działa jak powinno,a czujnik ciśnienia podaje że zamałe jest ciśnienie spalin.powodem tego może być że są puste katalizatory,na co znów wskazuje dźwięk wydechu.

manius

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 21:18

aa..,jeszcze zdjęcie tego czegoś,co to niewiadomo po co jest.na zdjęciu pod silniczkiem krokowym.
to jest magnetyczny zawor sterowany cisnieniem spalin

Ilosc wprowadzonych spalin w explorerze jest sterowana:
-podcisnieniem w kanale ssacym
-cisnieniem w uladzia spalin
-obrotow silnika
-temperatury silnika
-polozeniem przepustnicy

A sam zawor-EGR jest sterowany podcisnieniem w ukladzie dolotowym,
dlatego wazne jest zeby wszystkie wezyki byly na wlaciwym miejscu
w komorze silnikowej powinien byc taki schemat co i jak.

niewtajemniczeni na pewno zapytaja a po co to ustrojstwo
zapodam tu cytat z wikipedia bo dosc madrze napisane:
System recyrkulacji spalin (EGR–(en)Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:

* przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
* obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej
* utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.

Do optymalnej pracy systemu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 st. C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym objętość ta wynosi do 50%, a temperatura jest ograniczana do 400–450 st. C. W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury
Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. W systemach OBD układ recyrkulacji spalin należy do klasy B zagrożeń emisyjnych (średnie ryzyko emisyjne).
Załączniki
egr tabliczka.jpg
egr tabliczka.jpg (89.44 KiB) Przejrzano 15346 razy
egr.jpg
egr.jpg (230.2 KiB) Przejrzano 15321 razy
Ostatnio zmieniony 2007-09-18, 21:51 przez manius, łącznie zmieniany 3 razy.

manius

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 21:46

i jeszcze coś.P0401-w opisie brzmi:EGR za niska wartość.

może wszstko działa jak powinno,a czujnik ciśnienia podaje że zamałe jest ciśnienie spalin.powodem tego może być że są puste katalizatory,na co znów wskazuje dźwięk wydechu.
ale od tego tyle by nie żłopał

chevidan

Re: spalanie.zagadka.

2007-09-18, 21:49

maniuś pewnie że nie,chodzi tylko o błąd egr.na spalanie mam nadzieję że miały wpływ sondy.
Ostatnio zmieniony 2007-09-18, 21:50 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”