Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 13:46

Miałem 05cm ponad stan max na bagnecie. Więc raczej mało wyciekło. Ciekawe dlaczego?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 13:49

To znaczy, masz korek spustowy oleju? Może coś go przytkało. A oleju powinno spłynąć około 5l.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 13:49

może zimno było i był gęsty i nie wszystko zleciało...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 13:57

Korka nie mam. Została zdjęta miska i wyjęty filtr. Przed odkręceniem miski olej został zagrzany. Zleciało 3100ml i zostawiliśmy do ściekania na noc. Wyleciało jeszcze 300ml.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 14:03

Czyli razem tylko 3,4l. To trochę mało. Tendencyjnie zapytam, poziom oleju był mierzony na odpalonym silniku? To że było kilka milimetrów ponad max poziom, to kwestia 100 do 200ml Oczywiście tylko wtedy gdy poziom jest na max)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 14:09

winiwini, Jak pamiętasz po wymianie silnika skrzynia przestała pracować. Zalano za dużo oleju. Odessałem prawie litr i zostawiłem około 05 cm ponad maximum. Procedura sprawdzania poziomu jest mi oczywiście znana.
Biorąc pod uwagę że moim zdaniem do idealnego poziomu trzeba by odlać jeszcze ze 400ml to wychodzi na to że by spłynęło teraz tylko 3 litry a to sporo za mało. Tak o litr minimum. Ciekawi mnie to dlaczego tak mało?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 14:20

Do konwertera wchodzi do 3l, tego nie spuścisz w żaden sposób reszta pozostaje w kanalikach płyty sterującej, w tłokach do taśm hamulcowych, w koszach sprzęgłowych(tam gdzie są tarczki i przekładki) troszkę w chłodnicy. szacuję że razem zostanie około 4,5l. Do suchej skrzyni wchodzi 9,60l, więc spłynąć powinno około 5l. Tyle teorii. Dlaczego spłynęło prawie 2l mniej niż powinno? Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć. I przeparaszam za tendencyjne pytanie odnośnie sprawdzania poziomu oleju :oops:
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
vicking87140
Posty: 370
Rejestracja: 2011-12-19, 19:15
Lokalizacja: Limoges Francja

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 16:45

Popusc plyte sterujaca jesli sie czujesz na silach i masz klucz dynamometryczny zeby ja skrecic potem. Pokrywe od tloczka wstecznego tez mozesz.
Autko stoji idealnie w poziomie....?
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 16:46 przez vicking87140, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko Chuck Norris potrafi wymienic rozrzad w SOHC bez wyjmowania silnika.....

damian1737
Posty: 152
Rejestracja: 2010-02-11, 08:48
Lokalizacja: Rzepiennik Strzyż.

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 17:27

Możesz sprawdzić też czy ktoś nie skrócił rurki od bagnetu, albo może nie jest orginalny bagnet np. dłuższy i też wtedy w obydwu przypadkach poziom oleju będzie nieprawidłowy... wiem, że to dość głupawe żeby było coś takiego ale ja już na własnej skórze przerabiałem taki numer :-/
Wtedy Ty sprawdzając olej stwierdziłeś, że było go za dużo, a mogło być inaczej
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 17:29 przez damian1737, łącznie zmieniany 1 raz.
663212532

miki666

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 17:50

Damian... zlituj sie nie kazdy ma takie wynalazki w aucie jak ty .... :lol: :lol: dłuższy bagnet by nie musiec dolewac oleju szyby blokowane srubokretem bo opadaja wywalona tapicerka bo trzeszczy na dziurach itd :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 17:51 przez miki666, łącznie zmieniany 1 raz.

damian1737
Posty: 152
Rejestracja: 2010-02-11, 08:48
Lokalizacja: Rzepiennik Strzyż.

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 17:57

Mki :wpale: akurat nie w moim Fordziku kochanym tylko w dafie :-P
663212532


Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 18:50

Popusc plyte sterujaca jesli sie czujesz na silach i masz klucz dynamometryczny zeby ja skrecic potem. Pokrywe od tloczka wstecznego tez mozesz.
Autko stoji idealnie w poziomie....?
Za późno :-P skrzynia skręcona. Dolany olej. w sumie wyleciało jakieś 3600ml. dolane do odpowiedniego poziomu. Skrzynka chodzi ładnie. Jutro dalsze testy. a, stał raczej poziomo bo w warsztacie. Choć z poziomicą nie latałem ;-)




W misce było bagno. Na magnesach też. Na filtrze też. Jutro wstawię fotki. Olej nie wyglądał na przypalony bo nadal różowy i pachnący ale widać niestety trochę opiłków na filtrze. Bardzo małych ale lekki brokat pod światło widać. A najgorsze są jakieś farfoctle w oleju. Takie gródki o średnicy od minimini do 2mm. Rozkruszają się w palcach jak korek albo grudka piasku ale nie twarde jak piasek. Sporo tego w oleju.

Za miesiąc planuję kolejną statykę. Nie wiem tylko czy z filtrem czy sam olej.

No szczerze myślałem że ładniej będzie ten olej wyglądał :-/
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-12, 19:48

W misce było bagno. Na magnesach też
Wskazuje to na zużycie tarczek (ale czas zweryfikuje w jakim stopniu).
może nie jest orginalny bagnet np. dłuższy
Nie jest to możliwe, ponieważ bagnet niemal dotyka dna miski olejowej skrzyni.


Czy skrzynia działa poprawnie po zmianie oleju?
Ostatnio zmieniony 2013-01-14, 10:12 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

łysydarłowo
Posty: 12
Rejestracja: 2012-09-13, 10:12
Lokalizacja: darłowo

Re: Szarpanie samochodem i inne wymiany i naprawy w Henryku.

2013-01-24, 13:12

ludzie pomóżta bo zwariuje. chodzi o mojego exa 1996 5,0 v8 a mianowicie.
dziad szarpie mi w czasie jazdy w granicach 1500 i 2000 obrocików dlawi sie i slychac jak wali w ssacy lub tlumik. myslalem ze swiece tak powiedzial mi tez gazownik bo ex oczywiscie zagazowany, swiece nowe przewody nowe, cewki nowe, czujnik polozenia walka rozrzadu,przeplywka wszystko nowe aobjaw calutki czas ten sam. pozostał mi do wymiany czujnik polozenia walu ale kurde czy to pomoze?co jest grane walcze juz 2 tydzień z moim dziadem i lipa.
łysy

Wróć do „WARSZTAT”