Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

resor i nivo

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resor i nivo

2009-05-29, 07:48

Jeżeli nie będziesz nic dźwigał to zastąp nivo dłuższym wieszakiem resora i po kłopocie.Tak jak pisał starwind, można też wywalić jedno pióro,ale....ja mam jedno za mało i w związku z tym resor jest prosty.....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: resor i nivo

2009-05-29, 08:06

http://cgi.ebay.ie/REAR-SHOCK-ABSORBERS ... 7C294%3A50


a co powiecie na te amorki? cenę maja bardzo fajna tylko nie wiem czy to nie jakieś badziewie?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resor i nivo

2009-05-29, 09:36

do nivo były chyba tylko trzy
normalnie cztery sa czy z nivo czy bez, trzy bywaly w jedynkach zdaje sie. U siebie dokladalem wiec mam 5.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

matimoto
Posty: 34
Rejestracja: 2009-05-28, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: resor i nivo

2009-05-29, 10:30

co do kontrolki to tez sie moge wypowiedzieć bo wymieniałem podświetlenie w zegarach i mozna bez problemu wyjąć żaróweczke odpowiedzialną za kontrolke nivo.

Chyba faktycznie kupie lepsze amory bez nivo i podaruje sobie ten bajer a z biegiem czasu pióra troche siądą to będzie bardziej miękki.A co do wieszaków to chyba nie warto ich zmieniać u mnie skoro samochód stoi prosto ?

POZDRO

Obrazek
Obrazek
Obrazek
zaczynaj każdy dzień tak jak by miał swój cel

Pa100

Re: resor i nivo

2009-05-29, 10:38

Wydłużając wieszaki podniesiesz trochę auto z tyłu a przód mozesz wtedy podnieść na drążkach skrętnych . I dalej bedzie stało prosto . Sprawdź też ciśnienie w oponach . Mi panowie w warsztacie podczas wymiany dodali trochę za dużo powietrza i jezda przypominała jazdę na koniu a nie Explorerem . Niektórym się wydaje , ze jak koło jest duuuże to trzeba go od razu wiecej pompować .

matimoto
Posty: 34
Rejestracja: 2009-05-28, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: resor i nivo

2009-05-29, 10:41

ale wiesz nie koniecznie mi zależy zeby auto stało wyżej chyba ze wtedy stanie sie bardziej miękki w co wątpię. ALe jak wymienie amory to tez nie będzie tak skakać tylko amorki przytrzymają prawda ?
zaczynaj każdy dzień tak jak by miał swój cel

Pa100

Re: resor i nivo

2009-05-29, 11:12

Podniesienie auta nie powinno wpłynąć na jego zmiękczenie , moim zdaniem raczej odwrotnie . Oczywiście amortyzatory jak są słabe to buda podskakuje . Czasem na urządzeniach testowych pokazuje też , że amortyzator jest sprawny a okazuje się , ze wcale już nie trzyma . Miałem tak kiedyś w Omedze . Na przeglądzie pokazywało ok 75 % sprawnosci a amortyzator już całkiem ciekł i po podniesieniu auta całkiem się rozlazł .

matimoto
Posty: 34
Rejestracja: 2009-05-28, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: resor i nivo

2009-05-29, 12:05

zamówiłem sobie amorki Gabriel za 160zł sztuka zobaczymy w poniedziałek co to bedzie :P

czesc
zaczynaj każdy dzień tak jak by miał swój cel

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: resor i nivo

2009-05-29, 14:41

zamówiłem sobie amorki Gabriel za 160zł sztuka zobaczymy w poniedziałek co to bedzie :P

czesc
a gdzie zamówiłeś ? mogę linka do sklepu?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: resor i nivo

2009-05-30, 09:01

ze zdjęć wynika że dodatkowego pióra nie masz :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

matimoto
Posty: 34
Rejestracja: 2009-05-28, 15:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: resor i nivo

2009-05-30, 11:41

czytając na forum o tych zawieszeniach ktoś podał sklep usaolkusz tutaj link do ich strony http://www.usa.istore.pl/

pozdro
zaczynaj każdy dzień tak jak by miał swój cel

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resor i nivo

2009-06-25, 09:41

zamówiłem sobie amorki Gabriel za 160zł sztuka zobaczymy w poniedziałek co to bedzie :P

czesc
no i jak? są efekty? ja amorki kupiłem kilka miesięcy temu, ale jakoś się nie mogę zabrać do wymiany :roll: :lol:
Ostatnio zmieniony 2009-06-25, 09:42 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: resor i nivo

2009-06-25, 09:57

Hubi, ja mogę ci powiedzieć jak sprawują się te Gabriele. Przejechałem na nich około 15 tys. km. Mam 2 cale liftu i koła 31 cali. Rewelacji nie ma. Tył wyrabia, ale przód trochę nie daje rady w tłumieniu. Kiedyś już o tym pisałem. Jeśli ktoś jeździ na standardowym zawieszeniu i oryginalnych ( lżejszych ) oponach, to takie amortyzatory będą poprawnie pracować. Żałuję, że nie dołożyłem trochę i założyłem czegoś "mocniejszego", choć na tych tragedii nie ma.
Explorer 2'' lift, 31x10,5x15

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resor i nivo

2009-06-25, 10:04

ja kupiłem Skyjacker Hydro 7000 i Nitro 8000 dedykowane do 2" liftu.

Jak do tej pory, dzięki pomocy Rad-T mam założone na przód a na tył jakoś czasu nie mogę znaleźć :roll:
Po założeniu na przód zmiana była wyraźna. Jak przestanie padać to i za tył trzeba będzie się zabrać ;) tylko jakoś nie wiem jak zabrać się za te maleńkie śrubki trzymające tylne amorki u góry - chyba trzeba będzie ciąć
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: resor i nivo

2009-06-25, 10:28

A to gratuluję słusznego wyboru. Co do dojścia do tych śrub u góry tylnych amorków, to zobacz czy czasami nie ma do nich dojścia od kabiny przez otwory, które są zaślepione takimi gumowymi wkładkami. Sam swoich amortyzatorów nie zakładałem, robił to Daniel. Jednak ostatnio jak składałem tylne siedzenia ( przy gruntownym sprzątaniu autka), to zwróciłem uwagę na te gumowe elementy, które są w podłodze wg mnie na wysokości górnych mocowań tylnych amorków. Nie "zgłębiałem tematu", bo jakoś mało czasu, a i tak teraz z nimi nie muszę nic robić. Może mylę się, ale warto sprawdzić.
Explorer 2'' lift, 31x10,5x15

Wróć do „WARSZTAT”