Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Body Lift 2-3"

2011-05-06, 09:35

proszę
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... ost2086527

fotomanual ze środka :)

będę przerabiał w weekend żeby dostać się do podłogi i ją zabezpieczyć antykorozyjnie :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Body Lift 2-3"

2011-05-12, 21:20

Jakiej dlugosci maja bys nowe sruby do liftu 2". W zestawie ktorym dostalem sa trzy rozne. Dodatkowo twardosc 8.8. Nie maja byc twardsze np. 10.9?
Pili mi sie bo w sobote chce zaczac rozbiorke a jutro bym kupil nowe sruby :-D
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2011-05-13, 09:46

Jakiej dlugosci maja bys nowe sruby do liftu 2". W zestawie ktorym dostalem sa trzy rozne. Dodatkowo twardosc 8.8. Nie maja byc twardsze np. 10.9?
Pili mi sie bo w sobote chce zaczac rozbiorke a jutro bym kupil nowe sruby :-D
Ja kupiłem 10,9 z długością na pierwszy rzut oka są ok, sugerowałem się długościami podanymi w tym wątku przez Lisu (oryginalne + lift), tylko nie wiem czy nie będę musiał przedłużyć gwintu bo te co kupiłem - innych nie było - mogą mieć gwint za krótki.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Body Lift 2-3"

2011-05-14, 18:45

Rozkopalem dzisiaj Traktora, zrobilem 2" lift budy. Bylo troche klopotow z przednimi srubami. Tam znajduja sie sruby ϕ10 a nie tak jak przy pozostalych ϕ12. Tak jak otrzymalem oryginalny zestaw do liftu EXI to do przerobienia bylo:
1. Dogwintowac sruby M12 o 3cm.
2. Rozwiercic przednie podszki na ϕ14.
3. Blaszki do obudowy wentylatora pasuja, trzeba tylko z lewej strony u dolu podciac plastik.

http://www.usallparts.com/catalog/produ ... a99f42de6e

Zrobilem to z tym zestawe. :-D
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-09, 19:54

LukMan, mam pytanie co z tymi śrubami . Mam rozumieć , że mam kupić 8szt. o średnicy 12mm i 2szt. o średnicy 10mm . Jeżeli pamietasz długośc śrub z zestawu to będę wdzięczny. Jestem na etapie cięcia krążków . I po co rozwiercałeś poduszkę do 14mm ?

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 05:01

Sruby musza byc dluzsze o wysokosc nowych klockow czyli 2" ok 5cm.
Na dwoch przednich poduszkach sa ciensze i krotsze sruby. W zestawie ktory kupilem byly te sruby ale grubsze wiec rozwiercilem poduszki na 14mm.
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 08:22

Sruby musza byc dluzsze o wysokosc nowych klockow czyli 2" ok 5cm.
Na dwoch przednich poduszkach sa ciensze i krotsze sruby. W zestawie ktory kupilem byly te sruby ale grubsze wiec rozwiercilem poduszki na 14mm.
To może być zależne od rocznika, te dwie śruby.

Długość oryginalnych masz w tym poście podaną, ja dodałem do nich wysokość poduszek i takiej długości kupiłem, sprawdzałem na sucho - mam poduszkę wydaje się że śruby będą pasować nawet bez nagwintowania.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 17:30

To i ja mam pytanko:)

Interesuje mnie body lift maxymalny bez przedłużania kolumny itp z tego co czytam to wychodzi max 2" - 5 cm? czyli stare poduszki+ 5cm to max ?

Ew jeśli mógł by ktoś podać bezpieczną wysokość budy do ramy po 2" lifcie w cm

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 17:49

To i ja mam pytanko:)

Interesuje mnie body lift maxymalny bez przedłużania kolumny itp z tego co czytam to wychodzi max 2" - 5 cm? czyli stare poduszki+ 5cm to max ?

Ew jeśli mógł by ktoś podać bezpieczną wysokość budy do ramy po 2" lifcie w cm
ja miałem przez jakis czas założony lift 3" bez przedłużania kolumny... stare poduszki + 7.5cm - można próbować i więcej ale raz, że nie wygląda to za dobrze a dwa jest po prostu niebezpieczne. Przy podniesieniu budy potrzebujesz też w jakiś sposób opuścić obudowę wiatraka chłodnicy i przenieść główną linkę ręcznego nad uchwyt mocowania budy... nie mówiąc o zderzakach...

bezpieczna wysokość? nie wiem za bardoz o co ci chodzi ale wydaje mi się, że te 3" to jest już max... możesz połączyć lift budy 3" z prostym i tanim liftem zawieszenia 2" i masz 5" jak nic.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 18:59

chodziło mi o wysokość której lepiej nie przekraczać aby nie uszkodzić ww mechanizmów więc stare poduchy + 6cm powinno być dobrze?:)

A i czy ktoś ma jakieś metody na podniesienie budy (fizyczne) dodam że posiadam tylko lewarki pneumatyczne niskie.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 19:08

co do podnoszenia to już kwestia otwarta. Po odkręceniu wszystkich śrub (masz ich 10 w wersji 4 drzwiowej) i odkręceniu obudowy wiatraka oraz rozłączeniu linek hamulca ręcznego możesz użyć nawet fabrycznego podnośnika by dźwignąć budę (podłóż tylko jakiś kawałek drewna między podnośnik a budę)... powinieneś to robić w miarę równomiernie... najpierw tył, powiedzmy 2-3cm a później przód, potem znowu tył no i przód. Podnoś w miejscach gdzie buda ma jakieś wzmocnienia... najlepiej tu gdzie jest mocowana do ramy. Mam gdzieś jeszcze zdjęcia mego po podniesieniu budy... znajdę to podepnę.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
MarcinEx
Posty: 326
Rejestracja: 2011-05-24, 20:14
Lokalizacja: Sobolew

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 19:15

a linki hamulca trzeba przedłużać?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 19:16

Z przodu możesz podnosić za wzmocnienie budy pod chłodnicą a z tyłu za wzmocnienie budy zaraz za tylną klapą. Ja podkładałem drewniany kloc w poprzek i tak podnosiłem... zdjęcie już po podniesieniu - drewniane klocki podłożyłem tylko na czas czyszczenia i malowania podwozia.
Załączniki
07-12-16_001.JPG
07-12-16_001.JPG (55.12 KiB) Przejrzano 3605 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 19:27

a linki hamulca trzeba przedłużać?
Jeśli przeniesiesz mocowanie linki głównej (tu gdzie wychodzi ze środka) to powinieneś mieć dość linki, żeby wszystko połączyć do kupy. W ostateczności dostępne są "przedłużacze"
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: Body Lift 2-3"

2011-06-10, 20:07

Jankes, ty będziesz wiedział jakie są wkońcu te śruby do poduszek ! czy z przodu rzeczywiście krótsze i cieńsze ?
I powiedzcie czym ciąć mam poliamid na klocki , może ma ktoś doświadczenie z tym materiałem...

Wróć do „WARSZTAT”