Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
basstian

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-07, 14:02

heheheh spokój :-)
A Mt-ki zderzak wyciągarka bagażnik i takie tam ??? wszystko przed wami :-P

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-07, 20:46

co prawda ciśnienie jeszcze mi nie opadło ale postaram się spokojnie napisać co i jak.
poskładałem skrzynkę,zamontowałem,zalałem olejem.odpaliłem auto,uzupełniłem olej i jazda próbna.silnik dostał piekielnej mocy,tzn może nie tyle silnik co srzynia pięknie pracuje(pracowała)przejechałem osiedle kilka razy do okoła i wszystko super.zmiany biegów płynne zmiana z 3 na 4 prawidłowa,ogólnie wzorowo.nadszedł czas aby sprawdzić kick down.przy 50 km/h depłem gaz do dechy,zmiana z 3 na 1 i piękny efekt wciskania w fotel.
jedyny problem że 1-ka została na stałe i zaczeła migać kontrolka OD.skrzynia przestała zmieniać na 2-kę i dalej.manualnie wrzuciłem 2-kę i zadziałała ale z dziwnym poślizgiem.zatrzymałem się zgasiłem silnik i po chwili od nowa test.na 1-ce jedzie prawidłowo(obojętnie czy powoli czy z kopa)wrzuca 2-kę dalej się rozpędza i chwile przed tym jak ma wrzucić 3-kę zmienia z powrotem na 1-kę.odstawiłem auto na kilka minut i przy kolejnej próbie było wszystko ok.przejechałem się obwodnicą i skrzynia pracowała wzorowo,po czym w mieście po 3-4 skrzyżowaniach znowu to samo-2-ka się rozłącza przy wyższych obrotach.przy kolejnej próbie znowu wszystko ok.

zdejmę jutro miskę ASB oraz sprawdzę czy nie stało się coś dla odmiany z tłokiem od taśmy 2-ki.
ta skrzynia mnie wykończy.

błędy które się pokazały po miganiu OD to 646 i 647 czyli to samo co wcześniej.
help
Ostatnio zmieniony 2008-05-07, 21:03 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-07, 21:47

mnie wykończała skrzynia w MONDEO i dlatego wrzuciłem ręczniaka,nie poddawaj sięchevidan, dasz radę

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-08, 18:41

skrzynia chodzi wzorowo.błędów nie ma,zmiany płynne,redukcje również.proszę nie pytać co było przyczyną wczorajszych szaleństw skrzyni bo nie wiem.rano skasowałem błędy odpaliłem i przejechałem około 40km i wszystko ok.popołudniu jeszcze jedna próba i wszystko wzorowo.pewnie jakiś paproch albo zawór się przyciął.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 12:01

Cześć, wróciłem do domu skrzynka pracowała okay,

w trakcie jazdy zapalała mi się dalej kontrolka "Check Engine"

kody, które mi się pojawiły to:


542 (O,M) Fuel pump open, bad ground or always on - - Power / Fuel Pump Circuits

189 (M) Fuel system was lean at part throttle - Left or Front HO2S - Fuel control
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

basstian

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 12:08

mika, sonde bedzie trzeba chyba jednak wymienić , co do pompy paliwa są jeszcze 2 kostki do sprawdzenia , obie na ramie . Może wystarczy wyczyścić styki .

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 13:59

wtyczki były wyczyszczone wszystkie pod autem.również te do których jest ciężkie dojście.poleciłem aby Mika sprawdził czy na BP też się zapali check.ja przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i check się nie zaświecił ale jechałem na BP bo gaz się skończył.możliwe że wyskakuje bład sondy z powodu ubogiej mieszanki (lean) na gazie a błąd pompy się dołącza jako sugestja gdzie też szukać.
wskazówką może być też to że lewa rura kolektorowa od wewnętrznej strony jest idealnie czyściutka koloru kawa z mlekiem,a prawa jest czarna jak w dieslu.napewno więc jest różnica w składzie mieszanki między lewymi a prawymi cylindrami(pewności jednak nie mam bo na lewych cylindrach działa recylkulator a na prawych nie).sondy sprawdziłem i mają zbliżone parametry nie sprawdzałem tylko działania na pracującym silniku.
gdybyś zdecydował się na kupno sondy to nie polecam uniwersalnej bo szybko padają.załatwiałem takie dla Wajc-a i padły,po kilku dniach padła również u mnie taka uniwersalna.montowałem też do chevroleta astro i wytrzymała miesiąc.
Ostatnio zmieniony 2008-05-10, 14:01 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 18:30

Daiel....

mam pytanie do pierwszej twojej wiadomosci w tym wątku (czyli tam gdzie na zdjęciu pokazujesz pomiar wysokości do górnej częsci przedniego błotnika w Explo ...

powiedz prosze czy ten pomiar jest juz po max lifcie budy na tych śrubach z przodu????

bo ja w swoim Explo mam właśnie 90 cm... i sądze że nie byl wyliftowany... i mam nadzieje na te 5 cm wyżej..??
:?: choć własnie... to pewnie jeszcze rola wielkości kól jakie ma Mika.. w kazdym bądz razie ja mierzyłem u siebie 90 cm na kołach 245/70R16)
Ostatnio zmieniony 2008-05-10, 18:31 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 20:36

nie jest to jeszcze max lift u Miki ale wyżej nie podniosłem bo tył byłby za nisko.wszystko zależy od stanu drążków,resorów,wielkości opon i rocznika auta(były zmiany w konstrukcji zawieszenia w ex II)są też różne wzory nadkoli i to też może wprawadzać w błąd.
Ostatnio zmieniony 2008-05-10, 20:38 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 21:27

geos1 - obecny rozmiar moich kół to 255 /70 R16


Daniel - potestowałem trochę dzisiaj autko i podczas wyprzedzania lub nagłego przyspieszania (jak to Wojtek mówi but) zapala się kontrolka "Check Engine", poczym gaśnie. - na gazie

PS
RockAuto - $53.99 / dostawa $36.70 + cło- http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php
MOTORCRAFT Part # DY734 {#F39Z9F472AFFV}
F39F-9F472BB; 2 required per vehicle; Front

Heated Oxygen Sensor (HO2S)

The EEC-IV systems use only one heated oxygen sensor (HO2S) (9F472) for engine control. The EEC-V system uses two HO2Ss. One HO2S is used for engine control. The second HO2S is used for catalyst monitoring.

The heated oxygen sensor reacts with the oxygen in the exhaust gases and generate a voltage based on this reaction. A low voltage indicates too much oxygen or a lean condition. A high voltage indicates not enough oxygen or a rich condition. The heated oxygen sensors are located in the exhaust pipes below the exhaust manifolds.
Ostatnio zmieniony 2008-05-10, 22:07 przez mika, łącznie zmieniany 7 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 22:31

Tak w ogólności, to brak check na LPG (czy też - tak idealna praca LPG żeby nie łapało błędów od sond) to jest baaardzo rzadka rzecz, chyba ze dwa czy trzy samochody widziałem tak zestrojone, że nigdy nie złapały błędu sond.

A ta instrukcja co ja cytujesz mika, to jakaś nieprzytomna deko - przecież EECIV dla V6/V8 też ma dwie sondy, prawą i lewą (stąd w opisie błedu 189 jest że left or front ), a EECV może mieć trzy wersje, prawą i lewą, albo przed katem i za katem, no i jeszcze maxa czyli po dwie na stronę dla wozów z dwoma katalizatorami, ale to chyba Explo nie dotyczy.

chevidan

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-10, 22:31

czyli za uboga mieszanka przy dużym obciążeniu na gazie.sonda w tym wypadku zdaje się być sprawna.jedź ustawić gazownię lub noś lżejsze buty.
co do ceny sondy z oryginału to jest ok.uniwersalna basha,ngk,magneti marelli są po 100-140zł
Ostatnio zmieniony 2008-05-10, 22:35 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-11, 10:13

Pojeździłem dzisiaj na benzynie, obroty do 5000 czyli but 2x większy i kontrolka się nie zapaliła. Wniosek, w poniedziałek jadę do gazowników.

BONI ten opis jest czysto zaczerpnięty z manuala Forda do Track'ów z 1995.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-11, 11:22

Czyli gostki co pisali ten manual o EECIV już pojęcia wielkiego nie mieli ;) ew. można zrozumieć, że opisują sondy na jedną stronę, jest coś wycięte z kontekstu. Mniejsza z tym.

basstian

Re: hamulce,lift,skrzynia biegów mika

2008-05-11, 11:22

I tak to własnie jest . EEC IV na lewej głowicy ma recyrkulacje i lewa sonda ustawia mieszanke , prawa jedynie sluzy do kontroli poprawnosci dzialania .
Dla tego tez prawy wydech zasmolony lewy "kawa z mlekiem ".

[ Dodano: 2008-05-11, 11:24 ]
MIKA zalatwisz temat LPG i bedzie bomba :-)

Wróć do „WARSZTAT”