Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-04, 14:45

Przez OBD podłączałem i patrzyłem błędy wiele razy - prócz za ubogiej / za bogatej mieszanki nic innego nie ma niestety. To raczej wina gazu, bo sondy lambda mam sprawne (jedna była uwalona, ale ostatnio wymieniłem - i tak wywalają ubogą/bogatą mieszankę, pewnie Exowi się nie podoba lpg - nie wiem czy to wina instalacji czy czego, ale u mnie widać sporą różnicę w pracy na LPG, a na bezynie - na gazie jest bardziej ociężały, wolniej przyspiesza, a co mnie najbardziej dziwi - strasznie późno odpala kickdown - tak jakby na gazie nie lubi wchodzić na wysokie obroty :P) i sondy wskazują dosyć ładne wartości (ciągła zmiana 0-1V, płynna).

Czyli sprzęgło klimatyzacji i reszta załącza się tylko gdy temp. na zewnątrz > 6*C? Chociaż w zimę będzie OK, no ale jednak w lecie bez klimy ciężko żyć - tyle, że właśnie to ciągłe załączanie sprzęgła klimatyzacji prowadzi u mnie do fatalnych problemów.

Obstawiam że to może być coś z LPG, bo na benzynie jak załącza się sprzęgło klimy, to obroty spadną o jakieś 50, max 80 RPM na jałowym i chyba nigdy mi nie zgasł. Natomiast pracując na LPG przy załączaniu sprzęgła spada o 200-300 RPM i ledwo je podbija, a najczęściej gaśnie, szczególnie przy schodzeniu z obrotów albo hamowaniu silnikiem. W następnym tygodniu podjadę do gazownika i zobaczymy.
A u was też załączenie klimatyzacji powoduje jakieś niewielkie spadki obrotów, czy zero, brak różnicy?

Awatar użytkownika
SzajBa241
Posty: 195
Rejestracja: 2014-03-06, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-04, 14:59

W moim autku miałem podobny efekt ale już sie z tym uporałem.
Problem był banalny. W każdej instalacji obiegu czynnika chłodzącego jest tzw presostat wysokiego i niskiego ciśnienia sprężania czynnika. Pulsowanie silnika brało się zpowodu spadku ciśnienia na powrocie czynnika co powodowało że presostat niskiego ciśnienia odcinał spręzarkę. po chwili ciśnienie wracało do normy i presostat ponownie załączał spręzarke co obciązało silnik. Wystarczyło uzupełnić czynnik chłodzący i wszystko wróciło do normy.
Dawid
Mam: Ford Explorer 4.0 SOHC 4x4
Były: Audi 80, Ford Escort, Ford Probe, Opel Vectra, Fiat Coupe, Fiat Uno, Honda Civic, Hyundai Elantra, Fiat Bravo ..

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-04, 15:13

A u was też załączenie klimatyzacji powoduje jakieś niewielkie spadki obrotów, czy zero, brak różnicy?
u mnie czuje kiedy się załącza (na postoju/korku) ale nigdy mi jeszcze nie zgasł przez to :) i w sumie jak obroty zaczynają spadać/silnik dostaje obciążenie to momentalnie podskakują (silnik nadrabia) :D

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-04, 22:23

" W Exie klima pracuje praktycznie cały czas, niezależnie od tego, czy jest włączona, czy nie, co mnie od niedawna nieco denerwuje."
Hmm. Z tego co wiem to klima NIE ZAŁĄCZA się tylko na trybie nawiewu na twarz oraz na nogi. W pozostałych trybach klima działa cały czas.
Ostatnio zmieniony 2014-10-04, 22:26 przez saper01, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-05, 00:44

Jeżdżę od jakiegoś czasu z ustawieniem klimatyzacji na OFF (czyli wyłączona dmuchawa i klima), a i tak słychać że raz na jakiś czas sprzęgło się załączy. Czasem włączę sobie tryb dmuchania na nogi i na górę łącznie (to chyba pierwsze pokrętło w prawo od pozycji OFF) i na niej również załącza się klimatyzacja. Nawet chyba nigdy nie korzystałem z nawiewów tylko na nogi / na twarz, więc muszę zobaczyć, dzięki.

Zanim jeszcze odwiedzę gaziarza: czy na falowanie obrotów może mieć wpływ przepływomierz? Za silnik krokowy brałbym się dosyć niechętnie, bo nie jest to raczej najprostsza sprawa, natomiast wyczyszczenie przepływomierza to chwila-moment. A z tego co kojarzę nigdy nie był czyszczony, ponadto przez ponad 600km jechałem, można by powiedzieć, bez filtra powietrza (nie jestem z tego dumny, ale zapomniałem po wymianie filtra złapać obudowę na te zatrzaski i była 2-centymetrowa dziura między filtrem powietrza a resztą silnika - na 100% dostało się sporo zanieczyszczenia przez ten czas do silnika, jak i na MAFa :/

Awatar użytkownika
saper01
Posty: 140
Rejestracja: 2009-07-05, 13:59
Lokalizacja: goleniow
Model Explorera: 99r. SOHC Limited

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-05, 10:10

Dostanie się do silniczka krokowego to prosta sprawa. Jeśli masz SOHC to wystarczy odkręcić tą plastikową osłonę i silniczek masz na wierzchu. Ja próbowałem swój czyścić ale na niewiele się to zdało. Potem kupiłem używkę to był trochę w lepszym stanie ale i tak stanęło na nowym. Potem okazało się że klient od gazu zerwał mi gwinty na trzech śrubach od kolektora ssącego montując wtryskiwacze i silnik łapał mi lewe powietrze. A po wymianie dolnego kolektora i demontażu instalacji LPG okazało się że sondy wytrzymały mi tylko 30 000 km i musiałem je wymienić. Nie wiem dokładnie która z tych usterek była przyczyną falowania obrotów, być może każda po trochu coś dołożyła swojego. Tak czy inaczej po zlikwidowaniu wszystkich problem zniknął. Tak więc po kolei dojdziesz do problemu. Sprawdz jeszcze uszczelki pod górnym kolektorem ssącym. Ja miałem pękniętą. I uważaj jak dokręcasz. Bo łatwo gwint zerwać.!! A co do kompresora klimatyzacji, to dziwne że załącza się jak jest dmuchawa wyłączona. Nie jestem specem od klimy ale to chyba coś nie tak z nią jest.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-05, 10:37

w 90% przypadków w SOHC bujanie obrotów i gaśnięcie to lewe powietrze i najczęściej właśnie spod kolektorów. Reszta opcji to przepływka lub krokowiec.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-05, 16:12

Dzięki za rady. Właśnie wyczyściłem silniczek krokowy, ale niewiele to dało, więc albo przepływka, albo kolektor ssący. Kolektor to raczej robota na dłuższe posiedzenie, bo zanim to zdejmę to trochę zajmie (mam tragicznie ulokowane komponenty od LPG :/), to jeszcze wyczyściłbym przepływomierz. Tylko teraz pytanie: jak go wyciągnąć? Przymocowany jest na dwie "śrubki", jedną to pewnie da się odkręcić jakimś torxem gwiazdkowym, a drugą? Druga u mnie nie ma żadnego gwintu, wygląda jakby była zanitowana. Nie mam pojęcia, czym to ściągnąć, bo na obcęgi nie idzie :/

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-06, 17:11

Obydwie powinny być Torx, wyczyścisz go benzyną ekstrakcyjną, najlepiej jakimś wacikiem, ale trzeba uważać, żeby nie uszkodzić czujników. Można go też w benzynie ekstrakcyjnej moczyć, ale co czyszczenie mechaniczne to czyszczenie mechaniczne.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-06, 20:06

Ja czyściłem zanurzając w nitrze, tylko do wysokości części mechanicznej, a potem pędzelek.
Jeżeli krokowiec się nie domyka, to pod zaślepką jest śrubka regulacyjna którą ustawić można napięcie sprężyny i tym spowodować domknięcie.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: zimny silnik. falowanie obrotów,

2014-10-06, 20:52

Teraz jak trochę przejechałem kilometrów jest nieco lepiej po wyczyszczeniu krokowca - narazie jeszcze mi nigdy nie zgasł. Co mnie dziwi to to, że obroty się nieco bardziej ustabilizowały, ale na nieco wyższym poziomie - mam teraz przez większość czasu 900-1000 RPM na jałowym.

Teraz jeszcze powalczę z przepływomierzem - ni cholera nie mogę tego zdjąć :/. Próbowałem Torxami - T20 i T25 są za duże, a T15 chyba nie istnieje, natomiast T10 - za mały. Ewentualnie może już poprzedni właściciel majstrował przy tym, bo gwinty u mnie na przepływomierzu wyglądają nieco na wyrobione. Chyba będę musiał jakoś siłowo go zdjąć, bo żadne torxy i inne śrubokręty nie dają sobie rady.

Wróć do „WARSZTAT”